do
door dorienmensink Sep 28, 2016 om 14:58
Computers & telefonie
Reparatie Dynafix

25/8 jl. telefoon (iphone5s) naar de Vodafone gebracht omdat de de telefoon erg langzaam laad en af en toe de melding gaf dat de lader niet erkend werd, terwijl ik een originele Apple lader heb. Dit werd ook in de winkel geconstateerd en dus is de telefoon (nog geen jaar oud) naar Dynafix gestuurd voor reparatie.

Een paar dagen later kregen we een mail waarin stond:
Uw toestel is aangemeld ter reparatie onder onze referentie xxx inmiddels geïnspecteerd door onze technici en wij hebben geconstateerd dat de benodigde reparatie buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt.
Gezien de verbuiging zoals op bijgevoegde foto te zien is, heeft men geconstaeerd dat het toestel reeds eerde geopend is geweest.
 Hierna heb je drie opties:
Optie 1: Toestel wordt omgeruild €585,95
Optie 2: Ongeprepareerd retour € 36,30
Optie 3: milieuvriendelijk verwerken €0,00

Dit klopt gewoon niet. De telefoon heeft nog nooit eerder mankementen vertoond (geen kapot scherm niks). Ik heb de telefoon altijd netjes gebruikt en er heeft altijd een hoesje omgezeten. Deze telefoon is dan ook nog nooit door mij of derden geopend.

Na een aantal telefoontjes en mailtjes met Vodafone en Dynafix hebben ze een second opinion aangevraagd.
Volgens Dynafix blijkt ook uit een second opinion door apple hetzelfde. Oftewel we hebben keuze uit de 3 gegeven opties.
Nu wordt het helemaal vreemd want inmiddels heb ik Apple gesproken en zij geven aan dat dit toestel nog nooit door hun is nagekeken. Vodafone gevraagd of ze niet iets voor ons konden betekenen. Ik ben toch al aardig wat jaartjes klant en de telefoon is bij hun aangeschaft, maar dat willen ze niet het antwoord van Dynafix is volgens hun bindend.

 Wat kan ik doen? Wie o Wie heeft tips???

5532 11 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Sep 28, 2016 om 16:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo DorienMensink ,

Neem eens contact op met consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

Of contact met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/over-het-juridisch-loket/contact

simon55
door simon55 - Sep 28, 2016 om 17:03
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Dynavix onderdeel van voorheen Dixons My com n waardeloos bedrijf

Ma
door Mat Matheij - Sep 28, 2016 om 17:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij mijn weten is het bedrijf Dynafix reeds eerder bij het programma Kassa! negatief in het beeld geweest. Bij vijf geteste Apple telefoons welke allen volgens het bedrijf een probleem hadden met de vochtindicatoren bleek dat slechts bij een gedeelte ervan juist. Vervolgens werd Kassa! uitgenodigd het bedrijf dat op jaarbasis -naar ik meen- meer dan 60.000 telefoons 'repareert' te bezoeken maar ook aan die uitnodiging moet nog gevolg worden gegeven. Het bedrijf repareert Apples maar dat lijkt meer op basis van willekeur dan daadwerkelijk onderzoek te gebeuren.
Ik ben bovendien van mening dat u zelf een bedrijf zou moeten kunnen aanwijzen voor een second opinion uiteraard Apple geautoriseerd. Gelijk hebben of krijgen is in dit soort gevallen moeilijk. Mogelijk uw verlies nemen en bij het winkeltje om de hoek met enige reputatie het toestel laten repareren. U had ook van een vriend of vriendin een soortgelijke lader kunnen proberen. Jammer dat vooral Apple zich bindt aan een dergelijk bedrijf dat helaas heel wat vertrouwen heeft verspeeld.

tijger1
door tijger1 Sep 28, 2016 om 17:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Apple bindt zich helemaal niet aan Dynafix, dat is Vodafone. Dynafix is gewoon een louche bedrijf.

ma
door malhy2 - Sep 28, 2016 om 17:24
309 Antwoorden / 13 Vragen

Vaak is het probleem van het slechte opladen te verhelpen door met een stompe naald in de connector zachtjes te wroeten, er zit vaak een boletje stof in wat ervoor zorgt dat de telefoon slecht laad.

