Ma
door Maximaal70 Jun 26, 2024 om 12:15
Huishouden & energie

Portaal vernieuwt de ene badkamer wel en de andere niet. even oud, even slecht

Wij zien in onze wijk met Portaal sociale huurhuizen dat er rare verschillen worden gemaakt in het vernieuwen van de oude, schimmelige badkamers. Er is een schimmige selectie gaande waar we de vingers niet achter krijgen. Hetzelfde geldt voor de even oude keukens. Mag dat zomaar?

2888 9 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Jun 26, 2024 om 12:17
11716 Antwoorden / 52 Vragen

Vraag de verhuurder/eigenaar naar de reden, wij weten die echt niet.

tenormin
door tenormin - Jun 26, 2024 om 12:25
16933 Antwoorden / 108 Vragen

Voor mij is het een beetje een "schimmige" (schimmelige) vraag. Ik denk dan dat u het over geld heeft, de nieuwe huur na voltooiing? Waarmee ik bedoel: als het zo gaat bij onze renovatie b.v. Sommige mensen kiezen b.v. tegels, spiegels e.a. accessoires uit wat bij de huur komt, kortom, de een betaald meer dan de ander omdat de ander denkt: ik hou het bij wat Portaal biedt. Terwijl anderen het wat luxer willen. Als ik het verkeerd heb begrepen dan sorry.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 26, 2024 om 13:04
1866 Antwoorden / 32 Vragen

Geachte Maximaal,

Voor dit soort kwesties kunt u een bewonerscommissie oprichten met mondige buren, klik op de volgende link:

https://www.woonbond.nl/thema/goed-en-veilig-wonen/oprichting-bewonerscommissie/

ne
door neodutchio - Jun 26, 2024 om 13:59
5246 Antwoorden / 12 Vragen

Leeftijd zegt niet alles. Een netjes onderhouden keuken van 3 jaar oud kan nog rustig 10 jaar mee terwijl de buren een 15 jaar oude keuken hebben is totaal uitgeleefd is.

Waarom zou u willen weten waarom een badkamer en keuken bij een ander wel vervangen word? Het gaat enkel om wat u huurt. Als u meent dat de keuken en/of badkamer niet meer bruikbaar is, dan kunt u een aanvraag indienen. Mocht dat afgewezen worden krijgt u ook een reden te horen.

ro
door ronny530 - Jun 26, 2024 om 15:56
2886 Antwoorden / 41 Vragen

In uw wijk worden huurwoningen door de verhuurder gerenoveerd maar dat gaat altijd in fases en dus niet alle woningen ter gelijker tijd maar per fase.
Uw woning zal ook aan de beurt komen maar daar kan og een tijdje overheen gaan en u krijgt daar vanzelf bericht van.
Zo schimmig is het niet want het heeft voor de verhuurder geen nut om u nu al actief te informeren over de toekomstige renovatie van de woningen.
Voor renovatie van de woning mag de verhuurder geen huurverhoging toepassen omdat die dient tot behoud van de woning die na de renovatie weer aan de gestelde eisen voldoet.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 26, 2024 om 18:31
7358 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil dingen in mijn woning veranderen. Kunnen jullie dit voor mij doen in ruil voor een huurverhoging?
Algemeen
Of dit kan, hangt af van de verandering die u door ons wilt laten doen. U kunt een aanvraag doen als het gaat om:
- het opknappen van de keuken
- het opknappen van de badkamer
- het plaatsen van een tweede toilet
- het plaatsen van een cv-installatie (complete installatie inclusief radiatoren en HR-ketel)

https://www.portaal.nl/ik-huur/onderhoud/woning-verbeteren/

1paul
door 1paul - Jun 27, 2024 om 07:57
3319 Antwoorden / 0 Vragen

vraag eens aan portaal waarom men de een wel doet tot nu en de ander niet!!

mijnnaamwashaas2345
door mijnnaamwashaas2345 - Jun 27, 2024 om 16:11
36 Antwoorden / 55 Vragen

mijn corporatie bekijkt het tegenwoordig per woning, voorheen werd "flat breed" alles gerenoveerd. "Vind je dat je 20 jaar oude keuken toe is aan renovatie? Stuur maar foto's zeggen", ze dan. Dus als je douche en keuken ook oud en schimmelig zijn, maak je wellicht kans als je het zelf aankaart.

agapon1951
door agapon1951 - Jun 28, 2024 om 19:43
199 Antwoorden / Vragen

schimmel is schadelijk voor de gezondheid en moet direct bestreden worden. Indien dit niet gebeurt een eerste klacht indienen, helpt dit niet schakel dan een advokaat in. Eventueel ondersteunende met een arts verklaring.