Kan Europcar zo maar een reservering laten vervallen?
Ik huurde een auto voor donderdag de 14e december voor een bedrag van 89 Euro, wat ook keurig van mijn Amex credtcard is afgeschreven.
De dag ervoor keek ik in mijn overzicht en daar stond de reservering keurig in.
Op de dag van mijn vertrek naar Stuttgart was de reservering ineens verdwenen: na opbelen bleek dat de reden / verklaring was dat ik mijn vluchtnummer had moeten invullen. Dan wordt de boekingstijd aangehouden in plaats van de datum van ophalen en als je dan niet binnen die getelde 2 uur ter plekke bent vervalt de reservering. Ik ga er echter vanuit dat als ik een reservering maak en die ik ook betaal, er dan een overeenkomst is tussen verhuurder en huurder, en dat ik dan op de dag dat ik de auto nodig heb die te allen tijde kan ophalen.
Na veel bellen kon ik wel een reservering maken voor een andere auto, maar niet meer tegen het gunstige bedrag van 89 euro, maar tegen het bedrag van 229 Euro. Arguent was dat het voor Europcar niet mogelijk is om een telefoontje te plegen, SMS te sturen of via Whatssapp een berichtje te sturen als naar hun mening je tijdslimiet hebt overschreden. Iets wat in deze tijd van digitale berichtgeving uitermate ongeloofwaardig overkomt, want de KLM, Easyjet en ook andere luchtvaartmaatschappijen zetten dit medium ook in. Mijn vraag luidt dan ook: kan dit zomaar?
Normaal gesproken wordt een reservering/boeking meteen bevestigd. Het te betalen bedrag wordt dan tijdelijk op uw betaalkaart geblokkeerd. Zodra de beschikbaarheid van de auto wordt bevestigd, laat men u dit weten en wordt het bedrag van uw rekening afgenomen. Als dit niet zo gebeurd is (lees de alg. vw.) is er geen overeenkomst.
Ik snap de manier van Europcar wel. Ze kunnen niet onbeperkt auto's op voorraad houden op een vliegveld (auto's die staan te wachten op een parkeerplaats zijn dood kapitaal). In het ideale geval worden auto's volgens het "just-in-time" principe afgeleverd op het afgiftepunt (de m2 prijs is immers ziekelijk hoog rondom vliegvelden).
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer