bentnietgek
door bentnietgek Dec 12, 2014 om 20:43
Auto & vervoer

Fiets servicebeurt maar half uitgevoerd

Dit jaar heb ik een Koga Roadspeed gekocht bij Hans Struijk fietsen in Eindhoven.
In april bracht ik deze weg voor een servicebeurt.
Aangezien ik in het verleden er bij een concurrent achter kwam dat servicebeurten met de Franse slag plaatsvonden heb ik besloten mijn volgende fiets bij Hans Struijk aan te schaffen.
In een papieren bijlage die ik van uw bedrijf had stond dat ALLE boutjes en moertjes nagetrokken zouden worden bij de eerste servicebeurt.

Omdat ik door een verleden bij de concurrent enigszins wat wantrouwig was geworden heb bij dit bedrijf de proef op de som genomen door zelf 8 boutjes voor de aflevering van mijn servicebeurt iets of wat los te draaien.
Dit betrof o.a. spatbord, handgrepen, en een hele essentiële, de stuurschroef bovenin het stuur.

Toen ik mijn fiets de volgende dag had opgehaald heb ik met een inbussleutel de desbetreffende bouten een straat verder op gecontroleerd.
Tot mijn grote verwondering kwam ook hier weer een aap uit het Struijkgewas !!
Alle boutjes, inclusief het stuur zaten nog los !!

Ik ben verbijsterd teruggegaan naar de werkplaats en heb uitleg gevraagd met de brief in mijn hand waarin stond dat alles gecontroleerd zou worden.
Het spreekwoord "met de mond vol tanden staan" werd hier dat op ongeëvenaarde wijze ten toon gesteld.

Wat ik te horen kreeg was dat ik maar weinig vertrouwen had in hen om zelf boutjes los te draaien.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet wist dat sommigen met loctite vast zaten en daardoor aangedraaid hoefden te worden.
Maar ik blijf er bij dat de spatborden en zeker de stuurschroef gecontroleerd had moeten worden.

Na een klacht ingediend te hebben bij het hoofdkantoor is de bedrijfsleider aangespoord met mij contact op te nemen. Hij heeft meerder malen toegezegd te bellen om een eventuele oplossing te bespreken.
Na diverse malen vergeten te zijn mij te bellen op aangegeven tijden is het bij één telefoontje gebleven toen ik niet thuis was.
Ik heb hem zelf niet gebeld omdat in de conclusie had getrokken dat hij het overdag mega druk had in zijn hoofd.
Kreeg zelfs een mail waarin hij over zichzelf zei “ ERG HE” dat hij meer weer was vergeten.
Op het laatst vroeg hij me naar de winkel te komen wat ik niet meer heb gedaan na een maand lang aan het lijntje te zijn gehouden.

Mijn fiets heb ik elders naar een fietsenmaker gebracht die alleen maar gespecialiseerd is in reparaties en servicebeurten, geen verkoop van nieuwe fietsen.

Mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma KASSA om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
Ik heb een voorgevoel dat daar wel eens opmerkelijke feiten naar boven kunnen komen.
Die servicebeurten zijn big business voor fietsen zaken met vermoedelijk veel overlappende in rekening gebrachte uurlonen. Zeker als het op de manier gaat zoals bij mijn eerste servicebeurt.

Heeft u ook zo'n ervaring laat het hier dan eens weten.

960 19 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 12, 2014 om 21:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

U mag echt zelf controleren of alles juist is gebeurt. Maar dan komt de aap uit de mouw en dat is niet leuk. Makkelijk geld verdienen is in.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2014 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u het dan zo goed weet, waarom geeft u uw fiets dan zelf geen servicebeurt?

Kassa heeft, denk ik, wel wat beters te doen.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2014 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 21:30: Als u het dan zo goed weet, waarom geeft u uw fiets dan zelf geen servicebeurt?

Kassa heeft, denk ik, wel wat beters te doen.

Hij was al naar een ander gegaan maar het zelfde probleem.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2014 om 21:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 21:30: Als u het dan zo goed weet, waarom geeft u uw fiets dan zelf geen servicebeurt?

Kassa heeft, denk ik, wel wat beters te doen.

Ik heb niet gezegd dat ik het goed weet, IK WEET nu alleen dat niet gebeurt waar je hem voor wegbrengt.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2014 om 02:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vertrouwen is goed, controle is beter!

ve
door verwijderd - Dec 13, 2014 om 13:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oplichters zijn het, al die werknemers in Nederland. Het blijkt maar weer eens. Niemand doet z'n werk fatsoenlijk en heeft als enige doel in het leven om klanten te belazeren.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 07:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn complimenten wat betreft uw onderzoek, zo gaat het op meer plaatsen.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vind het een strakke actie van u, want dit heb ik zelf ook wel eens ondervonden, makkelijk geld verdienen heet dat.
En uhhh tijger1, hoezo heeft kassa wel wat beters te doen, het is beslist geen slecht idee. Waarom moet je nou op werkelijk iedere topic reageren, misschien is dit je enige uitlaatklep, kan zijn, maar kom op man, ga anders je leven opkrikken, nog even en ik krijg medelijden met je....

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@breedbeeld

Dat hoeft niet hoor. Maar iemand die zelf de moertjes van te voren gaat losdraaien? Zelfs die met locktite vast zaten.?

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een uitzending in de jaren 80 zal ik nooit meer vergeten waar men videorecorders wegbracht omdat de netspanning van de recorder was verdwenen. Ze hadden bij het consumentenprogramma alleen een defecte zekering geplaatst. Er was slechts één dealer die tegen zijn klant zei "neemt u hem maar mee het was slechts de zekering " gewoon service van de zaak.

De rest kreeg vette rekeningen voor zogenaamde vervangen onderdelen en uurloon.
Nou je had die gezichten later moeten zien van die dealers toen ze hen met de werkelijke feiten confronteerden.
Eigenlijk heb ikzelf nu hetzelfde gedaan, alleen op kleinere schaal.
Zo gaat het op veel plaatsen, ook in de autobranche waar een bekende van me diverse componenten zoals bougies, filter enz had gemerkt. Later stonden ze wel allemaal op de rekening, ook hier weer was het raak. Na dit soort incidenten is het toch niet verwonderlijk dat je wat wantrouwig word als je wat dan ook ter reparatie of servicebeurt aanbied.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 16:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Precies 15 seconden, je bent snel, ik had al een vermoeden pfffffffffffffffffffffff het gaat om recht of krom, ze moeten het nakijken, daar betaal je voor, meer is het niet.

ve
door verwijderd - Dec 15, 2014 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

breedbeeld schreef op maandag 15 dec 2014, 16:47: Precies 15 seconden, je bent snel, ik had al een vermoeden pfffffffffffffffffffffff het gaat om recht of krom, ze moeten het nakijken, daar betaal je voor, meer is het niet.

Misschien zelf even wat anders doen met uw leven?;-))

ve
door verwijderd - Dec 16, 2014 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

pieterwolters schreef op zaterdag 13 dec 2014, 13:38: Oplichters zijn het, al die werknemers in Nederland. Het blijkt maar weer eens. Niemand doet z'n werk fatsoenlijk en heeft als enige doel in het leven om klanten te belazeren.

Wie zegt dat het een werknemer is, het kan wel de baas zelf zijn.

ve
door verwijderd - Dec 17, 2014 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas is het nou eenmaal de realiteit dat we regelmatig worden opgelicht en dat er werkzaamheden of matrialen in rekening worden gebracht die niet uitgevoerd of geleverd zijn.
Had m,n auto een keer naar de garage gebracht voor een grote beurt maar wantrouwig als ik ben had ik op de bougies een klein kruisje gekrast,kwam de auto ophalen en op de bon stond o.a 4 nieuwe bougies nou niet dus.
Wil niet alle garage,s over 1 kam scheren maar of het nou om een auto of fiets of what ever gaat die men voor een beurt weg brengt naar een bedrijf blijft het oppassen geblazen.

ve
door verwijderd - Dec 19, 2014 om 11:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste meneer BENNIETGEK,

Wij betreuren het ten zeerste dat we bovenstaande kwestie op het internet tegenkomen. Wij erkennen, zoals we ook telefonisch hebben toegelicht, dat de servicebeurt niet goed is uitgevoerd. Daarom hebben we aangeboden om de servicebeurt opnieuw uit te voeren. We hopen dan ook dat u toch op onze eerdere uitnodiging in wilt gaan om de winkel te bezoeken. In een persoonlijk gesprek hopen we dan samen met u tot een oplossing te komen.

