Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

di
dickster - 13-04-2015 15:51:56
Huishouden & Energie

Misleidende informatie en garantieproblemen bij het meubelplein www.hetmeubelplein.nl

Ik heb problemen met het meubelplein gevestigd in venendaal. vorig jaar kocht ik op 22 april een matras bij deze winkel. het betrof een matras in de maat: 140x200x22cm met pocketvering en aan beide kanten 4,5 cm hr55 koudschuim. voro ik de matras kocht heb ik veel informatie ingewonnen over matrassen in het algemeen om met die onformatie na te gaan of het kopen van dit matras een goed idee was. ik heb letterlijk alles nagevraagd bij [edit naam verwijderd - redactie](de eigenaar van het meubelplein). van gebruikt koudschuim tot draaddikte van de veren. mij werd verzekerd dat ik echt hr55 koudschuim kocht(ik bezit de mails nog als bewijs). ook werd me verzekerd dat het matras voor osn gewicht geschikt was, mijn vriendin en ik wegen beiden rond de 140 kilo. omdat de zoon van dhr [edit - redactie] dezelfde matrassen verkocht [edit -red.](waar een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen te vinden was) ehb ik daar ook nog om informatie verzocht, die overeen kwam met de info die ik al had. nu heb ik het matras (die volgens het meubelplein zeker 10 jaar zou meegaan) krap een jaar en vertoont het de volgende problemen:
- lijmlaag tussen koudschuim en de viltlaag laat los waardoor bobbels in het maatras ontstaan
- de vering kan ons gewicht niet aan waardoor kuilen zijn ontstaan en het matras ver doorzakt
- het koudschuim heeft zij veerkracht verloren, is zacht slap en futloos
met deze klachten heb ik het meubelplein gemaild. in eerste instantie dacht ik nog aan pech, een per ongeluk onjuist gegeven advies. ik overwoog daarom een kleine bijbetaling voor een beter matras. maar toen kwam ik er achter via hun website dat mijn matras er nog wel opstond maar ineens andere specificaties vermeldde. namelijk hr30 koudschuim in plaats van hr55. dhr [edit - redactie] gaf toe dat er inderdaad hr30 in de matras zat. dit heeft voor mij veel verandert, ik ben ondanks mijn uitgebreide vragen vorig jaar misleid. ik gaf 2 opties:
1. mij wordt zonder bijbetaling een beter matrras geleverd9ze hebbben er 1 dei beter is met dikkere draaddikte veren), zonder bijbetalign als compensatie voro de misleiding en het ongemak
of 2. ik krijg mijn 170 euro terug(dan accepteer ik het verleis van 50 euro verzendkosten en neem dat voor mijn rekening)
helaas had [edit - redactie] al een ander matras besteld, precies hetzelfde als ik hd waardor ik binnen een jaar weer ellende zou hebben. ik gaf aan dat dat zowel voor hem als voor mij niet de beste oplossign was(omdat hij binnen de 3jarige garantie dan zeker nog een derde zou moeten leveren). maar hij was de discussie zat en begon met opmerkignen als dat ik maar moest bewijzen dat er vorig jaar nog hr55 op de site had gestaan, hij reageert nergens meer op, ook niet op de vraag of hij eht bestelde(en dus eigenlijk ongeschikte) martras nu nog wel gt leveren conform de garantievoorwaarden. wat is voro mijd e bese volgende stap om te nemen?
groeten, dick