Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mr
mrlowlands - 29-01-2013 18:17:39
Computers & Telefonie

Is het doorgeven van een verhuizing via Verhuisservice van PostNL direct ook een bindend contract voor Tele2?

Op 9 januari 2013 heb ik via de verhuisservice van postnl aangegeven dat ik op 1 maart 2013 ga verhuizen. daarbij heb ik o.a. bij tele2 aangegeven (waar ik nu mijn internet en telefonie van ontvang) dat ik ging verhuizen. bij de tekst van dit verhuis bericht van tele2 stond ook dat ik van plan was om mijn tele2 aansluiting mee te nemen naar het nieuwe adres (=standaard tekst)

dit is echter een "vergissing" van mij geweest aangezien ik niet van plan was om verder gebruik te maken van tele2 op het nieuwe adres.

op 19 januari heb ik vervolgens tele2 een brief gestuurd waarin ik aangaf dat ik per 1 maart 2013 mijn contact bij tele2 wil opzeggen. dit is nog ruim voor de verhuisdatum van 1 maart 2013 (6 weken)

vandaag, 29 januari, ben ik gebeld door een zeer brutale en lompe medewerker van tele2 die mij er op wees dat dit niet zomaar kon en dat ik verplicht ben om door te betalen en dat het voor mij nu absoluut onmogelijk was voor mij om per 1 maart het contract op te zeggen. (er waren namelijk al te veel kosten gemaakt ?!?!)

verder werd mij ook medegedeeld dat de "opzegbrief" die er nu al ligt niet bewaard kon worden en verder genegeerd zou worden. als ik wilde opzeggen dan kon ik dat pas vanaf 1 maart doen....

de toon en arrogantie van de medewerker zette er mij toe om dit gesprek te doen beeindigen.

mijn vraag is nu...
1) is het invullen van een verhuis bericht via postnl een legitieme contract verlenging? (ik heb hier tot nu toe nog geen bevestiging van ontvangen van tele2)
2) waarom zou ik als nog niet per direct mijn contract mogen opzeggen?
3) kunnen ze mij verplichten om pas vanaf 1 maart de boel op te zeggen?