di
door dickster Apr 13, 2015 om 15:51
Huishouden & energie

Misleidende informatie en garantieproblemen bij het meubelplein <a href="//hetmeubelplein.nl" target="_blank">www.hetmeubelplein.nl</a>

Ik heb problemen met Het meubelplein gevestigd in venendaal. Vorig jaar kocht ik op 22 april een matras bij deze winkel. Het betrof een matras in de maat: 140x200x22cm met pocketvering en aan beide kanten 4,5 cm hr55 koudschuim. Voro ik de matras kocht heb ik veel informatie ingewonnen over matrassen in het algemeen om met die onformatie na te gaan of het kopen van dit matras een goed idee was. Ik heb letterlijk alles nagevraagd bij [edit naam verwijderd - redactie](de eigenaar van het meubelplein). Van gebruikt koudschuim tot draaddikte van de veren. Mij werd verzekerd dat ik echt hr55 koudschuim kocht(ik bezit de mails nog als bewijs). Ook werd me verzekerd dat het matras voor osn gewicht geschikt was, mijn vriendin en ik wegen beiden rond de 140 kilo. Omdat de zoon van dhr [edit - redactie] dezelfde matrassen verkocht [edit -red.](waar een uitgebreide lijst met veelgestelde vragen te vinden was) ehb ik daar ook nog om informatie verzocht, die overeen kwam met de info die ik al had. Nu heb ik het matras (die volgens het meubelplein zeker 10 jaar zou meegaan) krap een jaar en vertoont het de volgende problemen:
- lijmlaag tussen koudschuim en de viltlaag laat los waardoor bobbels in het maatras ontstaan
- de vering kan ons gewicht niet aan waardoor kuilen zijn ontstaan en het matras ver doorzakt
- het koudschuim heeft zij veerkracht verloren, is zacht slap en futloos
Met deze klachten heb ik het meubelplein gemaild. In eerste instantie dacht ik nog aan pech, een per ongeluk onjuist gegeven advies. Ik overwoog daarom een kleine bijbetaling voor een beter matras. Maar toen kwam ik er achter via hun website dat mijn matras er nog wel opstond maar ineens andere specificaties vermeldde. Namelijk hr30 koudschuim in plaats van hr55. Dhr [edit - redactie] gaf toe dat er inderdaad hr30 in de matras zat. Dit heeft voor mij veel verandert, ik ben ondanks mijn uitgebreide vragen vorig jaar misleid. Ik gaf 2 opties:
1. mij wordt zonder bijbetaling een beter matrras geleverd9ze hebbben er 1 dei beter is met dikkere draaddikte veren), zonder bijbetalign als compensatie voro de misleiding en het ongemak
of 2. ik krijg mijn 170 euro terug(dan accepteer ik het verleis van 50 euro verzendkosten en neem dat voor mijn rekening)
Helaas had [edit - redactie] al een ander matras besteld, precies hetzelfde als ik hd waardor ik binnen een jaar weer ellende zou hebben. Ik gaf aan dat dat zowel voor hem als voor mij niet de beste oplossign was(omdat hij binnen de 3jarige garantie dan zeker nog een derde zou moeten leveren). Maar hij was de discussie zat en begon met opmerkignen als dat ik maar moest bewijzen dat er vorig jaar nog hr55 op de site had gestaan, hij reageert nergens meer op, ook niet op de vraag of hij eht bestelde(en dus eigenlijk ongeschikte) martras nu nog wel gt leveren conform de garantievoorwaarden. Wat is voro mijd e bese volgende stap om te nemen?
Groeten, Dick

2476 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Apr 13, 2015 om 19:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien heb ik het gemist maar waar ligt het matras op? Wel een belangrijk iets. Lattenbodem, boxspring of een gewoon spiraal?

di
door dickster - Apr 13, 2015 om 19:36
69 Antwoorden / 2 Vragen

Het matras ligt op een boxspring bodem, dei is nog 100% in orde9ook pas 3 jaar oud). Het materiaal van eht matras is gewoon echt totaal zijn kwaliteit verloren, kuilen/hardheid verloren enzovoort. En het bljikt dus oook geen hr55 koudschuim mar maar hr30 te zijn.

user123
door user123 - Apr 15, 2015 om 00:23
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Het beste advies is om de oplossing van de winkel te accepteren.

Dat er op dit moment hr30 voor de opstand wordt gebruikt wil nog niet zeggen dat jij geen hr55 hebt gehad. Specificaties kunnen wijzigen. Ook wil het niet zeggen dat hr30 een mindere kwaliteit oplevert. Zo'n opstand moet stevigheid geven aan de matras, en dat kun je soms beter bereiken met een stug schuim. En dan is hr55 overkill.

Op mij komt het over alsof de winkel uw klacht serieus behandeld, maar dat u door de vermeende misleiding niet coöperatief bent.

di
door digioma - Apr 15, 2015 om 09:37
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dit is een matras uit de wat goedkopere klasse en gezien uw beider gewicht en de m.i. toch krappe breedtemaat heeft u waarschijnlijk een verkeerde matras aangeschaft. Er wordt heel wat van een matras gevraagd, uitgaande van iedere nacht gemiddeld acht uur het gezamenlijk gewicht van 280 kilo op 140 cm breedte.

tenormin
door tenormin - Apr 15, 2015 om 12:12
16836 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=digioma schreef op woensdag 15 apr 2015, 09:37]Dit is een matras uit de wat goedkopere klasse en gezien uw beider gewicht en de m.i. toch krappe breedtemaat heeft u waarschijnlijk een verkeerde matras aangeschaft. Er wordt heel wat van een matras gevraagd, uitgaande van iedere nacht gemiddeld acht uur het gezamenlijk gewicht van 280 kilo op 140 cm breedte.

Dat is zeker waar; beter was geweest dan er twee matrassen waren gekocht van 80 x 200. Maar ik heb natuurlijk geen idee of slaapkamer plek heef voor een groter bed. Wel zeker is dat, als men beiden op aparte matrassen slaapt, dit sowieso al een hele verbetering zou zijn.

di
door dickster - Apr 15, 2015 om 17:49
69 Antwoorden / 2 Vragen

@user123; de hr30 is niet alelen voro de opstand gebruikt maar voor de heel bovenlaag, de zijranen zijn nog slapepr ik kan de zijkant bijna heelmala platdrukekn als ik erop lig. Ik dennk dat jullei gelijk ehbben dat deze matras achteraf te goedkoop is voor wat hij meot presteren. Maar de verkoper heeft me verzekerd, wetende wat osn gewich tis en wlek breedte ik widle kopen, dat deze 10 jaar zou meegaan. Ik ben bang als ik nu een nieuwe bij hem krijg binen garantie dat deze wer binnen een aja rstuk is. Bovendien wiegert hij sidns vorie wek elek reacite en kan ik dsu neit emeer emt hem overeenkomen om zij vorostel dan op hoop van zegen mar uti te voeren. is een verkoper verplicht tot garantie9als hij die van te voren eheft verleend) fo is het een gunst net zoals ruilen? Wat kan ik doen om ehm alsnog tot uitvoerign van zij garnaite te bewegen?

user123
door user123 - Apr 16, 2015 om 12:24
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=dickster schreef op woensdag 15 apr 2015, 17:49]@user123; de hr30 is niet alelen voro de opstand gebruikt maar voor de heel bovenlaag, de zijranen zijn nog slapepr ik kan de zijkant bijna heelmala platdrukekn als ik erop lig. Ik dennk dat jullei gelijk ehbben dat deze matras achteraf te goedkoop is voor wat hij meot presteren. Maar de verkoper heeft me verzekerd, wetende wat osn gewich tis en wlek breedte ik widle kopen, dat deze 10 jaar zou meegaan. Ik ben bang als ik nu een nieuwe bij hem krijg binen garantie dat deze wer binnen een aja rstuk is. Bovendien wiegert hij sidns vorie wek elek reacite en kan ik dsu neit emeer emt hem overeenkomen om zij vorostel dan op hoop van zegen mar uti te voeren. is een verkoper verplicht tot garantie9als hij die van te voren eheft verleend) fo is het een gunst net zoals ruilen? Wat kan ik doen om ehm alsnog tot uitvoerign van zij garnaite te bewegen?

Wanneer er geen geschillencommissie is om op terug te vallen denk ik dat je niet zoveel mogelijkheden hebt. Daarom accepteer het voorstel en leg zijn toezeggingen vast.
(en hoop dat hij bij een volgende klacht nog bestaat)

user123
door user123 - Apr 16, 2015 om 12:25
1346 Antwoorden / 3 Vragen

En kijk ook direct even jouw toetsenbord na...

di
door dickster - Apr 17, 2015 om 17:44
69 Antwoorden / 2 Vragen

Het bljikt dat de eigenaar van eht meubelplein op reis was en een mailstoring had. Ik ben uiteindelijk accoord gegaan met de levering van een vergelijkbaar matras zoals jullie adviseerden en zo wordt de garantie dus toch nog opgelost gelukkig. Ik latat het weten als de nieuwe amtras er ook is.

di
door dickster - Jul 13, 2015 om 20:54
69 Antwoorden / 2 Vragen

Uiteindelijk na 15 weken is mijn matras omgeruild voor een nieuwe. Omdat op de oude niet meer te slaepn was zonder rugklachten heb ik 30 april een andere matras moeten kopen bij aldi. Deze matras van aldi bevalt ons zo goed dat we deze matras van het meubelplein die nu eindeljik geleverd is p marktplaats gaan zetten, hij zou nu ech thr55 koudschuim moeten hebben.....zegt de verkoper. 150 euro lijtk em een redeljek prisj voor een pocketveringmatras nieuw in plastic 140x200x22cm, hopeljik denken de kopers op marktplaats er ook zo over.

tenormin
door tenormin - Jul 14, 2015 om 01:14
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hoop voor u dat Marktplaats kopers er ook zo over denken: de meesten gaan voor "bijna voor niets; mijn ervaring dan. Heb een eenpersoonsbed, 90 x 200, te koop aangeboden, nieuwprijs €1.300, maar nada; heb het zelf gehouden als logeerbed, heel comfortabel is me gezegd. En het ging over een Hastings bed, maar meer dan 150 werd er niet geboden.