holiday
door holiday Jun 24, 2024 om 18:13
Vrije tijd & tuin
Hutson wesite zijn oplichters

Hutson laat een filmpje zien op FaceBook en als je dan op bestellen drukt, kom je op hun website terecht en daar laten ze een op het eerste gezicht het zelfde product zien, maar dit blijkt een ander product te zijn met minder toepassingen en veel kleiner.
Als je daar over gaat klagen, dan zeggen ze dat het voldoet aan de gegevens op hun site, maar lang niet met de gegevens van het reclame filmpje.
Je mag het dan terug sturen naar China en als het daar niet aan komt (wat het geval zal zijn) dan krijg je niets terug en ben je de verzendkosten ook nog eens kwijt. Mijn vraag is, mag dit zo maar en zijn er meer mensen die dit mee maken.

716 9 Rapporteer
Ozymandias
door Ozymandias - Jun 24, 2024 om 18:16
189 Antwoorden / Vragen

Daarom moet je dus ook weg blijven van vage winkels die op facebook adverteren. Je bent nummer zoveel die geen enkel vooronderzoek doet en klakkeloos maar wat besteld.

Eigen schuld, dikke bult. Ik hoop dat je er van hebt geleerd.

tenormin
door tenormin - Jun 24, 2024 om 19:05
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Is niet alleen op Facebook maar voor je iets besteld moet je eerstgewoon de website napluizen. Telefonisch bereikbaar, email adres, K.K nr. En ook, als je het niet vertrouwd gewoon even bij Trustpilot of andere sites kijken bij klachten.

rj
door rjw - Jun 24, 2024 om 19:19
3308 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom ga je ke überhaupt nog klagen bij zo'n bedrijf? Als het niet is wat je nodig hebt ga je toch gewoon elders verder kijken?

ne
door neodutchio - Jun 24, 2024 om 20:42
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Ja hoor, er zijn duizenden mensen die dit meemaken. Als ik alle topics op de diverse fora mag geloven. Mensen die blind ergens gaan kopen zonder even de basis gegevens te bekijken. Nog geen 2 minuten werk en je weet of een webwinkel echt is of niet.
Waar u gekocht heeft is een raadsel. Hutson kan je via Bol kopen, er is een hutson.shop en hutsoninc.com.
Bedoeld u wellicht Hutsen? Dat is een hele mooie site waar in staat dat douanekosten voor eigen rekening komen, waar in staat dat het retouradres in China is, waarin staat dat het vanuit Azie verzonden word, dat de websitehouder in Hong Kong zit, enz, enz. Sterker, nog minder dan 2 minuten werk om dat te vinden.

Wat u nu kunt doen is officieel herroepen en daarna een incassobureau naar Hong Kong sturen om het geld terug te halen. Even gekscherend, want niemand zal dat voor u gaan doen.

De bedoeling is dat men vooraf kijkt waar men gaat kopen. Op de markt staan vaak ook standwerkers met mooie aanbiedingen, maar loopt menigeen wel aan voorbij. Online is dat ecaxt hetzelfde.

sira
door sira - Jun 24, 2024 om 21:11
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Ze verkopen allemaal producten die afkomstig zijn van AliExpress, maar met een flinke marge.

Bij AliExpress bestellen weerhoudt veel mensen, maar men gaat wel bij een totaal onbekende webshop bestellen,

ju
door juliomariner Jun 26, 2024 om 12:55
1352 Antwoorden / 2 Vragen

En toch is het bestellen bij Ali heel eenvoudig en ik heb er alleen maar goede ervaringen mee. Ik bestel er regelmatig kleine dingen en heb altijd alles nog gekregen. Ik heb een paar keer problemen met de kwaliteit van een product gehad. Je meld dit dan bij oom Ali. Ik heb altijd binnen 1 uur antwoord gehad en mijn geld terug gekregen, het artikel mocht ik dan houden.

sira
door sira Jun 26, 2024 om 18:45
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb er ook goede ervaringen mee. Ik bestel er ook regelmatig, weliswaar meerdere dingen voor kleine bedragen. En als er problemen zijn een dispuut openen.
is het je weleens opgevallen dat er maar een paar verkopers zijn, maar met meerdere namen?

Re
door Reinier182 - Jun 24, 2024 om 21:24
191 Antwoorden / Vragen

Ja advertenties op Facebook zijn zeer betrouwbaar en klik je gelijk aan en bestel maar. Niet eerst onderzoek doen naar het product en bedrijf of alles wel klopt. Mijn ervaring laat Facebook advertenties links liggen.

Be
door Bewaklu - Jun 25, 2024 om 22:12
136 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom.blijft u, na alle vragen en klachten die u door de jaren heen hier heeft geplaatst, bestellen bij vage bedrijfjes?
U leert er kennelijk niets van!
Misschien maar eens stoppen met internet als u niet weet hoe hiermee om te gaan?
Of gewoon alles in een gewone winkel kopen en online shoppen niet meer doen!
Ezel...steen...stoten...

Echt Max
door Echt Max - Jun 26, 2024 om 05:03
5 Antwoorden / Vragen

Wat een vervelende situatie! Het lijkt erop dat Hutson misleidende reclame gebruikt. Documenteer alle communicatie, screenshots van de website en het Facebook-filmpje. Dien een klacht in bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) en meld de zaak bij de Fraudehelpdesk. Als je met een creditcard hebt betaald, vraag dan om een terugboeking (chargeback) bij je creditcardmaatschappij. Laat je ervaring achter op sociale media en reviewplatforms zoals Trustpilot om anderen te waarschuwen. Wees voorzichtig met het terugsturen van het product naar China, aangezien het pakket mogelijk niet aankomt en je je geld niet terugkrijgt. Zoek online naar andere mensen met dezelfde ervaring om samen actie te ondernemen

ne
door neodutchio Jun 26, 2024 om 08:07
5191 Antwoorden / 12 Vragen

Samen actie ondernemen, hoe ziet u dat voor u? Eén vertegenwoordiger van de groep naar HongKong sturen? En wat kunnen de ACM en fraudehelpdesk doen? Op dit moment is er nog niets aan de hand. TS mag de aankoop terug sturen, maar wil dit niet omdat er een onderbuikgevoel is dat het misschien wel eens niet zou kunnen aankomen.

Ervaringen achterlaten heeft geen enkele zin. Op Trustpilot staan 562 reviews waarvan 94% 1 ster heeft. De oudste review is van september 2022. En toch blijven mensen daar bestellen.
Pas als iedereen leert van de eigen fouten zal het vanzelf wel ophouden. Ook al verwacht ik dat er dan wel iets nieuws verzonnen word.

1paul
door 1paul - Jun 26, 2024 om 07:57
3221 Antwoorden / 0 Vragen

hele volksstammen trappen hier in..