Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

cl
cliogek - 05-02-2017 12:29:32
Garantie & Verzekeringen

Eye Wish - Ditzo brilvergoeding

Zowel mijn moeder als ik voelen ons meervoudig benadeeld door eye wish.
zowel mijn moeder al ik hadden een ditzo brilverzekering afgesloten. hiermee "zouden" wij 100 euro korting krijgen op onze aanschaf van een complete bril krijgen.

eerst ging ikzelf een bril aanschaffen. bij het afrekenen moest ik tekenen om eye wish de ditzo vergoeding te kunnen laten declareren. op zich niks mis mee. maar ik kreeg zelf niet de beloofde korting van 100 euro omdat het montuur was afgeprijsd van 269 voor 149 euro.

in december 2016 heeft mijn moeder ook een bril aangeschaft via deze constructie. en u raadt het al....ook hier was de ditzo korting niet interessant omdat er toevallig weer meer dan 100 euro korting op het montuur zat.
ook hier heeft eye wish de declaratie van ditzo wel gedeclareerd.

in beide gevallen werd er heel mooi uitgelegd dat de ontvangen korting via eye wish in deze situatie interessanter was dan de korting van ditzo.
maar als ik op de site van ditzo kijk dan staat er duidelijk "met onze module ontvang je een unieke korting van € 100 bovenop bestaande kortingen"
wij voelen ons dus een oor aangenaaid terwijl wij niet verwachten verhaal te kunnen halen wegens ondertekenen van de aankoopovereenkomst. een flinke lap tekst die niemand leest en waarin eye wish zich vast heeft ingedekt.
de enige die in deze situatie 100 euro retour ontvangt is eye wish. en daar heeft de klant een jaar lang extra premie voor betaald.

extra benadeeld voelen wij ons door het volgende voorval. eye wish heeft een 2 maanden omruilgarantie.
mijn moeder had geen schik met het montuur en ging terug om deze om te ruilen. daar heeft zij een montuur gevonden die veel beter bij haar gezicht pas en ook nog eens goedkoper was. maar bij het ophalen van de bril kreeg zij het prijsverschil niet terug. op de site van eye wish blijkt nu toch duidelijk vermeld dat het prijsverschil wordt terugbetaald.

moeten wij verhaal gaan halen? hebben meer mensen het gevoel benadeeld te worden door eye wish, danwel eye wish i.c.m. de ditzo bril(lens)vergoeding?
a.u.b. niet gaan roepen dat we beter geen extra verzekering hadden moeten afsluiten want dat was onze keuze op dat moment.