Daarnaast willen wij graag via dit forum reageren op uw ‘Test’. De servicebeurt uit uw test is de eerste gratis servicebeurt die u krijgt bij de aanschaf van een nieuwe fiets. Onze fietsen worden allemaal op een vaste wijze hoogwaardig rijklaar gemaakt. Op deze manier weten we op welke plaatsten de fiets tijdens de eerste onderhoudsbeurt aandacht nodig heeft. Het losdraaien van boutjes at random is dan ook geen goede manier om een eerste onderhoudsbeurt aan een kwaliteitstest te onderwerpen. Nogmaals, we zijn ook van mening dat we de losgedraaide boutjes hadden moeten constateren, maar het is onmogelijk dat deze boutjes/schroefjes bij normaal gebruik zouden zijn losgeraakt.

Hopelijk tot ziens in de winkel en met vriendelijke groet,

Danny
Team klanttevredenheid Hans Struijk Fietsen

ve
door verwijderd - Dec 19, 2014 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

hans_struijk schreef op vrijdag 19 dec 2014, 11:39: Beste meneer BENNIETGEK,

Wij betreuren het ten zeerste dat we bovenstaande kwestie op het internet tegenkomen. Wij erkennen, zoals we ook telefonisch hebben toegelicht, dat de servicebeurt niet goed is uitgevoerd. Daarom hebben we aangeboden om de servicebeurt opnieuw uit te voeren. We hopen dan ook dat u toch op onze eerdere uitnodiging in wilt gaan om de winkel te bezoeken. In een persoonlijk gesprek hopen we dan samen met u tot een oplossing te komen.

Daarnaast willen wij graag via dit forum reageren op uw ‘Test’. De servicebeurt uit uw test is de eerste gratis servicebeurt die u krijgt bij de aanschaf van een nieuwe fiets. Onze fietsen worden allemaal op een vaste wijze hoogwaardig rijklaar gemaakt. Op deze manier weten we op welke plaatsten de fiets tijdens de eerste onderhoudsbeurt aandacht nodig heeft. Het losdraaien van boutjes at random is dan ook geen goede manier om een eerste onderhoudsbeurt aan een kwaliteitstest te onderwerpen. Nogmaals, we zijn ook van mening dat we de los gedraaide boutjes hadden moeten constateren, maar het is onmogelijk dat deze boutjes/schroefjes bij normaal gebruik zouden zijn losgeraakt.

Hopelijk tot ziens in de winkel en met vriendelijke groet,

Danny
Team klanttevredenheid Hans Struijk Fietsen

Beste Danny

Ik heb sterk de indruk dat je verkeerd ingelicht bent vanuit Eindhoven aangaande de communicatie met mij.
In mijn tweede mail aan je, waar ik aangaf niets te hebben vernomen over mijn ingediende klacht liet je me weten dat er uitgebreid contact met mij zou zijn geweest en de klacht zou zijn besproken.
Dit bleek niet zo te zijn en het zou alsnog gaan plaatsvinden.

Je schrijft hierboven "Wij erkennen, zoals we ook telefonisch hebben toegelicht"

TOT OP DE DAG VAN VANDAAG HEB IK NOG STEEDS NIEMAND AAN DE TELEFOON GEHAD !!

Bijna een maand lang heb ik met de bedrijfsleider gemaild over de tijden dat hij me kon bellen, maar telkens vergat hij het.
Een maal is er gebeld zag ik op de nummermelder, net op een tijd dat ik niet thuis was.
Ik heb zelf maar niet gebeld omdat ik de drukte die hij dagelijks had door de letters heen voelde.
Ik kreeg ook sterk de indruk dat hij het opgedragen had gekregen vanuit het hoofdkantoor maar op een of andere manier steeds voor zich uit schoof.

Toen ik mijn fiets kocht in het filiaal maakte hij ook al zo'n gehaaste indruk, en waren zijn ogen alweer gericht op net binnengekomen klanten, iets wat me al niet zo'n goed gevoel gaf.
Heb hem ook laten weten dat hij als hij het zo druk had ook na sluitingstijd even had kunnen bellen. Daarop kreeg ik weer te horen dat hij me na 18:00 u niet lastig wilde vallen, mij kunnen ze in de avond tot 22:00 u bellen. Wat is er mis mee om na 18:00 u te bellen ?

Na een maand lang aan het lijntje te zijn gehouden heb ik besloten afscheid te nemen van uw bedrijf en mijn fiets naar een ander adres te brengen voor een servicebeurt. Dit heb ik je ook laten weten, ook aan de bedrijfsleider.
Dit alles heeft me zo teleurgesteld dat ik mijn eerder aangekondigde actie op internetfora van Kassa en Radar nu ook werkelijk heb uitgevoerd.

Voor mij is deze kwestie afgesloten en ga ook niet meer in op aanbiedingen naar de winkel te komen.
Het vertrouwen in jullie bedrijf is voor mij dan ook helemaal weg ! !

ve
door verwijderd - Dec 19, 2014 om 12:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hans_struijk schreef op vrijdag 19 dec 2014, 11:39: Beste meneer BENNIETGEK,

Wij betreuren het ten zeerste dat we bovenstaande kwestie op het internet tegenkomen. Wij erkennen, zoals we ook telefonisch hebben toegelicht, dat de servicebeurt niet goed is uitgevoerd. Daarom hebben we aangeboden om de servicebeurt opnieuw uit te voeren. We hopen dan ook dat u toch op onze eerdere uitnodiging in wilt gaan om de winkel te bezoeken. In een persoonlijk gesprek hopen we dan samen met u tot een oplossing te komen.

Daarnaast willen wij graag via dit forum reageren op uw ‘Test’. De servicebeurt uit uw test is de eerste gratis servicebeurt die u krijgt bij de aanschaf van een nieuwe fiets. Onze fietsen worden allemaal op een vaste wijze hoogwaardig rijklaar gemaakt. Op deze manier weten we op welke plaatsten de fiets tijdens de eerste onderhoudsbeurt aandacht nodig heeft. Het losdraaien van boutjes at random is dan ook geen goede manier om een eerste onderhoudsbeurt aan een kwaliteitstest te onderwerpen. Nogmaals, we zijn ook van mening dat we de losgedraaide boutjes hadden moeten constateren, maar het is onmogelijk dat deze boutjes/schroefjes bij normaal gebruik zouden zijn losgeraakt.

Hopelijk tot ziens in de winkel en met vriendelijke groet,

Danny
Team klanttevredenheid Hans Struijk Fietsen

ve
door verwijderd - Dec 22, 2014 om 20:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

bennietgek schreef op maandag 15 dec 2014, 16:42: Een uitzending in de jaren 80 zal ik nooit meer vergeten waar men videorecorders wegbracht omdat de netspanning van de recorder was verdwenen. Ze hadden bij het consumentenprogramma alleen een defecte zekering geplaatst. Er was slechts één dealer die tegen zijn klant zei "neemt u hem maar mee het was slechts de zekering " gewoon service van de zaak.

De rest kreeg vette rekeningen voor zogenaamde vervangen onderdelen en uurloon.
Nou je had die gezichten later moeten zien van die dealers toen ze hen met de werkelijke feiten confronteerden.
Eigenlijk heb ikzelf nu hetzelfde gedaan, alleen op kleinere schaal.
Zo gaat het op veel plaatsen, ook in de autobranche waar een bekende van me diverse componenten zoals bougies, filter enz had gemerkt. Later stonden ze wel allemaal op de rekening, ook hier weer was het raak. Na dit soort incidenten is het toch niet verwonderlijk dat je wat wantrouwig word als je wat dan ook ter reparatie of servicebeurt aanbied.

Tja, als reparatiebedrijf heb je ook vaak reparaties waarbij je niet altijd de bestede tijd in rekening kunt brengen maar dat houdt wel in dat als er een keer een "makkie" ter reparatie binnen komt (zoals zo'n video met alleen een defecte zekering) dat dit gewoon berekend wordt.

Zou lekker zijn, 5 uur met een probleemgeval bezig zijn en maar 1,5 uur in rekening kunnen brengen en voor een "makkie" mag je niets berekenen?

ve
door verwijderd - Nov 2, 2015 om 06:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tot op de dag van vandaag is het muisstil gebleven.
Zoals hierboven te zien is hebben ze alleen een reactie gegeven via dit forum.
Dit getuigd naar mijn inziens van een weinig professionele bedrijfsvoering, het bevestigd grotendeels mijn geplaatste artikel over hen.
Mijn fiets heb ik inmiddels weer weggebracht naar een ander servicepunt voor een servicebeurt.
Iedereen die het wil horen krijgt mijn verhaal zoals ik hier heb geplaatst te horen, dit als waarschuwing eens goed te overdenken bij welk bedrijf een nieuwe fiets te gaan kopen.