Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

alexishoop
alexishoop - 22-09-2015 14:47:38
Geldzaken & Recht

garantie vs binnen x dagen ruilen

Wie is dit ook wel eens overkomen, je koopt iets in een algemene aanbieding of een niet opvallende verlaagde prijs meestal een paar euro goedkoper dan elders en het gaat stuk na een maand en dan begint het winkel personeel moeilijk te doen over garantie voorwaarden, alsof ze daarin zijn getraind.

eerst heb je de medewerker die "zogenaamd" niet het verschil weet tussen ruilen en garantie en doodleuk zegt dat je te laat bent met je omruilen.

maar je hebt ook winkels die de aankoop willen terug betalen, vaak via een speciale service balie soms in cash soms nog erger in een tegoedbon.

maar dat is niet wat je wilt, je wilt hetzelfde artikel omruilen.

ik krijg sterk de indruk dat winkelketens doelbewust allerlei marketing foefjes toepassen om b-waren te kunnen dumpen en voorkomen dat het later omgeruild kan voor hetzelfde wel correct werkend, maar duurder product, en dan heb ik het niet over een krasje of een deukje, maar echt een functie waarvan de producent/ inkoper weet dat het defect is of niet volgens de standaard werkt.