Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

jo
joentje1978 - 07-04-2015 12:06:25
Computers & Telefonie

Telfort communiceert niet maar laat wel 06-nummer vervallen

Ben er zojuist achter gekomen dat mijn 06-nummer is komen te vervallen.

ik bel normaal niet vaak met mijn 06-nummer maar heb de telefoon mee voor als er tussen woon/werk-verkeer of onderweg iets gebeurd.

nu heb ik een tijdje geleden van telfort een sms ontvangen dat mijn beltegoed binnenkort zou verlopen als ik mijn beltegoed niet zou opwaarderen.
omdat ik inmiddels alweer een tijdje zonder werk zit en ik daardoor geen gebruik maak van de telefoon heb ik het opwaarderen van het beltegoed even uitgesteld met de gedachte dat ik ten aller tijde weer gebruik van de telefoon kon maken als ik mijn beltegoed weer zou opwaarderen.

was tevens in de veronderstelling dat ik door het ontbreken van beltegoed zelf niet meer kon bellen maar dat ik nog wel gebeld kon worden.
sinds 2 weken geleden kwam ik er per toeval achter dat ik ook niet meer op mijn telefoon te bereiken was en dat mijn telefoon om administratieve redenen was afgesloten.
was op dat moment nog steeds in de veronderstelling dat ik weer gebruik van de telefoon kon maken als ik mijn beltegoed op zou waarderen.

naar aanleiding van het programma radar op 06/04/15 waar in de rubriek van jeroen een vodafone-gebruiker zijn 06-nummer kwijt was geraakt omdat hij/zij niet op tijd opgewaardeerd had heb ik vandaag een poging gedaan om mijn beltegoed op te waarderen om te voorkomen dat ook ik mijn 06-nummer kwijt zou raken maar helaas, het kwaad was al geschied.

heb contact opgenomen met de klantenservice van telfort en te horen gekregen dat ook mijn 06-nummer was komen te vervallen en daar moest ik het mee doen, ze konden het nummer niet meer activeren.

toen ik aangaf dat ik het er niet mee eens was omdat telfort op geen enkele manier naar mij toe gecommuniceerd had dat mijn 06-nummer ook zou komen te vervallen verwees ze mij door naar de informatie op de website en naar de algemene voorwaarden.

toen ik aangaf dat er voor mij geen aanleiding was om op hun website te gaan kijken en ik, gezien ik het prepaid-abonnement al 20 jaar heb, de algemene voorwaarden 20 jaar geleden mogelijk wel gelezen heb maar dat ik dat na 20 jaar wel eens een keer vergeten ben gaf ze nogmaals aan dat ze niets meer voor mij kon doen.

ook kwam de telfort-medewerkster erg ongeintresseerd over, kon haar allemaal maar weinig schelen.
dat iemand al 20 jaar klant van je is en hierdoor dreigt over te stappen naar een andere provider dat maakt ze blijkbaar weinig uit.
je zou verwachten dat ze er alles aan doen om hun klanten te behouden.
is in ieder geval het eerste en ook laatste abonnement wat ik bij telfort afsluit.

dat ik na verloop van tijd mijn beltegoed kwijt raak als ik niet tijdig opwaardeer dat kan ik nog begrijpen, dat is algemeen bekend en dat wordt ook door telfort per sms gecommuniceerd.

waar ik echter wel grote problemen mee heb is dat er niet door telfort wordt gecommuniceerd dat bij langdurig niet opwaarderen ook mijn 06-nummer zou komen te vervallen.
als telfort dit, d.m.v. bijvoorbeeld sms, naar mij gecommuniceerd had dan had ik meteen mijn beltegoed opgewaardeerd om te voorkomen dat ik mijn 06-nummer kwijt zou raken.
ze kunnen je wel sms-en met allerlei aanbiedingen en andere onzin maar een sms-je voor het behoud van je 06-nummer en tevens het behouden van hun klant dat kunnen ze niet.

het 06-nummer is al 20 jaar bekend bij allerlei instanties en het zou erg vervelend zijn als ik dit 06-nummer niet meer kon gebruiken.

wat vinden jullie hiervan?