Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

orgelmuts
orgelmuts - 09-01-2017 11:04:20
Geldzaken & Recht

3 fouten in de rouwkaart

Beste experts,

op 7 november j.l. is mijn moeder overleden.
wij hebben 50 rouwkaarten laten drukken.
tijdens het schrijven viel mij ineens op dat de postcode verkeerd was, dus dat hebben we handmatig veranderd.
toen had ik nog wel zoiets van: nou ja, vervelend, maar kan gebeuren.
nu hadden we ook een windlichtje met een waxinekaarsje gekregen met de bijbeltekst die we hadden uitgezocht.
alleen viel me op dat daar ook een woord verkeerd stond, dus heb ik gelijk op de rouwkaart gekeken en zag dat het daar óók verkeerd stond.
en nog weer later toen ik wat kaarten bij de buren van mijn moeder bracht, had een van de buren opgemerkt: jouw moeder was toch al heel lang weduwe? want er staat op de kaart: sinds april weduwe van.......en dat moest zijn sinds april 1985.
maar aangezien 9 november de condoleance al stond gepland, hadden we geen andere keuze dan deze kaarten te gebruiken.
wél hebben we als familie aangegeven dat we dit toch wel heel erg slordig vonden en de begrafenisondernemer zou wel wat regelen bij de drukker.
die heeft vervolgens 15 kaarten op de goede manier gedrukt, zodat we als familie in elk geval wel een kaart hadden met de goede tekst erop.
toen wij echter later de rekening kregen, was er verder het volle pond berekend, dus alleen 15 kaarten gratis.
daar zijn wij het als familie niet mee eens.
ik heb nogmaals de begrafenisondernemer erover aangesproken, die zou contact opnemen met de drukker.
de drukker vindt echter dat we achteraf niet moeten zeuren.
maar ik denk wel bij mezelf: als hij de tijd had gehad om het overnieuw te doen, dan hadden hij 50 kaarten overnieuw moeten doen kosteloos (neem ik tenminste aan).
nu had ik bij de begrafenisondernemer voorgesteld om dan 35 bedankkaartjes gratis te verstrekken (dus met aftrek van de 15 gratis rouwkaarten).
is dat nou zo onredelijk van ons als familie? of heeft de drukker gelijk en moeten we niet zeuren?