Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
habroek - 17-12-2017 10:16:12
Auto & Vervoer

Kan Europcar zo maar een reservering laten vervallen?

Ik huurde een auto voor donderdag de 14e december voor een bedrag van 89 euro, wat ook keurig van mijn amex credtcard  is afgeschreven.
de dag ervoor keek ik in mijn overzicht en daar stond de reservering keurig in.

op de dag van mijn vertrek naar stuttgart was de reservering ineens verdwenen: na opbelen bleek dat de reden / verklaring was dat ik mijn vluchtnummer had moeten invullen. dan wordt de boekingstijd aangehouden in plaats van de datum van ophalen en als je dan niet binnen die getelde 2 uur ter plekke bent vervalt de reservering. ik ga er echter vanuit dat als ik een reservering maak en die ik ook betaal, er dan een overeenkomst is tussen verhuurder en huurder, en dat ik dan op de dag dat ik de auto nodig heb die te allen tijde kan ophalen.

na veel bellen kon ik wel een reservering maken voor een andere auto, maar niet meer tegen het gunstige bedrag van 89 euro, maar tegen het bedrag van 229 euro. arguent was dat het voor europcar niet mogelijk is om een telefoontje te plegen, sms te sturen of via whatssapp een berichtje te sturen als naar hun mening je tijdslimiet hebt overschreden. iets wat in deze tijd van digitale berichtgeving uitermate ongeloofwaardig overkomt, want de klm, easyjet en ook andere luchtvaartmaatschappijen zetten dit medium ook in. mijn vraag luidt dan ook: kan dit zomaar?