jo
door joentje1978 Apr 7, 2015 om 12:06
Computers & telefonie

Telfort communiceert niet maar laat wel 06-nummer vervallen

Ben er zojuist achter gekomen dat mijn 06-nummer is komen te vervallen.

Ik bel normaal niet vaak met mijn 06-nummer maar heb de telefoon mee voor als er tussen woon/werk-verkeer of onderweg iets gebeurd.

Nu heb ik een tijdje geleden van Telfort een SMS ontvangen dat mijn beltegoed binnenkort zou verlopen als ik mijn beltegoed niet zou opwaarderen.
Omdat ik inmiddels alweer een tijdje zonder werk zit en ik daardoor geen gebruik maak van de telefoon heb ik het opwaarderen van het beltegoed even uitgesteld met de gedachte dat ik ten aller tijde weer gebruik van de telefoon kon maken als ik mijn beltegoed weer zou opwaarderen.

Was tevens in de veronderstelling dat ik door het ontbreken van beltegoed zelf niet meer kon bellen maar dat ik nog wel gebeld kon worden.
Sinds 2 weken geleden kwam ik er per toeval achter dat ik ook niet meer op mijn telefoon te bereiken was en dat mijn telefoon om administratieve redenen was afgesloten.
Was op dat moment nog steeds in de veronderstelling dat ik weer gebruik van de telefoon kon maken als ik mijn beltegoed op zou waarderen.

Naar aanleiding van het programma Radar op 06/04/15 waar in de rubriek van Jeroen een Vodafone-gebruiker zijn 06-nummer kwijt was geraakt omdat hij/zij niet op tijd opgewaardeerd had heb ik vandaag een poging gedaan om mijn beltegoed op te waarderen om te voorkomen dat ook ik mijn 06-nummer kwijt zou raken maar helaas, het kwaad was al geschied.

Heb contact opgenomen met de klantenservice van Telfort en te horen gekregen dat ook mijn 06-nummer was komen te vervallen en daar moest ik het mee doen, ze konden het nummer niet meer activeren.

Toen ik aangaf dat ik het er niet mee eens was omdat Telfort op geen enkele manier naar mij toe gecommuniceerd had dat mijn 06-nummer ook zou komen te vervallen verwees ze mij door naar de informatie op de website en naar de algemene voorwaarden.

Toen ik aangaf dat er voor mij geen aanleiding was om op hun website te gaan kijken en ik, gezien ik het prepaid-abonnement al 20 jaar heb, de algemene voorwaarden 20 jaar geleden mogelijk wel gelezen heb maar dat ik dat na 20 jaar wel eens een keer vergeten ben gaf ze nogmaals aan dat ze niets meer voor mij kon doen.

Ook kwam de Telfort-medewerkster erg ongeintresseerd over, kon haar allemaal maar weinig schelen.
Dat iemand al 20 jaar klant van je is en hierdoor dreigt over te stappen naar een andere provider dat maakt ze blijkbaar weinig uit.
Je zou verwachten dat ze er alles aan doen om hun klanten te behouden.
Is in ieder geval het eerste en ook laatste abonnement wat ik bij Telfort afsluit.

Dat ik na verloop van tijd mijn beltegoed kwijt raak als ik niet tijdig opwaardeer dat kan ik nog begrijpen, dat is algemeen bekend en dat wordt ook door Telfort per SMS gecommuniceerd.

Waar ik echter wel grote problemen mee heb is dat er niet door Telfort wordt gecommuniceerd dat bij langdurig niet opwaarderen ook mijn 06-nummer zou komen te vervallen.
Als Telfort dit, d.m.v. bijvoorbeeld SMS, naar mij gecommuniceerd had dan had ik meteen mijn beltegoed opgewaardeerd om te voorkomen dat ik mijn 06-nummer kwijt zou raken.
Ze kunnen je wel SMS-en met allerlei aanbiedingen en andere onzin maar een SMS-je voor het behoud van je 06-nummer en tevens het behouden van hun klant dat kunnen ze niet.

Het 06-nummer is al 20 jaar bekend bij allerlei instanties en het zou erg vervelend zijn als ik dit 06-nummer niet meer kon gebruiken.

Wat vinden jullie hiervan?

462 24 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het is compleet logisch dat uw telefoonnummer na verloop van tijd vervalt. De voorwaarden zijn daar duidelijk over. Dus jammer, maar helaas.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 12:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Telfort heeft al jaren geleden niet frequent opgewaardeerde nummers inclusief het beltegoed 'gestolen', nadat ze zonder mededeling de voorwaarden hadden aangepast. Als weinigbeller bent u hier ook eerder een lastige dure klant 'zonder enigerlei tegenwaarde'. Geen idee hoe u uw nummer (ergens anders) kunt terugkrijgen, maar communiceren met de Telfortrovers........? Forget it!

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo joentje1978,

Dat is natuurlijk heel vervelend/lastig voor je, maar daar is niets meer aan te doen.

Je hebt de telefoon dus een hele tijd niet gebruikt en niet je tegoed gecontroleerd. Jammer.

Info:
Je beltegoed is onbeperkt geldig als je eens in de 6 maanden opwaardeert.
Wat gebeurt er als ik 6 maanden niet opwaardeer?

Als je het beltegoed 6 maanden niet opwaardeert, dan kun je niet meer bellen en sms’en. Je kunt nog wel gedurende maximaal 90 dagen gebeld worden en opwaarderen
Waardeer je niet alsnog binnen 90 dagen op? Dan wordt je nummer afgesloten. Je bent je 06-nummer en je beltegoed dan kwijt

Geldigheid beltegoed controleren

Je kunt op 3 manieren controleren hoe lang je beltegoed nog geldig is:

Ga naar Mijn Telfort
Bel gratis naar 1244
Toets in je telefoon *100# en lees in het scherm de hoogte en geldigheid van je beltegoed

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 12:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 12:29: Het is compleet logisch dat uw telefoonnummer na verloop van tijd vervalt. De voorwaarden zijn daar duidelijk over. Dus jammer, maar helaas.

En jij denkt dat ik na 20 jaar nog weet wat er allemaal in die Algemene Voorwaarden heeft gestaan?

Wist niet eens dat ze een 06-nummer lieten vervallen.
Had netjes van ze geweest als ze mij daar nog even op gewezen hadden.
Reclame en andere onzin kunnen ze wel SMS-en maar zoiets belangrijks niet?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 12:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lees hier maar eens, om aan de communicatie-stijl te wennen, hoe 'netjes' Telfort met klanten omgaat......of met afgesloten klanten!

http://www.klachtenkompas.nl/search/node/telfort?page=1

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De link van Hänschen klein

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar diezelfde regels waren 20 jaar geleden ook van toepassing. En Telfort heeft wel degelijk met u "gecommuniceerd".

U hebt een sms ontvangen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 14:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 13:22: Maar diezelfde regels waren 20 jaar geleden ook van toepassing. En Telfort heeft wel degelijk met u "gecommuniceerd".

U hebt een sms ontvangen.

Ja, ik heb een SMS ontvangen over dat mijn beltegoed bijna verliep.
Maar geen SMS dat mijn nummer binnen een bepaalde tijd zou komen te vervallen.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 12:52: Hallo joentje1978,

Dat is natuurlijk heel vervelend/lastig voor je, maar daar is niets meer aan te doen.

Je hebt de telefoon dus een hele tijd niet gebruikt en niet je tegoed gecontroleerd. Jammer.

Info:
Je beltegoed is onbeperkt geldig als je eens in de 6 maanden opwaardeert.
Wat gebeurt er als ik 6 maanden niet opwaardeer?

Als je het beltegoed 6 maanden niet opwaardeert, dan kun je niet meer bellen en sms’en. Je kunt nog wel gedurende maximaal 90 dagen gebeld worden en opwaarderen
Waardeer je niet alsnog binnen 90 dagen op? Dan wordt je nummer afgesloten. Je bent je 06-nummer en je beltegoed dan kwijt

Geldigheid beltegoed controleren

Je kunt op 3 manieren controleren hoe lang je beltegoed nog geldig is:

Ga naar Mijn Telfort
Bel gratis naar 1244
Toets in je telefoon *100# en lees in het scherm de hoogte en geldigheid van je beltegoed

Ik was er van op de hoogte dat mijn beltegoed verlopen was maar niet dat een 06-nummer op een gegeven moment geheel komt te vervallen als je je beltegoed niet opwaardeerd.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 15:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

@joentje1978,

.....Ik was er van op de hoogte dat mijn beltegoed verlopen was maar niet dat een 06-nummer op een gegeven moment geheel komt te vervallen als je je beltegoed niet opwaardeerd......
En daar lag dus het probleem.
Telfort gaat er vanuit dat de 'spelregels' die op de site staan gelezen worden cq bekend zijn.
Jammer voor je dat dit niet het geval was.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

joentje1978 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 15:05:
Ik was er van op de hoogte dat mijn beltegoed verlopen was maar niet dat een 06-nummer op een gegeven moment geheel komt te vervallen als je je beltegoed niet opwaardeerd.

Dat is al sinds jaar en dag zo. Zelfs al weet je de regels niet meer, via de media zie je ook het nodige voorbij komen. Ik zie trouwens het probleem niet, je gebruikte je 06 toch al haast nooit.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 19:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

joentje1978 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 12:06: ...

Ook kwam de Telfort-medewerkster erg ongeintresseerd over, kon haar allemaal maar weinig schelen.
Dat iemand al 20 jaar klant van je is en hierdoor dreigt over te stappen naar een andere provider dat maakt ze blijkbaar weinig uit.

....
Natuurlijk maak dat ze weinig uit, hoeveel zouden ze verdiend hebben aan u in die 20 jaar? Misschien stijgen de kosten van het in stand houden van de nauwelijks gebruikte prepaid wel boven de baten uit. Dan zijn ze u liever kwijt dan rijk.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 23:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 15:46: @joentje1978,

.....Ik was er van op de hoogte dat mijn beltegoed verlopen was maar niet dat een 06-nummer op een gegeven moment geheel komt te vervallen als je je beltegoed niet opwaardeerd......
En daar lag dus het probleem.
Telfort gaat er vanuit dat de 'spelregels' die op de site staan gelezen worden cq bekend zijn.
Jammer voor je dat dit niet het geval was.

Met vr.gr.

Ze kunnen van alles op hun website zetten maar als er geen aanleiding is om die regels op te gaan zoeken en deze door te gaan lezen dan ben je daar ook niet van op de hoogte.

Beltegoed was al een tijd verlopen (tijd gaat snel voorbij), kon tot eind februari 2015 nog steeds gebeld en ge-SMS't worden, was voor mij geen aanleiding om de regels op te gaan zoeken en door te gaan lezen.
Heb regelmatig mijn telefoon aan gehad om te kijken of ik niet gebeld was of dat er belangrijke SMS-jes (bijvoorbeeld van Telfort) waren.

Pas toen ik naar aanleiding van het programma Radar geconfronteerd werd met het vervallen van 06-nummers bij langdurig niet opwaarderen van het beltegoed gingen de alarmbellen rinkelen.

Je mag van Telfort toch wel verwachten dat ze je, voordat ze een 06-nummer laten vervallen, toch wel iets van zich laten horen om je voor de laatste keer in de gelegenheid te stellen om je beltegoed op te waarderen?

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 23:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar u hebt dat spul al 20 jaar en het is al 20 jaar van toepassing. Herl simpel.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 23:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

carola.83 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 17:01:
joentje1978 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 15:05:
Ik was er van op de hoogte dat mijn beltegoed verlopen was maar niet dat een 06-nummer op een gegeven moment geheel komt te vervallen als je je beltegoed niet opwaardeerd.

Dat is al sinds jaar en dag zo. Zelfs al weet je de regels niet meer, via de media zie je ook het nodige voorbij komen. Ik zie trouwens het probleem niet, je gebruikte je 06 toch al haast nooit.

Is misschien iets wat jij weet maar is bij mij en waarschijnlijk bij vele anderen totaal niet bekend.
Ben van veel dingen op de hoogte, kijk consumentenprogramma's, lees de krant en vele dingen op verschillende fora maar had hier echt geen flauw idee van.

Je ziet het probleem niet dat omdat ik mijn 06 toch niet vaak gebruik.
Ik vind het wel een probleem.
Heb dit nummer al 20 jaar in gebruik en 20 jaar lang kunnen verschillende instanties en mensen kunnen mij op dit nummer bereiken.
Nu kan ik straks iedereen op de hoogte gaan brengen van mijn nieuwe 06-nummer.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 23:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

tijger1 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 23:36: Maar u hebt dat spul al 20 jaar en het is al 20 jaar van toepassing. Herl simpel.

U weet ook van alle instanties waar u mee te maken heeft alle algemene voorwaarden uit uw hoofd?
Nou, daar geloof ik helemaal niets van.

Alleen als er aanleiding voor zou zijn dan zou u de algemene voorwaarden erbij pakken, anders niet.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 23:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat is nu het probleem? U belt niet en u wordt niet gebeld. Neem bij een ander een pre-paid kaartje en lees de voorwaarden, kunt u in ieder geval weer een half jaar vooruit.

Volgens mij hoef je bij KPN niet elk half jaar op te waarderen, maar moet je wel één keer betaald bellen of sms-en per zes maanden.

Zo'n kasrtje heb ik niet, maar de voorwaarden staan ongetwijfeld op internet.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2015 om 23:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op dinsdag 7 apr 2015, 19:44:
joentje1978 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 12:06: ...

Ook kwam de Telfort-medewerkster erg ongeintresseerd over, kon haar allemaal maar weinig schelen.
Dat iemand al 20 jaar klant van je is en hierdoor dreigt over te stappen naar een andere provider dat maakt ze blijkbaar weinig uit.

....
Natuurlijk maak dat ze weinig uit, hoeveel zouden ze verdiend hebben aan u in die 20 jaar? Misschien stijgen de kosten van het in stand houden van de nauwelijks gebruikte prepaid wel boven de baten uit. Dan zijn ze u liever kwijt dan rijk.

In het begin heb ik verschrikkelijk veel gebruik gemaakt van de telefoon en werd het bet beltegoed vele keren per jaar opgewaardeerd dus ze hebben in die tijd genoeg aan mij verdiend.
Maar tijden veranderen en de laatste jaren wordt de telefoon niet zo intensief meer gebruikt.

Dat ze me liever kwijt zijn dan rijk dat zou best kunnen.
Maar ze zouden het allemaal in de mix moeten zien, de 1 waardeert veel op en de ander wat minder.
Een klant die weinig afneemt is ook een klant en misschien neemt die klant in de toekomst wel meer van je af.
Nou deze klant in ieder geval niet meer bij Telfort.

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij zien ze er ook nooit meer terug......werd ooit bestolen van mijn gehele beltegoed, dat volgens de toen geldende voorwaarden 'niet kon vervallen'. Handig wanneer je de telefoon alleen voor noodgevallen wilde gebruiken!

Honderden klanten moesten toen kunnen aantonen, dat ze het SMS-je over een voorwaardenverandering NIET hadden gekregen.....

Te gek voor woorden, maar nooit mijn gestolen beltegoed teruggekregen!

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 01:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

hänschen klein schreef op woensdag 8 apr 2015, 00:28: Mij zien ze er ook nooit meer terug......werd ooit bestolen van mijn gehele beltegoed, dat volgens de toen geldende voorwaarden 'niet kon vervallen'. Handig wanneer je de telefoon alleen voor noodgevallen wilde gebruiken!

Honderden klanten moesten toen kunnen aantonen, dat ze het SMS-je over een voorwaardenverandering NIET hadden gekregen.....

Te gek voor woorden, maar nooit mijn gestolen beltegoed teruggekregen!

Hoewel ik het op het gebied van klantonvriendelijkheid en communicatie naar de klant wel met u eens ben, ben ik het weer niet helemaal eens met de stelling dat het beltegoed "wordt gestolen"

Zo voelt het misschien wel maar ze leveren daar wel eens dienst voor.
Ze zorgen er namelijk voor dat je voor minimaal 2x 10,00 EURO opwaarderen het hele jaar bereikbaar bent en je anderen kunt bereiken en dat moet op 1 of andere manier betaald worden.

En dan is het aan jou de keuze wat je met die 2x 10,00 EURO beltegoed gaat doen.
Je kunt het erop zetten en er helemaal niets mee doen en laten verlopen of het restant van die 20,00 EURO er doorheen jassen door een gezellig praatje met vrienden, familie of kennissen te maken of voor mijn part een sexlijn te bellen :)

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 10:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@joentje1978,

.....Je mag van Telfort toch wel verwachten dat ze je, voordat ze een 06-nummer laten vervallen, toch wel iets van zich laten horen om je voor de laatste keer in de gelegenheid te stellen om je beltegoed op te waarderen? .....
Nee, dat mag je niet verwachten zoals je gemerkt hebt.
Ze gaan er vanuit dat je de 'regels' kent.
Het zou natuurlijk klantvriendelijker zijn als ze het wel deden.;-)

ve
door verwijderd - Apr 8, 2015 om 23:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Neem een provider waarbij u maar eens binnen het half jaar een sms'je hoeft te sturen of even te bellen, en plak een papiertje op de koelkast met een iets eerdere datum dan strikt nodig, en schrijf het ook nog in uw agenda.
Vooral als u zelf weinig belt is dat het handigst en voordeligst naar mijn idee.
U had sinds dat sms'je nog 3 maanden de tijd om op te waarderen en gebeld te kunnen worden:
klik hier.

ve
door verwijderd - Apr 9, 2015 om 22:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Het 06-nummer is al 20 jaar bekend bij allerlei instanties en het zou erg vervelend zijn als ik dit 06-nummer niet meer kon gebruiken."

Dit contacten kennen u waarschijnlijk allang niet meer.
U hebt de telefoon 6 maanden + negentig dagen niet gebruikt.

ve
door verwijderd - Apr 12, 2015 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

joentje1978 schreef op dinsdag 7 apr 2015, 12:06: Ben er zojuist achter gekomen dat mijn 06-nummer is komen te vervallen. Wat vinden jullie hiervan?

Parallel aan het prepaid abonnement ben je een ''weggooi consument''. Zucht