zu
door zuhal1 Mar 23, 2016 om 23:06
Garantie & verzekeringen

Garantie op zonnebril

Hi,
Ik heb afgelopen zomer een Dior zonnebril voor €229,- gekocht bij Eyewish. Na drie maanden gebruik was de bril kapot en onbruikbaar. De scharnieren waren verroest en bij een brilveer was het schroefje weg waardoor de brilveer los zat. Verder zaten aan de uiteinden van de brilveren goudkleurige metalen stukjes, die misten ook na drie maanden (die waren eraf gevallen). Op het monteur en de glazen van de zonnebril zaten deukjes/gaatjes (net alsof de bril met een naald toegetakeld is).
Omdat ik het niet normaal vond dat ik zo een dure bril na drie maanden niet meer kan gebruiken, en omdat de bril 1 garantie heeft, heb ik de bril teruggebracht naar Eyewish. Bij Eyewish kreeg ik te horen dat de schade mijn eigen schuld was, ik zou te onvoorzichtig zijn omgegaan met de bril. Ze kunnen er wel een schroefje in zetten, maar de missende metalen stukjes moet ik zelf kopen. Aan de roest bij de scharnieren en de deukjes wordt er niks gedaan. De deukjes zijn volgens hen krassen.
Ik ben het niet eens met de medewerkes van Eyewish. Ik heb eerder ook een bril gehad van een andere merk (Micheal Kors), die ik jaren lang (4 jaar) heb gebruikt, op de galzen van die bril hebben ook krassen gezeten, maar het monteur is intact gebleven. En de deukjes/gaatjes op deze bril (Dior) lijken helemaal niet op krassen. Ook al zou ik aannemen dat ik "onvoorzichtig" ben omgegaan met de bril, dan nog zou dat alleen de "krassen" verklaren en niet de roest, het missend schroefje en de missende metalen stukjes.
Mijn vraag is: Wat moet/kan ik nu verder doen? valt zulk schade niet onder garantie? wat zou u doen als u een dure bril koopt en na drie maande die bril niet meer kunt gebruiken?

3743 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Tijger2
door Tijger2 - Mar 23, 2016 om 23:50
302 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als er problemen ontstaan binnen zes maanden van de aankoop van iets, hebt u recht op volledige garantie, behalve als de leverancier kan BEWIJZEN dat het uw eigen schuld is. 

Dus die problemen binnen drie maanden moet de brillenboer verhelpen. Als dat niet kan een nieuwe bril leveren en als dat niet kan, uw geld teruggeven.

Maar u hebt het over afgelopen zomer. Ga ik dan bijvoorbeeld uit van juli, dan moet u toch eind september/oktober al teruggeweest zijn? Het is nu maart. Hebt u het al die tijd op zijn beloop gelaten?

zu
door zuhal1 Mar 30, 2016 om 20:34
Antwoorden / 1 Vragen

bedankt voor je reactie, de bril had ik eind augustus gekocht. In die tijd was ik in curacao op stage waardoor ik de bril niet terug kon brengen.

eyewishopticiens
door eyewishopticiens - Mar 25, 2016 om 09:57
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag Zuhali1,

We willen graag voor u nagaan wat we voor u kunnen betekenen. Zou u ons via het contactfprmulier een bericht willen sturrn, waarbij u verwijst naar dit bericht?
https://www.eyewish.nl//is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/org-nl_eyewish-Site/nl_NL/-/EUR/ViewContactForm-NewContactForm

We vernemen graag van u.

Met vriendelijke groet,
Eye Wish Webcare

zu
door zuhal1 Mar 31, 2016 om 09:58
Antwoorden / 1 Vragen

Dag meneer/mevrouw,

Dank u voor uw reactie. Ik zal u een bericht sturen.

mvg,

Atai

edison
door edison - Mar 31, 2016 om 09:00
64 Antwoorden / 0 Vragen
0

Deukjes en gaatjes zeg je, zaten die er bij de aankoop niet in dan, vraag ik me af hoe.....je weet wel.

zu
door zuhal1 Mar 31, 2016 om 10:00
Antwoorden / 1 Vragen

hoi, nee bij de aankoop zaten ze er niet in.

edison
door edison Mar 31, 2016 om 13:59
64 Antwoorden / 0 Vragen

Maar dan is een reactie dat u er onvoorzichtig mee om bent gegaan ook te begrijpen, want ze zijn er niet in gewaaid zou je zeggen. Daarmee zeg ik helemaal niet dat het u schuld is, materiaal kan van ook alles aan mankeren, dat weet ik ook niet, maar u heeft de schijn wel tegen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mu
Mureuswausss - Jun 13, 2024 om 01:46
Computers & telefonie

Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode

Goedenavond Kassa,

Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.

Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon. 
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.

Vanzelfsprekend heb ik een repa ... Lees meer

josxxl
josxxl - Jun 15, 2024 om 11:31
Vrije tijd & tuin
Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Tegels opgestapeld in achtertuin om later te leggen, netjes uit zicht en MOET opruimen van vehuurder

Ik heb naast mijn schuur op eigen terein niet te zien vanaf de straat, een stapel tegls liggen die ik nog moet leggen, maar ik heb reuma dus kan ik dat niet snel, duurt een poosje en nu wil de woningstichting dat ik die opruim! ze liggen netjes, niet te0 zien vanaf de straat en en leveren geen hinder op zelf s niet voor ons zelf daarom ligt de stapel daar. Nu dreigd de stichting ook met juridische ... Lees meer

Pe
Peanut71 - Jun 16, 2024 om 11:34
Winkels & webshops

Pakketten niet ontvangen of kwijt

Via Expresswear 2 keer pakketten kwijt.  2 kledingstukken besteld, 1 ontvangen via PostNL. Zelf achteraan moeten gaan, geen reactie meer gehad vanuit klantenservice, uiteindelijk betaald. Het andere kledingstuk vanuit ontevredenheid geretourneerd via DHL en wederom het pakket zoekgeraakt. Ik zou nu dus in totaal EUR 251 moeten betalen zonder iets te hebben ontvangen. Kan dit zomaar? Moeten zij w ... Lees meer