ke
door keesbakels Jun 27, 2024 om 10:05
Elektronica & tv

Hoe krijg ik hinderlijke voice over weg?

Goedemorgen forumleden,

Bij het afspelen  van de opgenomen programma's "the unheard tapes", uitgezonden door de EO, spreekt er een buitengewoon hinderlijke voice over mee. Niet alleen doet deze (AI?) stem zijn best om vrijwel alle klemtonen verkeerd te leggen, ook zijn er rare versprekingen zoals het uitspreken van D-Day als deedee en van zooi maakt hij 2001. Om van Franse plaatsnamen nog maar te zwijgen. Het verschijnsel doet zich ook wel eens voor als ik  midden in een programma zap en op de knop druk om alles vanaf het begin te kijken. Als ik hetzelfde programma terugkijk via NPO start, dan doet het verschijnsel zich niet voor.

De vraag: hoe is dit te voorkomen?

Ik plan in via de gids op de afstandsbediening, gewoon op ned 1, 2 of 3.

Uiteraard heb ik eerst geprobeerd deze vraag bij Odido neer te leggen, helaas. Druk en een chatrobot die van alles van je wil weten en dat dan verkeerd verstaat.

Voordat er een hoos over genoemde firma losbarst: voor de rest werkt alles prima en ben ik een tevreden klant.

Dus graag alleen antwoord op de vraag.

Met vriendelijke groeten Kees.

1927 9 Rapporteer
pe
door pebk - Jun 27, 2024 om 10:24
593 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe neemt u op?

[edit-redactie]

sira
door sira Jun 27, 2024 om 10:33
2423 Antwoorden / 24 Vragen

.

mahadma
door mahadma - Jun 27, 2024 om 10:28
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Is niet te voorkomen, om uw vraag te beantwoorden.

ke
door keesbakels Jun 27, 2024 om 10:48
55 Antwoorden / 21 Vragen

Dank voor uw duidelijke anwoord. Helaas niet bemoedigend.

sira
door sira - Jun 27, 2024 om 10:36
2423 Antwoorden / 24 Vragen
ke
door keesbakels Jun 27, 2024 om 10:43
55 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is om een scheldpartij op genoemde firma te voorkomen waarbij termen als: graaiers, zakkenvullers en/of oplichters gebruikt worden.

Zoals vermeld: Ik plan in via de gids op de door Odido bijgeleverde afstandsbediening, gewoon op ned 1, 2 of 3.

ke
door keesbakels Jun 27, 2024 om 10:46
55 Antwoorden / 21 Vragen

De link verwijst naar Apple tv. Die heb ik niet.

sira
door sira Jun 27, 2024 om 12:49
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Dan moet u de moeite nemen om even verder te lezen.

Apple, Samsung, Sony, LG, maar ook diverse providers, waaronder Odido.

sira
door sira Jun 27, 2024 om 13:00
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Als u namelijk die moeite had genomen, had u bij Odido kunnen lezen dat u de taal moet wijzigen.

Engels sprekende documentaire op de Engelse taal zetten, maar ja, Engelsen spreken Franse plaatsnamen ook vreemd uit.

Ja
door JannyBoe Jun 27, 2024 om 16:19
540 Antwoorden / Vragen

Een lijst van 10 pagina's aan google zoekresultaten doornemen is wel een hele hoop 'moeite nemen om even verder te lezen'.
Een directe link naar de pagina waar u aan refereert werkt veel beter @SIRA.

sira
door sira Jun 27, 2024 om 17:51
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Op de 1e pagina is Odido al te vinden (als nummer 8).
Nee, doorgaans probeer ik een directe link te geven, maar dit keer kan ik dat niet, want het kan ook een instelling op de tv zijn en op pagina 1 worden al 4 tv-merken genoemd. Er leiden soms meerdere wegen naar Rome.
De meeste mensen bekijken op internet slechts de 1e pagina en soms pagina 2, maar gaan niet oneindig tot het einde bladeren. Uitzonderingen daargelaten

Heeft uzelf nog een oplossing voor de vraagsteller?

Er moet mij toch even iets van 't hart, is het nodig dat u mij steeds in een reactie gaat bekritiseren c.q. becommentariëren? Dat doe ik bij u toch ook niet? Ik vind het echt niet erg als het een keertje gebeurt, maar u doet dat bij regelmaat.

cr
door crazyritten Jun 27, 2024 om 21:28
7 Antwoorden / 2 Vragen

Het is de manier waarop sira dat jij iets zegt.

Hoezo, de moeite nemen om verder te lezen. Is dat nodig om dat te zeggen? Nee.

En dat meneer iets vet gedrukt neerzet, waarom is dat een probleem?
Aangezien er hier mensen zitten die niet normaal antwoord kunnen geven op een vraag of er andere dingen bij halen.
Dit gebeurt vaak en ik snap dat er mensen zijn die dit zat zijn.
Al die randzaken eromheen is niet nodig en helpt niet.

ke
door keesbakels - Jun 27, 2024 om 10:39
55 Antwoorden / 21 Vragen

Zoals vermeld: Ik plan in via de gids op de afstandsbediening, gewoon op ned 1, 2 of 3.
Uiteraard met de afstandsbediening. Zijn er dan nog andere manieren?

Wat betreft pff: het is inderdaad warm.

R.
door R. de Souverein Jun 29, 2024 om 14:34
5 Antwoorden / Vragen

"De afstandsbediening", ik weet niet hoe het precies bij Odido in elkaar steekt, dus waar de afstandbediening naar refereert? Is het mogelijk om bij Odido te werken met de afstandsbediening van je TV of kun je alleen iets voor elkaar krijgen via een los apparatje waar ook een eigen afstandsbediening bij zit? Met andere woorden welk apparaat (merk en typenummer) reageert op het drukken op die gids knop?

marita5
door marita5 - Jun 27, 2024 om 10:51
11571 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo KeesBakels ,

Lees hier eens het gegeven antwoord van @jorel , misschien is dit ook de oplossing voor u .

https://community.odido.nl/tv-493/voice-over-discovery-365546

ke
door keesbakels Jun 27, 2024 om 11:00
55 Antwoorden / 21 Vragen

Dank Maritas,

Ik heb de instelling veranderd en ga het proberen.
Ik zal laten weten of het gelukt is.

M.vr.gr. Kees

marita5
door marita5 Jun 27, 2024 om 11:01
11571 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan , suc6

ke
door keesbakels Jun 27, 2024 om 12:39
55 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas......... Zojuist het journaal opgenomen en op het moment dat een Boliviaanse opstandeling iets roept komt er een voice over. Bij het op de knop drukken om naar het begin te gaan, zelfde effect. Als je het journaal direct kijkt, dan doet het zich niet voor. In ieder geval dank voor de reactie.

M.vr.gr. Kees

ro
door ronny530 - Jun 27, 2024 om 12:57
2823 Antwoorden / 41 Vragen

Mogerlijkerwijs staat in het menu van de tv ontvanger de optie audiodecryptie in geschakeld en volgens Odido is die optie uit te zetten.
Wat ik ook nog op de site heb gevonden is dat sinds kort NPO 1 2 en 3 van GOS ( gesproken ondertiteling slechtzienden) beschikbaar is en duidt dus niet op een mankement van uw tv ontvanger maar een toevoeging op de service.

1paul
door 1paul - Jun 28, 2024 om 06:39
3221 Antwoorden / 0 Vragen

er is tegenwoordig een voice over voor slechtzienden, heeft u die wel uitgeschakeld??

Mabelle
door Mabelle - Jun 28, 2024 om 08:42
503 Antwoorden / 1 Vragen

Uiteraard heb ik eerst geprobeerd deze vraag bij Odido neer te leggen, helaas. Druk en een chatrobot die van alles van je wil weten en dat dan verkeerd verstaat.

En waarom stel je deze vraag niet op het forum van Odido? Lijkt mij de meest logische plek om een vraag te stellen, aangezien daar alleen Odido gebruikers en moderators zitten. De kans dat je daar een antwoord op je vraag krijgt, is heel wat groter dan hier.

ke
door keesbakels Jun 28, 2024 om 10:23
55 Antwoorden / 21 Vragen

Daar kreeg ik een link van, van Marita. Deze tip opgevolgd, werkt helaas niet.

M.vr.gr. Kees

mahadma
door mahadma - Jun 28, 2024 om 19:53
11621 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom het niet kan, als je (voorbeeld) een mp3 of 4 track en presentatie via een mixer samenvoegd tot 1 signaal wat uitgezonden wordt, zijn de 2 bronnen niet meer te scheiden.