M
door M Bourgondien Jun 21, 2024 om 11:57
Auto & vervoer

Scootmobiel ellende

Goede morgen

Wij mijn man en ik rijden beide een scootmobiel vanuit de gemeente Heiloo WMO op zich zijn wij er blij mee dat die mogelijkheid bestaat .

Ik rijd al 26 jaar en mijn man 11 jaar

in het verleden bij Hulpmiddelencentrum ook het een en ander meegemaakt 3x een wiel verloren

onder het rijden (3 wieler) en dat de scootmobiel of bij het sturen naar links of naar rechts 2 meter naar achteren of naar voren schoot mijn man heeft 3x een gloednieuwe scootmobiel gekregen merk Trophie maar die stond ook op volle snelheid stil maar men had toen nog goede monteurs

Wij zijn nu overgeleverd bij Medipoint

1: men is MOEILIJK TE BEREIKEN na een uur in de wacht en weet ik hoeveel doorverbonden

gooit men de hoorn erop...

2: de scootmobielen  laden niet op... of rijden plots OPEENS ACHTERUIT/VOORUIT bij stilstand

of je schiet minimaal 2 meter naar voren DOOD ENG

3: de leners die ingezet worden zijn NIET goed nagekeken en tot heden durf ik er bijna niet meer op na de nodige ongelukken midden op de weg of op een rotonde sta je met volle snelheid PLOTS stil

de vorige lener kwam uit een brand de linkerkant was helemaal verschroeid mijn man maakt foto's van de rijtuigen omdat men meestal geen tijd heeft om als ze opgehaald worden te borgen

en komen vaak slechter terug dan men er heen ging... het moet allemaal zo goedkoop mogelijk

hard plastic en korte amleuningen made in China ?Taiwan?

MEDIPOINT komt afspraken niet na en ik vermoed dat wij een groot rood kruis achter onze namen hebben staan.

Wij hebben een dossier hier liggen dat wil je niet weten bijna 2 multi mappen vol er is een technisch adviseur bij ons geweest voor een andere scootmobiel voor mij na de nodige ellende op 18-03-2024 omdat de vorige scootmobiel ook na herstel steeds storingen vertoonde vanaf december 2023

ik vermoed dat wij in de opruiming moeten we zijn met te veel en we kosten de maatschappij te veel...ik ben er afhankelijk van zit al vanaf 7-04-2024 thuis de gemeente zit er achteraan maar men heeft tekort personeel zoals elke tak in de maatschappij hebben we best begrip voor hoor!

ER WAS LAATST EEN ZZP'ER UIT Groningen bij ons die zei jullie hebben toch een dossier bij

MEDIPOINT maar het gekke is het zijn heel terechte klachten...

WIJ ZIJN ER AFHANKELIJK VAN!

het gekke is een auto moet je elk jaar laten keuren

maar bij de scootmobielen gebeurt het niet mijn man kreeg een nieuwe scootmobiel deze had een fabricagefout de stoel werd een schommelstoel de stoel pen was te kort en dat is evenzo met het stuur OOK LEVENSGEVAARLIJK...heeft mijn man zelf ontdekt  maar men neemt niets ervan aan...het hoort zó...van een manager kregen we het 06 zodat we de gemeente NIET hoefde te bellen ja ja, ik ben lichamelijk beperkt maar nog niet geestelijk,,,

WIJ (LOPEN) TEGEN muren op  men kan tegenwoordig NIET meer communiceren

Medipoint belooft veel maar komt NIETS na dus zit ik thuis en kan geen kant heen...

Wij hopen dat u er wat aan kan doen want wij zullen niet de enige zijn met deze problematiek.

[edit - red.]

3292 13 Rapporteer
sira
door sira - Jun 21, 2024 om 12:01
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Allereerst, haal uw privégegevens weg, u staat op een openbaar forum.

Ik heb geen ervaring met WMO, maar misschien dat u via de gemeente kunt klagen?

djfox741
door djfox741 Jun 26, 2024 om 13:01
41 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat "de gemeente zit er achteraan maar men heeft tekort personeel" Dus Uw opmerking is niet vruchtbaar.

sira
door sira Jun 26, 2024 om 18:51
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Nou, sorry daarvoor. Maar u heeft wel een oplossing of advies voor de vraagsteller of is dit uw enige inbreng?
Loopt u de andere antwoorden ook even na, want er zijn er meer die de gemeente adviseren, want daar valt WMO namelijk onder.

ju
door juliomariner - Jun 21, 2024 om 12:04
1352 Antwoorden / 2 Vragen

Mail dit verrhaal ook naar kassa@bnnvara.nl
Als er meerdere klachten zijn over Medipoint pakt de redactie dit misschien op en maakt er een programmaonderdeel van.

Het is natuurlijk schandalig als u zo behandeld wordt. Kan de verantwoordelijke persoon bij de gemeente niets voor u betekenen?

sira
door sira Jun 21, 2024 om 12:48
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Ik dacht ook aan de mail voor Kassa, maar het zijn vaak de mensen met hun privégegevens die niet meer reageren. Maar ja, niet geschoten is altijd mis ;-))

djfox741
door djfox741 Jun 26, 2024 om 13:02
41 Antwoorden / 3 Vragen

Er staat "de gemeente zit er achteraan maar men heeft tekort personeel" Dus Uw opmerking is niet vruchtbaar.

marita5
door marita5 - Jun 21, 2024 om 14:28
11571 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo M Bourgondien ,

Algemene vragen, klachten en contactinformatie
Als je algemene vragen hebt of niet tevreden bent over de manier waarop wij onze werkzaamheden uitvoeren, dan kun je een melding maken via het klachtenformulier. Een klacht kun je indienen t.a.v. de vestigingsmanager van Medipoint van de vestiging in jouw regio. Op deze plek tref je de Medipoint Wmo-vestigingen aan. Het e-mailadres voor het indienen van een klacht is klachten@medipoint.nl of bel onze klantenservice: 088 102 0100

Vestiging Heiloo , Medipoint Wmo-servicelocaties.

Medipoint Wmo Wormeveer

Adres:
Kikkertweg 3
1521 RE Wormerveer

Voorkom wachttijd in de vestiging en plan je afspraak door te mailen naar wmo.wormerveer@medipoint.nl.

Telefoonnummer voor algemene vragen: 088-1020201 (bereikbaar ma-vrij van 9u-17u)
Telefoonnummer voor storingen en reparaties: 088-1020202

Ko
door Kortpeter Jun 21, 2024 om 14:56
1 Antwoorden / Vragen

Als ik het verhaal van M Bourgondiën zo lees, hebben ze dat al ettelijke malen op deze manier gedaan. Vandaar dat ze ook zo'n groot dossier bij Medipoint hebben.
Het lijkt me een beetje overbodige informatie.

marita5
door marita5 Jun 21, 2024 om 15:03
11571 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt me een beetje overbodige informatie , 1) U bent de vraagsteller niet , of dit overbodige informatie is , bepaald u niet . 2 ) Als u goed kunt lezen , dan is het tel nr van de klantenservice medipoint verschillend met het Tel nr van Medipoint WMO Wormerveer , wat onder Heiloo valt . Wat is uw antwoord op de vraag van Ts ?

sira
door sira Jun 21, 2024 om 16:55
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Marita5, Helaas kan ik je slechts 1 punt geven ;-))

1paul
door 1paul - Jun 21, 2024 om 15:57
3219 Antwoorden / 0 Vragen

denk toch dat u de gemeente erachter aan moet zetten of eens informeren bij juridische loket wie nu eigenkijk uw aanspreekpunt is en of u een juridische traject kunt starten waarin u uw klachten bij een rechter voorlegt..

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jun 21, 2024 om 22:05
1827 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Marleen

Als u ontevreden bent over het handelen van uw gemeente kunt u dit voorleggen aan de Nationale Ombudsman, klik op de volgende link:

https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres

ti
door tilpend Jun 22, 2024 om 11:44
142 Antwoorden / 0 Vragen

In dit geval kan de National Ombudsman wel helpen maar pas nadat TS het eerst bij de aanbieder en gemeente heeft geprobeerd en de gemeente geen eigen ombudsman heeft.

OFF-Topic:
Naar aanleiding van een eerdere vraag waarbij u iemand met een klacht over de Hogeschool der Kunsten in Den haag verwees naar de Nationale Ombudsman heb ik een navraag gedaan bij de Nationale Ombudsman en kreeg dit antwoord:

"De Nationale ombudsman mag alleen klachten behandelen over overheidsinstanties. Dat staat zo in de wet. U hebt een klacht over de Hogeschool der Kunsten. Dit is geen overheidsinstantie. Dit betekent dat wij uw klacht niet mogen behandelen."
Voordat u mensen het verkeerde pad opleidt, toch misschien beter onderzoek doen of luisteren naar anderen op dit forum die dit al aangaven.

ti
door tilpend - Jun 22, 2024 om 11:39
142 Antwoorden / 0 Vragen

Van de website van de Nationale Ombudsman:

https://www.nationaleombudsman.nl/gemeente/wmo-wet-maatschappelijke-ondersteuning#ik-heb-een-probleem-met-een-hulpmiddel

Quote:

  • Ik heb een probleem met een hulpmiddel

    Hebt u een probleem met uw rolstoel, traplift of bijvoorbeeld uw scootmobiel?

