Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ja
Jan-varakassa - 18-12-2015 16:29:02
Garantie & Verzekeringen

Ervaringen met Dynafix (DrMobile)

De huawei g610 telefoon die ik februari 2015 had gekocht gaf in september 2015 problemen. het scherm flikkerde en viel weg. daarnaast stelde ik vast dat de accu niet goed meer wilde opladen.

via leverancier (centralpoint) verwezen naar huawei voor reparatie. vanuit huawei weer naar dynafix (drmobile).
bij de eerste aanbieding aangegeven dat het bekend was dat de huawei oplader het niet goed deed en we gebruik maakten van een samsung lader maar dat de telefoon nu steeds wegviel i.v.m. met een lege batterij. of de batterij was dus niet goed of het opladen op de telefoon werkte niet goed.

na de telefoon de eerste keer te hebben aangeboden bij drmobile kwam deze terug met het bericht dat de telefoon goed was maar de batterij op was en dat de garantie op de batterij slechts 6 maanden was. dat bleek te kloppen.
op basis van deze informatie een nieuwe batterij gekocht maar met deze nieuwe batterij hetzelfde euvel. ondertussen iemand gevonden met eenzelfde telefoon en de eerste batterij bleek gewoon goed te zijn.

telefoon wederom aangeboden voor reparatie vergezeld van beide batterijen.
de verrassing was dat, hoewel de telefoon dus in de tussentijd niet gebruikt was, de conclusie van dynafix nu was dat het om waterschade ging op de contacten. ze sturen als bewijs een klein fotootje daarvoor mee. nu zijn we zelf technisch en dit zouden we zelf zo verholpen hebben. dat hebben we ze ook laten weten.

ik had eerder op internet gelezen dat de meeste telefoons die voor reparatie aangeboden worden volgens dynafix buiten de garantie vallen i.v.m. waterschade en had over dynafix dus al niet zo'n goed gevoel.

ondertussen zijn we al twee maanden verder en geen steek opgeschoten.
op basis van mijn eigen ervaringen moet ik nu vaststellen dat garantie een wassen neus is en de reputatie van dynafix blijkt te kloppen.
meest vervelende is nu dat dat er extra kosten gemaakt zijn voor aanschaf van een nieuwe accu en dat we nu opeens ook moeten gaan betalen om onze niet gerepareerde en onder garantie aangeboden telefoon te moeten terugkrijgen. van de zotte dus.

dit bedrijf doet dus al jaren hetzelfde. een vara kassa item had enkele jaren terug in een onderzoek al vastgesteld dat 5 aangeboden telefoons volgens dynafix waterschade hadden en daarom buiten de garantie vielen terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand was en een eenvoudige reiniging van de contacten voldoende was.

ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en nog meer naar hoe je zoiets aan de kaak kunt stellen. ik voel me namelijk ronduit belazerd en bedonderd.

jan


laatste reactie dynafix. (18 dec 2015)
geachte heer ....,
hartelijk dank voor uw e-mail. wij hebben de eerste keer dat het toestel binnenkwam verkleurde vochtindicatoren gezien, echter zijn er toen door de monteur geen plekken van vochtschade aangetroffen. wel hebben wij geconstateerd dat de accu niet aan de eisen voldeed. wij hebben nu bij de tweede keer dat het toestel binnen is toch minimale vochtsporen aangetroffen op de displayconnector, hiervan stuur ik in de bijlage ook een foto mee.
wij kunnen het toestel dus niet onder garantie herstellen want zoals u waarschijnlijk wel weet valt vochtschade te allen tijde buiten de garantievoorwaarden van de fabrikant.


laatste reactie centralpoint. (18 dec 2015)
centralpoint is niet in het bezit van een technische helpdesk, wij zijn tevens niet bevoegd om reparaties te beoordelen of uit te voeren. helaas hebben wij geen invloed op de uitkomst van de het reparatie center nadat zij defecten hebben gecontroleerd. dat reparaties centers onderzoekskosten in rekening brengen is een vast gegeven daar hebben zij recht op.
excuses voor het ongemak.