3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug, wel heb ik een track and trace code, maar die doet het ook niet dus kom ik nog niet veel verder.. iemand enig idee?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
Ben bang dat je nog even geduld moet hebben. Het is een Chinees bedrijf, artikelen worden verzonden per schip (anders kan het nooit zo goedkoop) en dat kost tijd. Wat ook tijd kost is het verzamelen van een grote verzending voor Europa als reppen ze daar niet over. Verzendtijden worden gerekend in werkdagen en ik ben bang dat de meeste klagers zich daar op verkijken. 15 Business days is wel drie weken hoor. De site is wel in het Nederlands of om het even welke taal, maar alles moet uit China komen.
Die track & trace codes uit China zeggen niet zo heel veel en pakketjes kunnen héél lang onderweg zijn. Alles wat ik tot op heden in China heb besteld. overigens niet bij LitB, heb ik ontvangen. Eén keer heel snel, andere keren duurde het een paar weken en een keer duurde het langer dan een maand. Als je iets voor een bepaalde tijd nodig hebt kan je beter ergens anders of heel vroeg bestellen...
Maar als het op 13 augustus is verstuurd en de termijn van bezorging is 10 tot 20 dagen, dan is het toch niet zo moeilijk na te gaan wanneer u het kunt verwachten? Als die tijd tenminste haalbaar is?
Ook als het niet uit China moet komen en er wordt zo'n ruime levertijd opgegeven kan je beter een plan B opstellen als je echt iets nodig hebt op 30 augustus.
[quote=rietje50 schreef op donderdag 16 okt 2014, 14:47] Slecht bedrijf, vergeet niet dat je aan de deur ook nog de BTW/inklaringskosten moet betalen. En ze zijn ook niet bereikbaar. Of het een slecht bedrijf is zou ik niet durven te beweren, dat mensen zich niet informeren en lezen wat er op een site staat en denken dat het kopen in China of om het even welk land buiten de EU hetzelfde is als kopen bij de winkel om de hoek ligt niet aan een bedrijf maar aan de dommigheid van de mensen zelf. Quote van die site:
Komen er nog eventuele extra kosten bij een internationale zending?
In sommige gevallen zal er sprake zijn van BTW of andere belastingen, invoerrechten of kosten die door het land van bestemming worden opgelegd. Extra kosten vanwege belastingen of invoerrechten zijn voor rekening van de ontvanger; wij hebben geen controle over deze kosten en kunnen de hoogte ervan niet voorspellen. Het douane- en belastingbeleid varieert enorm per land; neem voor nadere informatie contact op met de lokale autoriteiten. Wanneer inklaringsprocedures nodig zijn bij de douane, kan dit vertraging veroorzaken die onze oorspronkelijke geschatte leverdatum verlengen.
Let op: wij zijn niet in staat om artikelen te versturen als cadeau, en we kunnen op de douaneformulieren ook geen lager bedrag vermelden dat de werkelijke productprijs.
[quote=tijger1 schreef op zaterdag 23 aug 2014, 18:05]Maar als het op 13 augustus is verstuurd en de termijn van bezorging is 10 tot 20 dagen, dan is het toch niet zo moeilijk na te gaan wanneer u het kunt verwachten? Als die tijd tenminste haalbaar is?
Klopt het dat u bij LitB werkt? Want dan heb ik wel een paar vragen, ik denk eraan om iets via hun te bestellen. Met vr. gr.
[quote=vishnu schreef op dinsdag 2 dec 2014, 22:01][quote=tijger1 schreef op zaterdag 23 aug 2014, 18:05]Maar als het op 13 augustus is verstuurd en de termijn van bezorging is 10 tot 20 dagen, dan is het toch niet zo moeilijk na te gaan wanneer u het kunt verwachten? Als die tijd tenminste haalbaar is?
Klopt het dat u bij LitB werkt? Want dan heb ik wel een paar vragen, ik denk eraan om iets via hun te bestellen. Met vr. gr.
Alle forumleden zijn jaloers op tijger1; al het werk dat moet worden verricht; hij/zij moet meer dan miljoenen verdienen. Ga zelf maar eens proberen een paar "jobs" af te kapen; kan ook wel een extra zakcentje gebruiken. ;-)
Nu even serieus. U koopt dan iets in China. Bezorging kan lang duren. Zogenaamde merk artikelen zijn neppers. Nike's en zo. Dat kan problemen opleveren met de douane, dan bent u ze kwijt. Als het bedrag te hoog is, boven de ca. € 22,00, moet u in principe inklaringskosten, invoerrechten en btw betalen. Ruilen of terugsturen is lastig.
Maar bestelt u iets goedkoops, en wilt u het risico lopen dat het niets is, zodat het eigenlijk weggegooid geld is, dan kunt u het rustig doen.
Ik heb 5 led lampjes besteld en betaald voor 30 euro. Na 2 weken werd eea aangeboden door Post.nl Ik moest bijna 19 euro betalen aan douanekosten. Heb het pakket geweigerd en neem mijn verlies. Met dit soort bedrijven wil ik niks te maken hebben. heb nog wel een klacht ingediend en ben benieuwd of ze reageren
Er is inderdaad nergens te vinden waar dit bedrijf is gevestigd; ondoorzichtig!. Er is wel een klachtenrubriek op de website Ws voor de vorm maar we wachten het even af.
[quote=dadeboom schreef op woensdag 10 dec 2014, 14:22]Er is inderdaad nergens te vinden waar dit bedrijf is gevestigd; ondoorzichtig!. Er is wel een klachtenrubriek op de website Ws voor de vorm maar we wachten het even af.
Zomaar een citaat uit de gebruikersvoorwaarden waar het tegendeel mee is aangetoond;
Deze Website is eigendom van Light In The Box (LightInTheBox.com) [Regnr. 1141168] geregistreerd onder de wetten van Hongkong SAR met een geregistreerd adres op 7/F., China Insurance Group Building, No. 141 Des Voeux Road Central, Hongkong. Deze "site" is eigendom van Light In The Box Limited ("LightInTheBox.com") [Reg. Nee 1141168] geregistreerd onder HongKong SAR wetten met zetel op 7 / F., China Insurance Group opgebouwd, nr. 141 Des Voeux Road Central, Hong Kong.
Ik ben er van overtuigd dat dit bedrijf alles juridisch goed heeft dichtgetimmerd. Maar het klopt gewoon niet. Het is niet transparant zoals bijvoorbeeld bij Bol.com. Ieder bedrijf stuurt bij een klacht een bevestiging. Hier gebeurt dat niet. Linke soep.
[quote=dadeboom schreef op woensdag 10 dec 2014, 14:48]Ik ben er van overtuigd dat dit bedrijf alles juridisch goed heeft dichtgetimmerd. Maar het klopt gewoon niet. Het is niet transparant zoals bijvoorbeeld bij Bol.com. Ieder bedrijf stuurt bij een klacht een bevestiging. Hier gebeurt dat niet. Linke soep.
Of u had zich iets beter moeten verdiepen in waar u iets besteld. Kijk voor de aardigheid eens op de site van Opgelicht hoeveel nep-shops er zijn. U mag eigenlijk nog van geluk spreken dat u iets heeft gekregen. Uw klacht is het bewijs dat u zonder enig onderzoek te doen zomaar ergens besteld. Het ligt toch niet aan een ander dat u niet eerst het nodige onderzocht heeft?
Ja hallo... niks oplichting. De lampjes zijn naar je toe gestuurd en dat jij de douane- en bezorgkosten etc. niet wilt betalen, daar kan het bedrijf niets aan doen en de postbezorger ook niet. 't Was jouw keuze en kon en werd geleverd...
Helemaal mee eens. Neem ook volledig mijn verantwoordelijkheid en mijn verlies van 30 euro. Kan gebeuren. Pech. Shit happens. Maar ik wil wel graag andere mensen laten delen in mijn ervaring. Niet gezegd dat ze daar niet moeten kopen maar wel oppassen geblazen. Mijn bedrijf is het niet dat Light in the box; vind ik te duister.
Ik heb het niet gehad over oplichting. Het zijn gewoon slimme ondernemers met een goede jurist. Ik ben er gewoon ingestonken. Mijn pech. Mijn boodschap: Kijk goed uit.
U bent er niet ingestonken. U wist blijkbaar niet dat als je iets in China bestelt, je btw, invoerrechten en inklaringskosten moet betalen. Het zijn ook geen bezorgkosten.
[quote=dadeboom schreef op woensdag 10 dec 2014, 15:03]Ik heb het niet gehad over oplichting. Het zijn gewoon slimme ondernemers met een goede jurist. Ik ben er gewoon ingestonken. Mijn pech. Mijn boodschap: Kijk goed uit. Je bent er niet ingestonken, je hebt gewoon niet goed gekeken en gezocht en nu wil je je domheid afschuiven op die site. Het vergelijk met Bol.com gaat compleet mank. Bol.com is Nederlands, dit bedrijf niet, Europees distributiecentrum zit ook niet in de EU, maar heeft wel een enorme omzet en een miljoenen klanten bestand wereldwijd, net als veel andere Chinese shops.
Klik-> Hier om op de site van Lightinthebox te komen. Dan kijk je aan de rechterkant, daar zie je Help staan. Daar ga je met je muis heen en dan zie je "Kennisbank". Daar klik je op en dan zie je, klik hier-> Kennisbank
Als er iets je dan nog niet duidelijk is dan kun je je voor laten lichten op de de volgende site: Klik-> Producten kopen in China! Daar is ook een forum waar je je vragen kunt stellen of desnoods een contactformulier invullen indien nodig. Hoe simpel kan kopen in China zijn.
Wil je minder risico lopen dan moet je gewoon iets in Nederland kopen. De consument is hier beter beschermd, de kans op nep-artikelen is geringer, maar ja, de prijs ligt wel hoger en dat doet dan auw en slaat heel veel mensen tot blindheid, die ze dan weer afschuiven op die buitenlandse gemenerds ...
