Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

do
dorienmensink - 28-09-2016 14:58:18
Computers & Telefonie

Reparatie Dynafix

25/8 jl. telefoon (iphone5s) naar de vodafone gebracht omdat de de telefoon erg langzaam laad en af en toe de melding gaf dat de lader niet erkend werd, terwijl ik een originele apple lader heb. dit werd ook in de winkel geconstateerd en dus is de telefoon (nog geen jaar oud) naar dynafix gestuurd voor reparatie.

een paar dagen later kregen we een mail waarin stond:
uw toestel is aangemeld ter reparatie onder onze referentie xxx inmiddels geïnspecteerd door onze technici en wij hebben geconstateerd dat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.
gezien de verbuiging zoals op bijgevoegde foto te zien is, heeft men geconstaeerd dat het toestel reeds eerde geopend is geweest.
 hierna heb je drie opties:
optie 1: toestel wordt omgeruild €585,95
optie 2: ongeprepareerd retour € 36,30
optie 3: milieuvriendelijk verwerken €0,00

dit klopt gewoon niet. de telefoon heeft nog nooit eerder mankementen vertoond (geen kapot scherm niks). ik heb de telefoon altijd netjes gebruikt en er heeft altijd een hoesje omgezeten. deze telefoon is dan ook nog nooit door mij of derden geopend. 

na een aantal telefoontjes en mailtjes met vodafone en dynafix hebben ze een second opinion aangevraagd.
volgens dynafix blijkt ook uit een second opinion door apple hetzelfde. oftewel we hebben keuze uit de 3 gegeven opties.
nu wordt het helemaal vreemd want inmiddels heb ik apple gesproken en zij geven aan dat dit toestel nog nooit door hun is nagekeken. vodafone gevraagd of ze niet iets voor ons konden betekenen. ik ben toch al aardig wat jaartjes klant en de telefoon is bij hun aangeschaft, maar dat willen ze niet het antwoord van dynafix is volgens hun bindend. 

 wat kan ik doen? wie o wie heeft tips???