Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

db
dbtje - 23-11-2016 13:31:54
Winkels & Webshops

Game shop twente is retour gestuurd product kwijt.

ik heb een sony gaming headset gekocht bij gameshop twente welke helaas binnen 2 jaar stuk is gegaan (bekende kwaal voor deze headset).
op verzoek van de webshop is het product retour gestuurd voor garantie en vervolgens heeft de webshop hem naar sony doorgestuurd.

nu zijn er een aantal problemen:
1. de webshop geeft ineens aan dat de fabrikant maar 1 jaar garantie geeft.
2. webshop geeft ineens aan dat ze in de tussentijd (maar voor ik garantie claimde) failliet geweest zijn en dat ik daarme alle rechten op garantie verloren ben.
3. gameshop twente of sony is de headset kwijt geraakt.

volgens mij is dat laatste niet van toepassing want dan hadden ze me dat moeten meedelen voor ik de headset opstuurde.
daarnaast geld er bij mijn weten binnen de eu een garantie termijn van 2 jaar, lidstaten mogen daar van afwijken maar alleen in het voordeel van de consument.

zoals ik al aangaf had ik volgens de manager dus geen garantie en hij bood me €30,- aan omdat hij het zo vervelend vond dat het allemaal zo lang duurde, dit heeft hij als tegoed op mijn account gezet bij de webshop. maar hij verzekerde dat dit los stond van het terug krijgen van de headset (wat nooit gebeurd is). 
volgens mij zit hij echter fout, heb ik wel degelijk recht op garantie en is het de verantwoordlijkheid van de webshop als een product in hun beheer zoek raakt.

bovenstaande touwtrekken met de webshop duurt nu al zeker een jaar en sinds een aantal weken word er niet meer gereageerd op mail en als ik bel is de verantwoordelijke manager toevallig niet aanwezig.

wat kan ik nog doen?

vriendelijke groet,
dirk