    Hebt u klachten over het hulpmiddel? Moet het hulpmiddel gerepareerd worden? Dan kunt u terecht bij de aanbieder die u het hulpmiddel heeft verstrekt. Soms is het mogelijk om tijdens de reparatie een tijdelijk vervangend hulpmiddel te krijgen.

    Moet u lang wachten of bent u niet tevreden? Dan kunt u een klacht indienen bij deze aanbieder. Komt u er samen niet uit? U kunt dan een klacht indienen bij de gemeente en vragen om een oplossing.

    Komt u er met de aanbieder en de gemeente niet uit of loopt u vast? Dan mag de ombudsman u verder helpen. Als uw gemeente een eigen ombudsman heeft, kunt u daar terecht.

    Wat kan ik zelf doen?

    Komt u er met de instantie niet uit?

    Dien online een klacht bij ons in of bel 0800 - 33 55 555

Th
door Theawaalen - Jun 22, 2024 om 11:48
114 Antwoorden / 5 Vragen

Ook wij lopen bij Medipoint vast zouden een rolstoel laten komen zodat we die konden passen vanwege de beperking van mijn man. Hebben ondertussen de WMO ingeschakeld, die hebben Medipoint gebeld. Dezelfde dag heeft Medipoint een afspraak gemaakt en zouden op vrijdag 21 juni naar hun toe gaan. ''s morgens kregen we een telefoontje dat de rolstoel er niet was en nu kregen we een afspraak over 14 dagen. Dit hebben we ook doorgegeven aan WMO. Hij heeft een elektrische nodig vanwege de beperkingen die hij heeft.

@q
door @qwerty@ - Jun 26, 2024 om 12:12
78 Antwoorden / 1 Vragen

Medipoint staat er toch niet slecht voor in Trustpilot: 27.818 Reviews 4,5 (uit 5)
U zou daar ook een review kunnen plaatsen, misschien helpt dat ook.

le
door lennykr - Jun 26, 2024 om 13:12
9 Antwoorden / Vragen

U moet een afspraak maken met uw WMO consulent, en hij/zij kan dan Medipoint aanspreken. Dat werkt beter dan dat U dat zelf doet. Goed dat U alles gedocumenteerd heeft, dat helpt. Ik heb ook een scootmobiel via Medipoint en heb geen klachten maar dat verieert misschien per vestiging.

opaplop
door opaplop - Jun 26, 2024 om 15:46
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ga eerst eens in overleg met de WMO. kijken wat ze kunnen doen aan jullie elende . dan ga je hen voorstellen om naar een andere leverancier te mogen gaan. En of, maak een afspraak met de wethouder die over de wmo gaat.
Succes.

ch
door chronisch zieke - Jun 26, 2024 om 22:17
21 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zeker problematisch, als je afhankelijk bent van een hulpmiddel.

De WMO klinkt zo mooi, maar in werkelijkheid is het te mooi om waar te zijn.

Medipoint heeft bij veel gemeenten het alleenrecht, d.w.z. contracten en prijsafspraken om het zo goedkoop mogelijk te houden.

Het beste wat u kan doen is de gemeentelijke WMO in blijven schakelen, want u kan er zelf niks tegen beginnen.

een review op trustpilot kan je ook proberen. Maar Medipoint zal hun werkwijze pas veranderen, als gemeenten de afspraken met hun stoppen.

Succes!

M
door M Bourgondien - Jun 27, 2024 om 09:10
1 Antwoorden / 1 Vragen

Correctie op de geplaatste brief van

 OP DE SCOOTMOBIEL ELLENDE

ik was in de verontstelling dat ik deze mail naar de redactie was gegaan

vandaar dat ik mijn naam en telefoon nummer erbij had geplaatst

tevens wil ik melden:

DAT ZOWEL DE REGIO MANAGER VAN DE WMO DAN WEL DE BUCH

EN HET SOCIAAL TEAM ZEKER HUN BEST DOEN EN ACHTER DEZE

PROBLEMATIEK AAN ZITTEN.

En als je een nieuwe fiets koopt dan krijg je naar 3-6 maanden een onderhoudsbeurt

Om de onderdelen te smeren of vast te zetten dat gebeurt hier niet

Evenals een jaarlijkse keuring een auto moet elk jaar gekeurd worden

Waarom de scootmobiels niet .?????

Als er ongelukken gebeuren dan wijdt men het altijd aan de bestuurders

Maar nooit aan de scootmobiel een brok elektronica

(de voorloper van de elektrische auto)???