Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ramonnetje
ramonnetje - 23-01-2013 19:31:33
Huishouden & Energie

Seats & Sofa wil dat de bestelling per direct opgehaald wordt, mogen zij dit eisen?

Deel 1 van de vraag (heeft uitleg nodig)

tsja, ik had mijn ouders nog zo gewaarschuwd voor seats and sofas... de manier van zaken doen is altijd onvriendelijk en pusherig, die mensen werken op commissiebasis en het is altijd te duur...

afijn, op 7 november bestelde rob, de vriend van mijn moeder een zogenaamde chesterfield bank bij seats and sofas in mijdrecht. het zou 6-8 weken duren. de bank moest voor de helft (1000) aanbetaald worden maar dit heeft mijn moeder wijselijk naar beneden gesteld naar 250,-. ik heb vaker gehoord en ook op dit forum gelezen dat er vaak problemen zijn met leveringen van meubilair (in het algemeen) en dat je altijd een bankstel moet inspecteren vóór je hem accepteert, want als je hem eenmaal hebt staan komen ze hem niet zo eventjes weer ophalen en sleept zoiets zomaar jaren voort.

gisteren werd er gebeld dat de bank er was, 135 euro bezorgkosten voor ongeveer 12km rijden. ma moest dit direct regelen en zo snel mogelijk terugbellen. dat ging niet, zo snel: er moesten meer dingen geregeld worden. vandaag belde de receptioniste terug: de bank moest morgen opgehaald worden. dat is te kort dag: het sneeuwt en ijzelt, en er moet natuurlijk ook een afspraak gemaakt worden met iemand die de bank gaat vervoeren.


als we zoveel geld voor vervoer moeten betalen halen hem liever op, maar dat moet natuurlijk we eerst geregeld worden. ik kan pas iets regelen als we weten dat de bank er is natuurlijk, en dat weten we sinds gisteren... maar de bank moest volgens de receptioniste per direct opgehaald worden en vooraf betaald!

mijn moeder zei dat ze eerst de bank wilde inspecteren (op mijn nadrukkelijk verzoek) en dat er daarna pas betaald zou worden bij ophalen. boter bij de vis noemen wij dat. teveel winkels gaan zomaar tussendoor eventjes failliet en weg zijn opeens je centjes weg (door schade en schande wijs zeggen we dan)...

ma besprak het met mij na het gesprek zostraks en ik zei nogmaals: éérst inspecteren die bank, dan ophalen en betalen. die vrouw eiste echter dat de bank direct betaald en opgehaald zou worden... dit gaat simpelweg niet, wij hebben geen bus, de auto van ma start want er moeten nieuwe gloeipunten in de auto en een verhuizer moet ook een afspraak mee worden gemaakt. bovendien: éérst die bank inspecteren!

dat is echter niet mogelijk zegt ze, ze willen de bank niet opslaan, daar hebben ze geen ruimte voor en met klem zei ze: 'binnen 3 dagen ophalen!'

ik heb om vandaag 23-01-2013 om 18.00u nog contact gehad met iemand van het bedrijf, die, ondanks mijn nadrukkelijk verzoek, weigerde zijn naam te geven. hij pochte nog wel dat hij al wel 30 zaken had opgezet en weinig klantproblemen heeft. hij wilde ook wel meteen de zaak doorspelen naar juridische zaken zei hij, ik had hem al gewaarschuwd dat als hij het te lastig zou maken, ik het wel zelf naar een advocaat breng. blijkbaar is een klant die voor 2000 een bank wil kopen de moeite niet om beleeft voor te blijven of ergens een mouw aan te passen (kijk even naar buiten: sneeuw en ijs ligt er). op mijn vraag waarom hij dan niets aan zijn slechte reputatie deed gaf hij geen antwoord (en eigenlijk bevestigd hij simpelweg waar ik mijn ouders al voor had gewaarschuwd).