Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

an
angelinahendriks - 16-12-2016 09:45:24
Geldzaken & Recht

Incorrecte openstaande vordering ov chip kaart

1 oktober heb ik een automatische incasso teruggevorderd van ov-chipkaart. bleek dan toch de ov chip kaart te zijn van mijn zoon. direct ook weer 1 oktober het bedrag van € 20 weer op dezelfde rekening teruggestort. gebeld naar klantenservice en zij zeiden dat het bedrag niet op deze rekening gestort mag worden en dat het bedrag binnen 2 weken weer op mijn rekening gestort zou worden. gezegd dat ik daar op zou wachten voor ik dan die 20 eur op de juiste rekening zou storten. 23 november krijg ik van intrum justitia een brief met dat ik € 60 moet betalen omdat ik een openstaande factuur heb bij ov chip van € 20. niet mee eens dus en vanuit mijn bank laten zien dat ik wel betaald heb en dat die € 20 die ik dan fout gestort zou hebben ook niet teruggstort is. justitia zou overleg plegen met ov hierover. krijg ik 6 december ineens € 20 teruggestort met de vermelding dat het een teveel betaald bedrag zou zijn. 9 december direct weer die € 20 euro op de juiste rekening gestort.
nu zegt ov chip dat ik te laat ben met betalen (9 december) en dat ik toch de incasso kosten van € 40 moet betalen. het dossier bij interim justitia wordt dus niet gesloten en gaan mij dan ook telkens bellen. zelf vind ik dat ik niet te laat was met betalen. sta ik in mij recht om die € 40 niet te betalen of niet. en wat moet ik hieraan doen? een deurwaarde zie ik ook niet zitten.