Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ch
choocomel - 06-12-2012 13:44:59
Geldzaken & Recht

Intrum Justitia

Hallo beste lezers van kassa,

ik heb zojuist intrum justitia aan de telefoon gehad voor de zoveelste keer en ik wordt van kasje naar de muur gestuurd. het lijkt er zelfs bijna op dat ze dit bewust doen.

volgende is aan de hand, ik heb een jaar of 2 terug aanmaning van intrum gehad dat ik iets zou hebben gekocht bij daan holding bv. echter was dat bedrijf mij totaal onbekend en ben ik nooit door ze benaderd. nadat ik zelf contact had opgenomen met daan holding kwam ik niet ver omdat zij aangaven niet te willen reageren en ik moest uitvechten met intrum.
teleurgesteld hing ik aan de helpdesk van de intrum justitia waar mij werd verteld dat mogelijk iemand mijn gegevens zou misbruikt hebben en ik perse aangifte moest doen.

ik naar politiebureau gegaan om aangifte te doen, wordt mij gevraagd wat er aan de hand is. ik vertellen mijn gegevens zijn mogelijk misbruikt door een persoon en dat er wat zou zijn gekocht bij daan holding. politie wou weten wat er gekocht is en wanneer. politie kon niets betekenen en ik kon dus geen aangifte doen.
ik weer bellen met intrum, die gaven aan contact te gaan opnemen met daan om te vragen wat ik gekocht heb, of ik het opgehaald heb, wanneer dit gebeurd is en een handtekening.

echter kreeg ik niets meer van beide partijen te horen, buiten de aanmaningen want die bleven komen met steeds hogere prijs. dus ik weer bellen, intrum beloofde dossier te sluiten omdat daan niet reageerde.

aantal maanden later krijg ik van intrum weer aanmaning, dit keer beweren ze dat ik voor het eerst bel en geen eerdere dossier is geweest. dus alles opnieuw gedaan, maar dit keer kreeg ik een kaartje mee van de agent want die wilde mij helpen. ik heb intrum de nummer en contactgegevens van agente gegeven die zou aangeven dat er geen grond was voor aangifte omdat tegenpartij iets moet kunnen aantonen dat er wat gekocht is. intrum weer beloven contact op te nemen met daan dat ze gaan vragen wat ik gekocht heb enz. weer hoor ik niks en na bellen beloven ze zaak te sluiten.

nu krijg ik voor derde keer een brief met dreigementen van intrum, nadat ik contact op had genomen vertelde de dame dat ik aangifte moet doen. ik uitleggen en vertellen over de agente met haar gegevens. intrum medewerker gaf aan dat het heel duidelijk is maar dat ik perse toch een aangifte moet regelen wil ik niet voor rechter komen. ik vroeg of ze contact hadden opgenomen met daan, hadden ze maanden terug gedaan echter nog steeds niets terug gehad. maar ik zou problemen krijgen met ze zolang ik geen aangifte regel.
ook vertelde de medewerkster dat daan ook hele tevreden klanten had en dat altijd wel mensen gaan klagen.

ik heb medewerker moeten uitleggen dat er een verschil is tussen klacht en gedupeerd zijn. na googlen kwam ik achter dat de bedrijf voorheen een ander naam had omdat ze bekend stonden om oplichting en slechte service. ik heb dit verteld aan de medewerkster en vroeg waarom ze met zo een bedrijf samen werken. daarop vertelde ze mij weer dat er blije klanten en niet blije klanten zijn. en dat ik maar aangifte moet regelen en anders zou ik voor de rechter moeten verschijnen.

ik kom er kortom niet uit en heb enorm veel stress, kan iemand mij een advies geven? is het ok als ik voortaan blijf negeren en niet naar de rechtszaak ga als die komt?


met vriendelijke groeten,

yusuf okutucu