Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

trend spray
trend spray - 08-10-2012 00:48:51
Computers & Telefonie

aanvraag internetaansluiting (via internet) annuleren

Is het waar dat: als je via internet een aanvraag voor een internetaansluiting doet, de 7 werkdagen om te annuleren ingaan nadat je het modem én de internetverbinding hebt ontvangen?

kun je dit n.a.v. onderstaand artikel concluderen?

ook deze zaak betrof een wanbetaler, althans volgens tele2. tele2 had een modem geleverd en de consument had deze tijdens de bedenktermijn teruggezonden en opgezegd. te laat volgens tele2. maar toen het bedrijf dit moest bewijzen, kwam het niet verder dan een verwijzing naar de eigen voorwaarden. daaruit bleek dat de bedenktermijn 7 werkdagen was (de wettelijke opzegtermijn), die begint te lopen vanaf het moment van sluiten van de overeenkomst.

als de dienstverlening in overleg met de consument begint tijdens deze bedenktijd, dan geldt er geen opzegtermijn. echter, de modem was al geretourneerd voordat deze door tele2 geactiveerd werd, dus was de dienstverlening nooit begonnen. daar kwam bij dat tele2 niet op de bedenktermijn had gewezen. daardoor gold een bedenktermijn van 3 maanden en daarbinnen was door de consument opgezegd. tele2 kreeg dus ongelijk en moest ook de 150 euro die het reeds had geïncasseerd terugbetalen. ook de proceskosten kwamen voor rekening van tele2.
bron klik hier