d
door d hol May 21, 2024 om 15:33
Huishouden & energie

Vattenfall

vattenfall heeft een fout in de afrekening van mei 2023 gemaakt. ze hebben de meterstanden omgedraaid en daardoor te veel terug betaald.
nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?

3456 10 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - May 21, 2024 om 15:49
902 Antwoorden / 3 Vragen

Heb jij recht op dat geld? Nee. Want, ook al hebben zij een fout gemaakt wat natuurlijk heel menselijk is zelf in het geautomatiseerde tijdperk, ze hebben jou ten onrechte geld overgemaakt. dus ja, ze mogen het terugboeken.
Wat je wel kunt doen is vragen of ze het, uit coulance omdat het hun fout is, om dat in vijf termijnen van 100 € en een termijn van 120€ af te schrijven.

Jij ziet toch ook graag jouw geld dat je verkeerd overgemaakt hebt terugkomen op je rekening?

My two cents.

1paul
door 1paul - May 21, 2024 om 15:55
3260 Antwoorden / 0 Vragen

tja, zelf controleren en dan pas de centjes uitgeven, jij bent ten alle tijden verantwoordelijk voor de totaal afrekening ook al maken zij een vergissing!!

marita5
door marita5 - May 21, 2024 om 16:00
11592 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo D Hol ,

nu schrijven ze het verschil van 620 euro gewoon per 31 mei 2024 van mijn rekening af.mag dat?

Ja , dit mag .

Komt dit ongelegen , dan kunt u een betalingsregeling treffen , zie deze link .

https://www.vattenfall.nl/klantenservice/betalingsregeling/

gerbera
door gerbera - May 21, 2024 om 16:05
7405 Antwoorden / 14 Vragen

Och als ze dat foutje niet gemaakt hadden had het geld ook niet op uw rekening gestaan en had u er niets mee kunnen doen. Uiteindelijk is het hun geld dus zal u het gewoon op uw rekening moeten laten staan en het zeker niet uitgeven. Dus ja ze hebben het recht het gewoon weer van uw rekening af te schrijven.

tenormin
door tenormin - May 21, 2024 om 16:35
16895 Antwoorden / 108 Vragen

Toch logisch? Ook bedrijven maken fouten. De €620,00 staat op uw rekening en u moet er simpelweg niet aankomen, het is niet uw geld. Vind het al heel goed dat men schrijft dat er terugbetalingsregelingen kunnen worden getroffen, indien dat nodig is. Klasse.

Mabelle
door Mabelle - May 21, 2024 om 17:34
537 Antwoorden / 1 Vragen

Als je in mei 2023 netjes contact met ze had opgenomen dat je teveel had terug gekregen omdat ze een fout hadden gemaakt, was het toen al verrekend en had je het geld nog niet opgemaakt.

Over een paar dagen krijg je je vakantiegeld, kan het mooi mee terug betaald worden.

mahadma
door mahadma - May 21, 2024 om 18:03
11652 Antwoorden / 51 Vragen

U heeft linksom of rechtsom de energie verbruikt, ergo u moet betalen. Wel zou ik ze contacten en een maand aflossing verzoeken. Uiteraard zonder kosten voor u want zij hebben ook een fout gemaakt.

sira
door sira - May 21, 2024 om 18:03
2454 Antwoorden / 24 Vragen

U bent een mooie, u denkt "eens gegeven, blijft gegeven". Het is geen schenking.

Stel, u moet aan een instantie € 100,- overmaken, maar maakt per ongeluk € 1.000,- over (kwestie van kommaatje verkeerd).
Hoe snel wilt u die € 900,- terug? Of denkt u dan "jammer, maar helaas".

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - May 21, 2024 om 21:08
2177 Antwoorden / Vragen

Ja, u hebt toestemming gegeven om verschuldigde bedragen per automatische incasso af te schrijven. Het is verschuldigd dus ze schrijven het af, en het ook niet alsof ze in één keer €10.000 trekken.

Vattenfall Medewerker
door Vattenfall Medewerker - May 23, 2024 om 11:24
118 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen,

Wat vervelend dat er iets mis is gegaan in de facturatie van de vorige jaarnota en je daardoor onterecht een tegoed hebt ontvangen. Mocht het niet wenselijk zijn dat wij op 31/5 afschrijven, kun je altijd bij ons terecht om de mogelijkheden te bekijken. Wil je ons hiervoor een e-mail sturen naar webcare@vattenfall.nl met je achternaam, postcode en huisnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van je IBAN.

Vriendelijke groet,

Nancy, Vattenfall

@q
door @qwerty@ May 23, 2024 om 12:17
80 Antwoorden / 1 Vragen

@d hol Nou, dat is toch netjes of niet soms ?