Du
door Duin55 Jan 4, 2018 om 15:28
Vakantie & reizen

Compensarie Vertraging KLM vlucht 2 uur 54 minuten?

Vanacht zijn mijn vriendin en ik teruggevlogen vanaf Curaçao naar Amsterdam

Het boarden van de vlucht verliep allemaal mooi op tijd. We moesten echter wel al lang wachten op een aantal passagiers (tot na de vertrektijd). Wij werden hier prima over geïnformeerd.

 

Vervolgens gingen we toch richting de startbaan en werden we geïnformeerd dat  de vlucht vandaag door  gunstige wind 8,5 uur zou duren.  Echter werden we al snel gestopt. Er was een kerosine lek gespot bij 1 van de motoren. Wij moesten wachten tot het was onderzocht. 

 

Wij werden geïnformeerd dat dit 30 tot 60 minuten zou duren. 

 

Nadat deze tijd verlopen was kregen we te horen dat we naar een andere gate moesten worden gebracht(zonder motoren) dit duurde een flink lange tijd. Er werd echter wel al gezegd dat we door het grondpersoneel zouden worden geïnformeerd hoe nu verder (het zou waarschijnlijk niet gerepareerd kunnen worden)

 

Vervolgens gingen de onderzoeken verder en dit zou wederom enige tijd duren. Er word ons door het personeel 1 glas drinken aangeboden.

 

Daarna kregen we te horen dat het probleem opgelost leek te zijn maar dat dit wel getest moest worden. Er was een pomp gereset en dit zou het probleem opgelost moeten hebben. We kregen ondertussen een zakje nootjes.

 

Vervolgens werd ons verteld de test goed was verlopen en we toch zouden gaan vliegen. We zaten in de lucht om iets over 9 (lokale tijd) en landen om 10 over 9 Nederlandse tijd. 

 

Een hele vreemde start van de vlucht dus (exclusief boarden 3 uur in het vliegtuig zitten nietsen). Echter officiële vertraging 2 uur en 54 minuten. De gehele vlucht en aanlooptijd van de vlucht is er geen woord gesproken over compensatie door het personeel. 

 

Hebben wij nog ergens recht op? Mijn vader denkt van wel namelijk n.a.v. een recente kassa aflevering(omdat de vluchttijd aangeveven door de captain korter was dan vtv er voor was ingepland(bij boeken ticket) en de vertraging daardoor alsnog langer dan 3 uur is) met Hendrik Noorderhaven kan de aflevering zelf echter niet vinden.

 

Heeft mijn vader het bij het juiste eind of is het een geval van helaas pindakaas?

 

Ik hoor graag van u en alvast bedankt voor de moeite.

 

Mvg,

Thom van Duin

4185 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

hutch
door hutch - Jan 4, 2018 om 15:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen
11

Klik * hier * voor nadere uitleg.

Du
door Duin55 Jan 4, 2018 om 15:39
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Hutch, 
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik kwam. Die website ook snel tegen na wat google werk. Mijn vader gaf dus echter aan dat hij bij een recente kassa aflevering had gezien dat mensen met hetzelfde probleem als ik (net geen 3uur doordat de vlucht korter duurde dan van te voren ingepland bij boeken ticket) toch recht hadden op vergoeding. Spijtig alleen dat de bewuste aflevering niet kan vinden

diumenge
door diumenge - Jan 4, 2018 om 15:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Lekker kort verhaal... Uw vlucht is niet vertrokken vanuit een EU-land, maar ging wel naar een EU-land en werd uitgevoerd door een in de EU gevestigde maatschappij. Bij deze uitspraak (klik) werd compensatie toegewezen. Misschien kunt u er wat mee, ik heb 'm niet helemaal doorgelezen.

Du
door Duin55 Jan 4, 2018 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt.

Het laat in elk geval zien dat het probleem aan de motor onder hun verantwoordelijkheid valt.

marita5
door marita5 - Jan 4, 2018 om 16:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Duin55 , 

Lees ook eens hier , 

https://www.eccnederland.nl/nl/vluchtcalculator

jo
door jorisw - Jan 4, 2018 om 19:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen
1

Wat was de geplande aankomsttijd? Het verschil tussen de werkelijke aankomsttijd en de geplande aankomsttijd is de officiële vertraging. Hoeveel een vliegtuig later vertrekt is niet relevant.

mo
door mof - Jan 8, 2018 om 00:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

U heeft een itinary waarop staat vertrektijd en aankomsttijd. Dat heeft u bij de boeking gekregen en daaruit volgt de vluchttijd.
wat op het monent van vertrek door de captain aangegeven wordt telt niet, dat is slechts een inschatt8ng en niet wat u bij aanschaf van ee vlucht aangeboden is.

lo
door lovewinnie - Jan 8, 2018 om 07:00
1210 Antwoorden / 1 Vragen
0

Geplande Vertrek en aankomsttijd op ticket is bindende factor. Wat er besproken wordt in vliegtuig maakt niet uit. Wordt ook altijd gezegt "geschatte" aankomsttijd juist omdat dingen als weer kunnen veranderen. Dat is een verwachte moment opname

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2018 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dat is inderdaad niet echt lang geleden op tv behandeld. Maar aan het begin van elk programna wordt aangekondigd waar het over gaat, dus misschien even systematisch naar elk begin kijken?

Of u kunt contact opnemen met de redactie. Kijk onderaan bij contact.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer