Du
door Duin55 Jan 4, 2018 om 15:28
Vakantie & reizen

Compensarie Vertraging KLM vlucht 2 uur 54 minuten?

Vanacht zijn mijn vriendin en ik teruggevlogen vanaf Curaçao naar Amsterdam

Het boarden van de vlucht verliep allemaal mooi op tijd. We moesten echter wel al lang wachten op een aantal passagiers (tot na de vertrektijd). Wij werden hier prima over geïnformeerd.

Vervolgens gingen we toch richting de startbaan en werden we geïnformeerd dat  de vlucht vandaag door  gunstige wind 8,5 uur zou duren.  Echter werden we al snel gestopt. Er was een kerosine lek gespot bij 1 van de motoren. Wij moesten wachten tot het was onderzocht.

Wij werden geïnformeerd dat dit 30 tot 60 minuten zou duren.

Nadat deze tijd verlopen was kregen we te horen dat we naar een andere gate moesten worden gebracht(zonder motoren) dit duurde een flink lange tijd. Er werd echter wel al gezegd dat we door het grondpersoneel zouden worden geïnformeerd hoe nu verder (het zou waarschijnlijk niet gerepareerd kunnen worden)

Vervolgens gingen de onderzoeken verder en dit zou wederom enige tijd duren. Er word ons door het personeel 1 glas drinken aangeboden.

Daarna kregen we te horen dat het probleem opgelost leek te zijn maar dat dit wel getest moest worden. Er was een pomp gereset en dit zou het probleem opgelost moeten hebben. We kregen ondertussen een zakje nootjes.

Vervolgens werd ons verteld de test goed was verlopen en we toch zouden gaan vliegen. We zaten in de lucht om iets over 9 (lokale tijd) en landen om 10 over 9 Nederlandse tijd.

Een hele vreemde start van de vlucht dus (exclusief boarden 3 uur in het vliegtuig zitten nietsen). Echter officiële vertraging 2 uur en 54 minuten. De gehele vlucht en aanlooptijd van de vlucht is er geen woord gesproken over compensatie door het personeel.

Hebben wij nog ergens recht op? Mijn vader denkt van wel namelijk n.a.v. een recente kassa aflevering(omdat de vluchttijd aangeveven door de captain korter was dan vtv er voor was ingepland(bij boeken ticket) en de vertraging daardoor alsnog langer dan 3 uur is) met Hendrik Noorderhaven kan de aflevering zelf echter niet vinden.

Heeft mijn vader het bij het juiste eind of is het een geval van helaas pindakaas?

Ik hoor graag van u en alvast bedankt voor de moeite.

Mvg,

Thom van Duin

4185 8 Rapporteer

Topantwoord

hutch
door hutch - Jan 4, 2018 om 15:33
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klik * hier * voor nadere uitleg.

Du
door Duin55 Jan 4, 2018 om 15:39
Antwoorden / 1 Vragen

Beste Hutch,
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik kwam. Die website ook snel tegen na wat google werk. Mijn vader gaf dus echter aan dat hij bij een recente kassa aflevering had gezien dat mensen met hetzelfde probleem als ik (net geen 3uur doordat de vlucht korter duurde dan van te voren ingepland bij boeken ticket) toch recht hadden op vergoeding. Spijtig alleen dat de bewuste aflevering niet kan vinden

diumenge
door diumenge - Jan 4, 2018 om 15:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lekker kort verhaal... Uw vlucht is niet vertrokken vanuit een EU-land, maar ging wel naar een EU-land en werd uitgevoerd door een in de EU gevestigde maatschappij. Bij deze uitspraak (klik) werd compensatie toegewezen. Misschien kunt u er wat mee, ik heb 'm niet helemaal doorgelezen.

Du
door Duin55 Jan 4, 2018 om 15:55
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt.

Het laat in elk geval zien dat het probleem aan de motor onder hun verantwoordelijkheid valt.

marita5
door marita5 - Jan 4, 2018 om 16:33
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Duin55 ,

Lees ook eens hier ,

https://www.eccnederland.nl/nl/vluchtcalculator

jo
door jorisw - Jan 4, 2018 om 19:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was de geplande aankomsttijd? Het verschil tussen de werkelijke aankomsttijd en de geplande aankomsttijd is de officiële vertraging. Hoeveel een vliegtuig later vertrekt is niet relevant.

mo
door mof - Jan 8, 2018 om 00:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een itinary waarop staat vertrektijd en aankomsttijd. Dat heeft u bij de boeking gekregen en daaruit volgt de vluchttijd.
wat op het monent van vertrek door de captain aangegeven wordt telt niet, dat is slechts een inschatt8ng en niet wat u bij aanschaf van ee vlucht aangeboden is.

lo
door lovewinnie - Jan 8, 2018 om 07:00
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Geplande Vertrek en aankomsttijd op ticket is bindende factor. Wat er besproken wordt in vliegtuig maakt niet uit. Wordt ook altijd gezegt "geschatte" aankomsttijd juist omdat dingen als weer kunnen veranderen. Dat is een verwachte moment opname

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2018 om 09:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is inderdaad niet echt lang geleden op tv behandeld. Maar aan het begin van elk programna wordt aangekondigd waar het over gaat, dus misschien even systematisch naar elk begin kijken?

Of u kunt contact opnemen met de redactie. Kijk onderaan bij contact.