Ja
door Jan-varakassa Dec 18, 2015 om 16:29
Garantie & verzekeringen
Ervaringen met Dynafix (DrMobile)

Ervaringen met Dynafix (DrMobile)

De Huawei G610 telefoon die ik februari 2015 had gekocht gaf in september 2015 problemen. Het scherm flikkerde en viel weg. Daarnaast stelde ik vast dat de accu niet goed meer wilde opladen.

Via leverancier (CentralPoint) verwezen naar Huawei voor reparatie. Vanuit Huawei weer naar Dynafix (DrMobile).
Bij de eerste aanbieding aangegeven dat het bekend was dat de Huawei oplader het niet goed deed en we gebruik maakten van een Samsung lader maar dat de telefoon nu steeds wegviel i.v.m. met een lege batterij. Of de batterij was dus niet goed of het opladen op de telefoon werkte niet goed.

Na de telefoon de eerste keer te hebben aangeboden bij DrMobile kwam deze terug met het bericht dat de telefoon goed was maar de batterij op was en dat de garantie op de batterij slechts 6 maanden was. Dat bleek te kloppen.
Op basis van deze informatie een nieuwe batterij gekocht maar met deze nieuwe batterij hetzelfde euvel. Ondertussen iemand gevonden met eenzelfde telefoon en de eerste batterij bleek gewoon goed te zijn.

Telefoon wederom aangeboden voor reparatie vergezeld van beide batterijen.
De verrassing was dat, hoewel de telefoon dus in de tussentijd niet gebruikt was, de conclusie van Dynafix nu was dat het om waterschade ging op de contacten. Ze sturen als bewijs een klein fotootje daarvoor mee. Nu zijn we zelf technisch en dit zouden we zelf zo verholpen hebben. Dat hebben we ze ook laten weten.

Ik had eerder op internet gelezen dat de meeste telefoons die voor reparatie aangeboden worden volgens Dynafix buiten de garantie vallen i.v.m. waterschade en had over Dynafix dus al niet zo'n goed gevoel.

Ondertussen zijn we al twee maanden verder en geen steek opgeschoten.
Op basis van mijn eigen ervaringen moet ik nu vaststellen dat garantie een wassen neus is en de reputatie van Dynafix blijkt te kloppen.
Meest vervelende is nu dat dat er extra kosten gemaakt zijn voor aanschaf van een nieuwe accu en dat we nu opeens ook moeten gaan betalen om onze niet gerepareerde en onder garantie aangeboden telefoon te moeten terugkrijgen. Van de zotte dus.

Dit bedrijf doet dus al jaren hetzelfde. Een Vara kassa item had enkele jaren terug in een onderzoek al vastgesteld dat 5 aangeboden telefoons volgens Dynafix waterschade hadden en daarom buiten de garantie vielen terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand was en een eenvoudige reiniging van de contacten voldoende was.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen en nog meer naar hoe je zoiets aan de kaak kunt stellen. Ik voel me namelijk ronduit belazerd en bedonderd.

Jan


Laatste reactie Dynafix. (18 dec 2015)
Geachte heer ....,
Hartelijk dank voor uw e-mail. Wij hebben de eerste keer dat het toestel binnenkwam verkleurde vochtindicatoren gezien, echter zijn er toen door de monteur geen plekken van vochtschade aangetroffen. Wel hebben wij geconstateerd dat de accu niet aan de eisen voldeed. Wij hebben nu bij de tweede keer dat het toestel binnen is toch minimale vochtsporen aangetroffen op de displayconnector, hiervan stuur ik in de bijlage ook een foto mee.
Wij kunnen het toestel dus niet onder garantie herstellen want zoals u waarschijnlijk wel weet valt vochtschade te allen tijde buiten de garantievoorwaarden van de fabrikant.


Laatste reactie Centralpoint. (18 dec 2015)
Centralpoint is niet in het bezit van een technische helpdesk, wij zijn tevens niet bevoegd om reparaties te beoordelen of uit te voeren. Helaas hebben wij geen invloed op de uitkomst van de het reparatie center nadat zij defecten hebben gecontroleerd. Dat reparaties centers onderzoekskosten in rekening brengen is een vast gegeven daar hebben zij recht op.
Excuses voor het ongemak.

3543 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Dec 18, 2015 om 16:37
11574 Antwoorden / 51 Vragen
0

Klik HIER en je antwoord op je vraag: Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen

akkerdistel
door akkerdistel - Dec 18, 2015 om 19:25
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

Stel Centralpoint in gebreke, lossen ze het niet op ontbind je gewoon de koop.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d
d hol - May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat? Lees meer

anita555
anita555 - Apr 29, 2024 om 21:46
Vrije tijd & tuin

Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?

Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer

Ky
Kyletwee - May 20, 2024 om 10:06
Geldzaken & recht

Mag de KB onjuiste informatie over mij publiceren online?

Wat kun je doen als een site van de overheid onjuiste informatie over je publiciert? Ze doen niks met mijn klacht. Het gaat om de Koninklijke bibliotheek die weigert mijn geboortejaar aan te passen. Het interesseert ze geen biet dat ze mij decennia ouder maken dan ik ben met alle gevolgen van dien.. Lees meer