Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bentnietgek
bentnietgek - 12-12-2014 20:43:46
Auto & Vervoer

fiets servicebeurt maar half uitgevoerd

Dit jaar heb ik een koga roadspeed gekocht bij hans struijk fietsen in eindhoven.
in april bracht ik deze weg voor een servicebeurt.
aangezien ik in het verleden er bij een concurrent achter kwam dat servicebeurten met de franse slag plaatsvonden heb ik besloten mijn volgende fiets bij hans struijk aan te schaffen.
in een papieren bijlage die ik van uw bedrijf had stond dat alle boutjes en moertjes nagetrokken zouden worden bij de eerste servicebeurt.

omdat ik door een verleden bij de concurrent enigszins wat wantrouwig was geworden heb bij dit bedrijf de proef op de som genomen door zelf 8 boutjes voor de aflevering van mijn servicebeurt iets of wat los te draaien.
dit betrof o.a. spatbord, handgrepen, en een hele essentiële, de stuurschroef bovenin het stuur.

toen ik mijn fiets de volgende dag had opgehaald heb ik met een inbussleutel de desbetreffende bouten een straat verder op gecontroleerd.
tot mijn grote verwondering kwam ook hier weer een aap uit het struijkgewas !!
alle boutjes, inclusief het stuur zaten nog los !!

ik ben verbijsterd teruggegaan naar de werkplaats en heb uitleg gevraagd met de brief in mijn hand waarin stond dat alles gecontroleerd zou worden.
het spreekwoord "met de mond vol tanden staan" werd hier dat op ongeëvenaarde wijze ten toon gesteld.  

wat ik te horen kreeg was dat ik maar weinig vertrouwen had in hen om zelf boutjes los te draaien.
eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet wist dat sommigen met loctite vast zaten en daardoor aangedraaid hoefden te worden.
maar ik blijf er bij dat de spatborden en zeker de stuurschroef gecontroleerd had moeten worden.

na een klacht ingediend te hebben bij het hoofdkantoor is de bedrijfsleider aangespoord met mij contact op te nemen. hij heeft meerder malen toegezegd te bellen om een eventuele oplossing te bespreken.
na diverse malen vergeten te zijn mij te bellen op aangegeven tijden is het bij één telefoontje gebleven toen ik niet thuis was.
ik heb hem zelf niet gebeld omdat in de conclusie had getrokken dat hij het overdag mega druk had in zijn hoofd.
kreeg zelfs een mail waarin hij over zichzelf zei “ erg he” dat hij meer weer was vergeten.
op het laatst vroeg hij me naar de winkel te komen wat ik niet meer heb gedaan na een maand lang aan het lijntje te zijn gehouden.

mijn fiets heb ik elders naar een fietsenmaker gebracht die alleen maar gespecialiseerd is in reparaties en servicebeurten, geen verkoop van nieuwe fietsen.

mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma kassa om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
ik heb een voorgevoel dat daar wel eens opmerkelijke feiten naar boven kunnen komen.
die servicebeurten zijn big business voor fietsen zaken met vermoedelijk veel overlappende in rekening gebrachte uurlonen. zeker als het op de manier gaat zoals bij mijn eerste servicebeurt.

heeft u ook zo'n ervaring laat het hier dan eens weten.