Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Du
Duin55 - 04-01-2018 15:28:06
Vakantie & Reizen

Compensarie Vertraging KLM vlucht 2 uur 54 minuten?

Vanacht zijn mijn vriendin en ik teruggevlogen vanaf curaçao naar amsterdam

het boarden van de vlucht verliep allemaal mooi op tijd. we moesten echter wel al lang wachten op een aantal passagiers (tot na de vertrektijd). wij werden hier prima over geïnformeerd.
 
vervolgens gingen we toch richting de startbaan en werden we geïnformeerd dat  de vlucht vandaag door  gunstige wind 8,5 uur zou duren.  echter werden we al snel gestopt. er was een kerosine lek gespot bij 1 van de motoren. wij moesten wachten tot het was onderzocht. 
 
wij werden geïnformeerd dat dit 30 tot 60 minuten zou duren. 
 
nadat deze tijd verlopen was kregen we te horen dat we naar een andere gate moesten worden gebracht(zonder motoren) dit duurde een flink lange tijd. er werd echter wel al gezegd dat we door het grondpersoneel zouden worden geïnformeerd hoe nu verder (het zou waarschijnlijk niet gerepareerd kunnen worden)
 
vervolgens gingen de onderzoeken verder en dit zou wederom enige tijd duren. er word ons door het personeel 1 glas drinken aangeboden.
 
daarna kregen we te horen dat het probleem opgelost leek te zijn maar dat dit wel getest moest worden. er was een pomp gereset en dit zou het probleem opgelost moeten hebben. we kregen ondertussen een zakje nootjes.
 
vervolgens werd ons verteld de test goed was verlopen en we toch zouden gaan vliegen. we zaten in de lucht om iets over 9 (lokale tijd) en landen om 10 over 9 nederlandse tijd. 
 
een hele vreemde start van de vlucht dus (exclusief boarden 3 uur in het vliegtuig zitten nietsen). echter officiële vertraging 2 uur en 54 minuten. de gehele vlucht en aanlooptijd van de vlucht is er geen woord gesproken over compensatie door het personeel. 
 
hebben wij nog ergens recht op? mijn vader denkt van wel namelijk n.a.v. een recente kassa aflevering(omdat de vluchttijd aangeveven door de captain korter was dan vtv er voor was ingepland(bij boeken ticket) en de vertraging daardoor alsnog langer dan 3 uur is) met hendrik noorderhaven kan de aflevering zelf echter niet vinden.
 
heeft mijn vader het bij het juiste eind of is het een geval van helaas pindakaas?
 
ik hoor graag van u en alvast bedankt voor de moeite.
 
mvg,
thom van duin