Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

mi
mibou - 15-06-2015 10:26:10
Computers & Telefonie

Dubieuse Iphone Scherm reparatie bij de PhoneDokter

Beste allemaal,
toen, onze dochter (student geneeskunde) het scherm van haar iphone6 brak, vroegen wij om ons heen om een goede, eerlijke winkel waar het scherm kon worden vervangen. wij werden geadviseerd om de phonedokter in schiedam te proberen.
onze dochter belde deze winkel en maakte een afspraak met de phonedokter in schiedam voor maandag 1 juni 2015. de technicus in deze winkel verving het scherm van haar iphone6 voor de prijs van 149,- euro.
een uur nadat zij van deze afspraak terug kwam zag zij dat er een zwarte vlek rechtsboven in het scherm kwam dat zojuist was vervangen.
zij nam meteen contact op met de phonedokter in schiedam en degene die zij aan de telefoon had vroeg haar meteen naar de winkel terug te komen om de iphone6 te zien.
onze dochter vertelde degene aan de telefoon dat zij niet meteen terug kon komen omdat zij hard moest leren voor een examen op 8 juni 2015 maar dat zij direct na het maken van het examen langs zou komen. de persoon aan de telefoon zei dat dat goed was omdat zij nu al telefonisch het probleem had doorgegeven en dat de phonedokter 6 maanden garantie geeft op een reparatie.
op maandag 8 juni 2015 bracht onze dochter haar iphone6 terug naar de winkel van de phonedokter in schiedam. nadat de receptionist (die beweerde de manager te zijn van de phonedokter in schiedam) naar haar iphone6 had gekeken vertelde hij onze dochter dat de zwarte vlek op het scherm kwam door vallen o.i.d. en dat dit in geen geval een verantwoordelijkheid is voor de phonedokter in schiedam en…. dat hij het scherm kon vervangen voor de prijs van 89,-- euro (zijnde 149,-- minus een korting van 60,- euro).
onze dochter en ikzelf probeerde deze man uit te leggen dat de iphone6 niet was gevallen en dat de zwarte vlek 1 uur na vertrek uit de winkel van de phonedokter in schiedam op maandag 1 juni 2015 was ontdekt. helaas konden wij deze man niet overtuigen en verlieten wij de winkel van de phonedokter met het vervelende gevoel dat hij ons probeerde te misleiden en wilde benadelen voor het bedrag van 89,-- euro.
dus concluderend:
- de phonedokter in schiedam zegt 6 maanden garantie te geven op reparaties maar……. wil dit niet, kan het niet, doet dit niet.
- de phonedokter in schiedam vervangt een scherm voor een iphone6 een eerste keer voor 149,-- euro, de tweede keer voor 89,-- euro, en misschien een derde keer voor 39,-- euro???
later op maandag 8 juni 2015 hadden we contact met een vriend die kennis heeft van reparaties aan een iphone6. nadat hij de iphone6, met de zwarte vlek rechtsboven in het scherm, zag zei hij dat het scherm dat geplaatst was door de phonedokter geen origineel apple iphone6 scherm was en dat de reparatie niet op een goede manier was uitgevoerd.
het is een schande dat bedrijven, zoals de phonedokter in schiedam, op zo’n oneerlijke, misleidende manier zaken doen. het is ook een schande om te bemerken dat er geen juridische bescherming is voor gedupeerde consumenten.
wij nemen contact op met alle europese consumenten organisaties en geven onze klachten aan hen door. wij zullen ook een klacht indienen tegen de phonedokter in schiedam bij de geschillencommissie.
wij nodigen iedereen uit die klachten heeft over de phonedokter in schiedam, of een van de andere phonedokter winkels in nederland, om dit samen met ons te doen omdat dat de enige manier is om een eerlijke en goede consumentenservice te krijgen.