Fiets servicebeurt maar half uitgevoerd
Dit jaar heb ik een Koga Roadspeed gekocht bij Hans Struijk fietsen in Eindhoven.
In april bracht ik deze weg voor een servicebeurt.
Aangezien ik in het verleden er bij een concurrent achter kwam dat servicebeurten met de Franse slag plaatsvonden heb ik besloten mijn volgende fiets bij Hans Struijk aan te schaffen.
In een papieren bijlage die ik van uw bedrijf had stond dat ALLE boutjes en moertjes nagetrokken zouden worden bij de eerste servicebeurt.
Omdat ik door een verleden bij de concurrent enigszins wat wantrouwig was geworden heb bij dit bedrijf de proef op de som genomen door zelf 8 boutjes voor de aflevering van mijn servicebeurt iets of wat los te draaien.
Dit betrof o.a. spatbord, handgrepen, en een hele essentiële, de stuurschroef bovenin het stuur.
Toen ik mijn fiets de volgende dag had opgehaald heb ik met een inbussleutel de desbetreffende bouten een straat verder op gecontroleerd.
Tot mijn grote verwondering kwam ook hier weer een aap uit het Struijkgewas !!
Alle boutjes, inclusief het stuur zaten nog los !!
Ik ben verbijsterd teruggegaan naar de werkplaats en heb uitleg gevraagd met de brief in mijn hand waarin stond dat alles gecontroleerd zou worden.
Het spreekwoord "met de mond vol tanden staan" werd hier dat op ongeëvenaarde wijze ten toon gesteld.
Wat ik te horen kreeg was dat ik maar weinig vertrouwen had in hen om zelf boutjes los te draaien.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik niet wist dat sommigen met loctite vast zaten en daardoor aangedraaid hoefden te worden.
Maar ik blijf er bij dat de spatborden en zeker de stuurschroef gecontroleerd had moeten worden.
Na een klacht ingediend te hebben bij het hoofdkantoor is de bedrijfsleider aangespoord met mij contact op te nemen. Hij heeft meerder malen toegezegd te bellen om een eventuele oplossing te bespreken.
Na diverse malen vergeten te zijn mij te bellen op aangegeven tijden is het bij één telefoontje gebleven toen ik niet thuis was.
Ik heb hem zelf niet gebeld omdat in de conclusie had getrokken dat hij het overdag mega druk had in zijn hoofd.
Kreeg zelfs een mail waarin hij over zichzelf zei “ ERG HE” dat hij meer weer was vergeten.
Op het laatst vroeg hij me naar de winkel te komen wat ik niet meer heb gedaan na een maand lang aan het lijntje te zijn gehouden.
Mijn fiets heb ik elders naar een fietsenmaker gebracht die alleen maar gespecialiseerd is in reparaties en servicebeurten, geen verkoop van nieuwe fietsen.
Mijn verlangen gaat nu dan ook uit naar het programma KASSA om eens een landelijke test uit te voeren zoals ik dat nu gedaan heb bij één winkel.
Ik heb een voorgevoel dat daar wel eens opmerkelijke feiten naar boven kunnen komen.
Die servicebeurten zijn big business voor fietsen zaken met vermoedelijk veel overlappende in rekening gebrachte uurlonen. Zeker als het op de manier gaat zoals bij mijn eerste servicebeurt.
Heeft u ook zo'n ervaring laat het hier dan eens weten.
U mag echt zelf controleren of alles juist is gebeurt. Maar dan komt de aap uit de mouw en dat is niet leuk. Makkelijk geld verdienen is in.
Als u het dan zo goed weet, waarom geeft u uw fiets dan zelf geen servicebeurt?
Kassa heeft, denk ik, wel wat beters te doen.
tijger1 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 21:30: Als u het dan zo goed weet, waarom geeft u uw fiets dan zelf geen servicebeurt?
Kassa heeft, denk ik, wel wat beters te doen.
Hij was al naar een ander gegaan maar het zelfde probleem.
tijger1 schreef op vrijdag 12 dec 2014, 21:30: Als u het dan zo goed weet, waarom geeft u uw fiets dan zelf geen servicebeurt?
Kassa heeft, denk ik, wel wat beters te doen.
Ik heb niet gezegd dat ik het goed weet, IK WEET nu alleen dat niet gebeurt waar je hem voor wegbrengt.
Oplichters zijn het, al die werknemers in Nederland. Het blijkt maar weer eens. Niemand doet z'n werk fatsoenlijk en heeft als enige doel in het leven om klanten te belazeren.
Vind het een strakke actie van u, want dit heb ik zelf ook wel eens ondervonden, makkelijk geld verdienen heet dat.
En uhhh tijger1, hoezo heeft kassa wel wat beters te doen, het is beslist geen slecht idee. Waarom moet je nou op werkelijk iedere topic reageren, misschien is dit je enige uitlaatklep, kan zijn, maar kom op man, ga anders je leven opkrikken, nog even en ik krijg medelijden met je....
@breedbeeld
Dat hoeft niet hoor. Maar iemand die zelf de moertjes van te voren gaat losdraaien? Zelfs die met locktite vast zaten.?
Een uitzending in de jaren 80 zal ik nooit meer vergeten waar men videorecorders wegbracht omdat de netspanning van de recorder was verdwenen. Ze hadden bij het consumentenprogramma alleen een defecte zekering geplaatst. Er was slechts één dealer die tegen zijn klant zei "neemt u hem maar mee het was slechts de zekering " gewoon service van de zaak.
De rest kreeg vette rekeningen voor zogenaamde vervangen onderdelen en uurloon.
Nou je had die gezichten later moeten zien van die dealers toen ze hen met de werkelijke feiten confronteerden.
Eigenlijk heb ikzelf nu hetzelfde gedaan, alleen op kleinere schaal.
Zo gaat het op veel plaatsen, ook in de autobranche waar een bekende van me diverse componenten zoals bougies, filter enz had gemerkt. Later stonden ze wel allemaal op de rekening, ook hier weer was het raak. Na dit soort incidenten is het toch niet verwonderlijk dat je wat wantrouwig word als je wat dan ook ter reparatie of servicebeurt aanbied.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer