Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

zu
zuhal1 - 23-03-2016 23:06:03
Garantie & Verzekeringen

Garantie op zonnebril

Hi,
ik heb afgelopen zomer een dior zonnebril voor €229,- gekocht bij eyewish. na drie maanden gebruik was de bril kapot en onbruikbaar. de scharnieren waren verroest en bij een brilveer was het schroefje weg waardoor de brilveer los zat. verder zaten aan de uiteinden van de brilveren goudkleurige metalen stukjes, die misten ook na drie maanden (die waren eraf gevallen). op het monteur en de glazen van de zonnebril zaten deukjes/gaatjes (net alsof de bril met een naald toegetakeld is).
omdat ik het niet normaal vond dat ik zo een dure bril na drie maanden niet meer kan gebruiken, en omdat de bril 1 garantie heeft, heb ik de bril teruggebracht naar eyewish. bij eyewish kreeg ik te horen dat de schade mijn eigen schuld was, ik zou te onvoorzichtig zijn omgegaan met de bril. ze kunnen er wel een schroefje in zetten, maar de missende metalen stukjes moet ik zelf kopen. aan de roest bij de scharnieren en de deukjes wordt er niks gedaan. de deukjes zijn volgens hen krassen.
ik ben het niet eens met de medewerkes van eyewish. ik heb eerder ook een bril gehad van een andere merk (micheal kors), die ik jaren lang (4 jaar) heb gebruikt, op de galzen van die bril hebben ook krassen gezeten, maar het monteur is intact gebleven. en de deukjes/gaatjes op deze bril (dior) lijken helemaal niet op krassen. ook al zou ik aannemen dat ik "onvoorzichtig" ben omgegaan met de bril, dan nog zou dat alleen de "krassen" verklaren en niet de roest, het missend schroefje en de missende metalen stukjes.
mijn vraag is: wat moet/kan ik nu verder doen? valt zulk schade niet onder garantie? wat zou u doen als u een dure bril koopt en na drie maande die bril niet meer kunt gebruiken?