opaplop
door opaplop Jun 27, 2024 om 14:25
Geldzaken & recht

Post NL

Heb spullen besteld, die zouden via Post nl komen, alles afgesproken, dag,tijd en ook een plaats waar ze het mogen neerzetten. Nu krijg ik bericht,uw pakket komt niet. U kan een andere dag en tijd afspreken, maar dan is het zo, dat ik er weer extra voor moet betalen als ik het sneller zou willen hebben.
Is dit gebruikelijk bij Post NL????

2909 12 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jun 27, 2024 om 14:40
885 Antwoorden / 3 Vragen

Je moet bij je verzender klagen. Hij heeft een ovk met PostNL. Jij niet.

Jij hoeft alleen maar aan PostNL, of eigenlijk aan de douane, als het bestelde uit een niet EU land komt. Heb je in het VK besteld (als voorbeeld) dan moet je invoerrechten en BTW betalen. Bij Ali zit tegenwoordig die kosten bij de aankoopprijs in

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 27, 2024 om 15:23
7254 Antwoorden / 3 Vragen

Als dag, tijd en plaats door Post NL is afgesproken en u krijgt bericht dat het die dag niet uitkomt dan zou u niet extra bij hoeven te betalen nu u een andere keuze van bezorging mag maken.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jun 27, 2024 om 15:48
2148 Antwoorden / Vragen

Nee, nog nooit gemaakt of zelfs maar van gehoord.

sira
door sira - Jun 27, 2024 om 16:01
2423 Antwoorden / 24 Vragen

Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik moet bijbetalen als ik een andere dag en tijd aangeef.

Bij sommige webwinkels wil het weleens zijn als je een pakketje met spoed nodig hebt dat er extra kosten bijkomen, maar niet bij Post.nl.

borg queen
door borg queen - Jun 27, 2024 om 16:01
129 Antwoorden / 2 Vragen

Ik laat tegenwoordig alles wat niet door de brievenbus past afleveren bij een post.nl punt en dat is wel zo fijn.Je hoeft niet thuis te blijven en je hebt een week de tijd om het af te halen.En ook hierbij  gebeurt het tegenwoordig regelmatig dat ik een bericht krijg van post.nl dat het ze vandaag niet lukt en krijg dan een andere dag/bezorgtijd. Soms voor hetzelfde pakket wel 3 keer. Ook voor pakketjes die uit het buitenland komen. Importkosten moet je altijd van te voren voldoen voordat ze überhaupt gaan bezorgen. Al die verplaatsingen van dag en tijd heeft mij nog nooit extra geld gekost. Het duurt alleen langer voordat je je spullen krijgt, maar dat maakt mij niet uit..

atlas1302
door atlas1302 Jun 27, 2024 om 16:30
344 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is het meest effectieve, zo deed ik het en zou het altijd zo doen. Even een ritje naar een post.nl punt, neem nog wat boodschappen mee, en huppekee pakjes avond.
Hier op C.V. kan je alleen maar je pakjes ophalen bij een afhaalpunt, niks te bezorgen aan huis en wel zo fijn.

tenormin
door tenormin Jun 28, 2024 om 12:31
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Tot je niet meer mobiel bent en er niemand anders is die het voor je kan afhalen. Dan is het geen pakjesavond.

rj
door rjw - Jun 27, 2024 om 16:20
3308 Antwoorden / 5 Vragen

Dit kan voorkomen. Ook postnl mensen komen bijvoorbeeld wel eens vast te zitten in een onverwachte verkeerssituatie waardoor een planning moet worden aangepast.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 27, 2024 om 17:12
2148 Antwoorden / Vragen

Ik dacht dat het om dat bijbetalen ging.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jun 27, 2024 om 18:30
11571 Antwoorden / 15 Vragen
Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jun 29, 2024 om 09:21
2148 Antwoorden / Vragen

Er staat.letterlijk niets over dat bijbetalen in dit verhaal?

he
door henkie.penkie - Jun 28, 2024 om 10:22
152 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt tegenwoordig enkele mogelijkheden om je pakketje op een bij jou in de buurt op een post.nl afhaalpunt te kunnen afhalen en ook nog vaak de mogelijkheid omdit via een pakjes automaat af te halen waar je dan een code voor krijgt. Dit spaart je ook aan verzendkosten en deze service zit allemaal in je verzendkosten en hoef je niets extra's voor te betalen. In jou geval zou ik dan toch maar uitkijken dat je niet opgelicht word.

1paul
door 1paul - Jun 28, 2024 om 11:49
3221 Antwoorden / 0 Vragen

is dit geen oplichting? verzender heeft overeenkomst en niet u met post nl dus laat die het maar oplossen..

yo
door yoko79 - Jun 28, 2024 om 13:47
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het ruikt naar spam. Meerdere z.g. berichten voor bijbetaling van bezorgers gehad.

gerbera
door gerbera Jun 28, 2024 om 14:37
7390 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt, zie bericht van @MABELLE

wi
door wim koelewijn - Jun 29, 2024 om 07:48
73 Antwoorden / 1 Vragen

Bijna alles is mogelijk bij Post.nl..behalve dan......hun bereikbaarheid als je wilt klagen...en het meest onmogelijke....Goede bezorging !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
In 1 ding zijn ze uitstekend...de prijsverhogingen invoeren..