Ed

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2016 om 19:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De connector is inderdaad iets verbogen op de foto, maar het lijkt erop dat ze niet met het juiste gereedschap deze connector hebben verwijderd maar gewoon met een schroevendraaier, zo te zien hebben ze deze eronder gedrukt om de connector te ontkoppelen en daarbij deze zeer tere contactjes verbogen.
Dynafix is echt dramatisch slecht, het draait om geld en niet om tevreden klanten die niets fout hebben gedaan.
Diewilik

cr
door croissantje - Oct 2, 2016 om 13:59
3 Antwoorden / Vragen

Lijkt inderdaad verbogen te zijn, maar door wie zal hier wel niet duidelijk worden. Scherm en hoesje spelen hier natuurlijk geen rol bij. Dynafix en Vodafone hebben de zaak zo te zien gesloten. Apple misschien nog eens proberen? Met een beetje geluk krijg je daar meer voor elkaar.

do
door dorienmensink - Oct 6, 2016 om 19:09
2 Antwoorden / 1 Vragen

Na veel belletjes en mailtjes en met behulp van consuwijzer krijgen we de telefoon kosteloos terug. Helaas dus niet gerepareerd. Volgens dynafix konden ze aan een zegel zien dat de iPhone open is geweest en dus vervalt de garantie.
Zo schandalig dat er beweerd wordt dat ik de telefoon open heb gehad terwijl dit echt niet zo is. Helaas geen poot om op te staan.

Onvoorstelbaar dat Vodafone met zo'n bedrijf samen gaat en dat zij totaal geen service willen verlenen.

Nu de telefoon maar naar Apple sturen. Hopelijk kunnen zij iets meer betekenen.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Oct 6, 2016 om 19:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik noem niet snel (eigenlijk nooit, geloof ik) een bedrijf een oplichtersbende, maar alle (afkap) smoezen van Dynafix lezende, lijkt het woordje oplichtersbende mij wel van toepassing.

do
door dorienmensink - Nov 7, 2016 om 20:41
2 Antwoorden / 1 Vragen

IK zie dat Dynafix zo weer bij radar onder de loep wordt genomen. Ik ben benieuwd.

Inmiddels is mijn telefoon gerepareerd voor 50 euro bij een willekeurige telefoonwinkel.

Onvoorstelbaar dat een bedrijf zo kan sjoemelen met telefoontoestellen en de reparaties daarvan en dat vodofone daarmee een contract heeft.

eclipse
door eclipse - Nov 7, 2016 om 23:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

daarnet werd  op radar op dit  ellendige bedrijf  vermeldt  brief  sturen aangetekend, toestel terugvragen met de mededeling  dat U niets  betaald. dan moeten ze U het kastje gratis terugsturen, vodafone is  en blijft  verantwoordelijk, geen een van de helden van vodafone en dynafix  wilde op de radar uitzending komen, is dat bij de simkaart ? ben een liefhebber van android, kijk eens goed of  er aan de niet verbogen kant beschadiging  zitten ? zoniet dan ken het niet uit z n eigen komen ,  de kwart van d chip verbogen, ken dat dan ? vodafone zit  ook op de kassa site misschien lezen ze het en reageren. ik ben in januarie iig  weg na ca  8  jaar  sccs

je
door jess64 - Feb 19, 2017 om 12:22
5 Antwoorden / 5 Vragen

Wanneer wordt het bedrijf Dynafix gestopt? Onze twee weken oude telefoon gaf problemen. Provider Tele2 gaf aan dat het opgestuurd moest worden naar Dynafix. Conclusie Dynafix.....waterschade, niet te repareren. Dochter ontroostbaar, het was haar eerste echte nieuwe telefoon die ze betaalde van haar zaterdagbaantje. En ze was superzuinig op haar telefoon. Volgens Tele2 zou ze de tekefoon in de wc hebben laten vallen en we werden weggezet als leugenaars. Ik vroeg de telefoon retour, de telefoon die we terugkregen was beschadigd, vies en het glas zat helemaal los.mailen naar Dynafix had geen zin, er werd geen antwoord gegeven. Tele2 reageerde ook niet op mijn vragen of verwees naar Dynafix. De foto's die Dynafix stuurden lieten de binnenkant van een telefoon zien maar zonder Imei nummer. Toen ik onlangs inzoomde op de foto's las ik het type nummer. Het bleek een foto te zijn van een Samsung A5 en die had mijn dochter niet. We zijn 8 maanden verder en betalen nog steeds het abonnement. Dynafix zijn gewoin oplichters en Tele2 vind het wel prima, zo komen ze onder de garantie uit. Ik heb Tele2 in gebreke gesteld en eis schadevergoeding voor deze wanprestatie. Ongelooflijk hoe slecht die 'service' is.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 19, 2017 om 23:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het onderwerp waarop u nu reageert is al.maanden oud. U had beter zelf een onderwerp kunnen starten, tennis als u een concrete vraag zou hebben.