Er is met de (echte) Lightinthebox toko ook helemaal niets mis; alleen vergeten de meesten dat, als er boven de €20,00 besteld word er douanekosten bijkomen; dat men dingen moet uitzoeken en ja, is het duurder dan zal de knip verder open moeten. Was een leuk artikel gisteren in de bijlage van de Telegraaf over internetbestellingen waarin ook Light in the box werd genoemd, niet eens negatief. ;-)
Vandaag 2 mutsen ontvangen die ik 18 dec besteld en betaald heb. geen extra kosten hoeven te betalen omdat ik onder de 22 euro zat. Heel blij en netjes op tijd!!
Ook ik heb nare ervaringen me ze. Het zijn dieven en beloven van alles maar doen niets of alles verkeerd. Ik ben nu al 2 jaar bezig mijn geld terug te krijgen en heb pas 26 euro. Ze hebben op papier beloofd een bedrag terug te storten en moest mijn iban nr opgeven. Dagen later een bericht dat het niet overgemaakt kon worden of ik een waardebon wilde. Nee dus want ik wil er vanaf. Dus weer dagen later een bericht dat ik betaal verzoek moest doen via PayPal.??? Dus ik een PayPal rekening geopend en zie nu plot dat niet het overeengekomen en beloofde bedrag is overgemaakt maar slechts 26 euro.
Van een ander bestelling was en geen software aanwezig en was de doos geopend geweest, dat zag ik pas toen de bezorger weg was en de doos was aan de onderkant open geweest. Gelijk een bericht gestuurd maar tot op vandaag niets vernomen ook niet op de mailberichten tussendoor.
Het zijn grote dieven en mensen ga niet in zee, hoe dan ook zullen ze je belazeren.
De site met zijn prijzen lijkt te mooi om waar te zijn. Toch was ik bereid om voor een klein bedrag het risico te nemen om wat te bestellen. Ik had in november een jas besteld. Het bedrag dat ik moest betalen was 33 Euro. Deze had ik via een bankoverschrijving gedaan. Na drie weken hadden hun nog geen betaling ontvangen waarop ik hun een mail had gestuurd. Wat bleek ; de bank had 6 Euro gerekend om het geld over te schrijven waardoor ik dit bedrag nog moest overmaken. Ik dacht toen laat maar zitten en heb mijn verlies genomen. Echter kreeg ik na een week opnieuw een mail van hun waarin werd verteld dat het artikel niet meer leverbaar was en dat ik 3 opties had. 1 Daarvan was geld terug of een tegoedbon. Ik wou graag mijn geld terug waarbij hun vermelden dat het bedrag dat terug gestoord zou worden lager zou zijn ivm bank kosten. Echter stond na 8 weken na mijn bestelling geplaatst te hebben mijn oorspronkelijk betaalde 33 Euro weer op mijn rekening.
Ik heb niet het gevoel te zijn opgelicht maar vind het wel een vreemde manier van zaken doen. Ik bestel voortaan gewoon weer bij Nederlandse bedrijven zodat ik zeker weet dat mijn bestelling geleverd kan worden !
Ik had een t-shirt besteld xxl , nou dat was dus echt geen xxl , eerder small ! Dus de maten kloppen van geen kant , ze verkopen echt de maat xxl van nederland niet het is een stuk kleiner , ik heb het t shirt maar gegeven aan mijn zoon van 16 jaar die het wel paste. Was wel goede kwaliteit en voor 12 Euro , ach ja , is mijn zoon blij ! Alleen ik zou niet weten welke maat ik moet bestellen om het toch passend te krijgen :-)
Wat een verschrikkelijk bedrijf. Ik had voor een bepaalde datum iets nodig. Om te zorgen dat het binnen 3-5 dagen binnen zou zijn, moest ik daarvoor vreemd genoeg het dubbele bedrag betalen. Uiteindelijk kreeg ik het pas na 11 dagen binnen.
Misschien interessant om te weten! De mail hieronder heb ik een tijdje geleden aangekregen, misschien gaat het hier toch over een betrouwbaar firma. tegenwoordig kan men zijn bestelling verzekeren tegen toeslag zoals btw , invoertaksen enz.
Aan onze gewaarde klanten, 6 juni 2013 was een grote dag in het bestaan van LightInTheBox.com – wij hebben succesvol onze beursintroductie gemaakt op de New York Stock Exchange (NYSE: LITB), en zijn een beursgenoteerd bedrijf geworden. Zeggen dat we niet zo ver zijn kunnen komen zonder u, zou een understatement zijn –BEDANKT ALLEMAAL! Wij waarderen uw bijdrage aan ons succes en beloven u te blijven voorzien van mooie producten tegen scherpe prijzen. Naarmate we groeien, willen wij u verzekeren dat het onze inzet is om klanten te voorzien van hoge kwaliteit koopwaar en een uitstekende klantendienst - dit is altijd de kern van elke beslissing die we nemen voor onze klanten werelwijd. Wij waarderen uw vertrouwen en zijn u graag van dienst! Alan Guo
ik ben eigenlijk wel benieuwd of kimberley1992@ de zending heeft ontvangen en zo ja wanneer. Zelfs vervoer per schip duurt geen jaar en een maand (vanuit China)
Ik heb 2 lampen bij klacht in the box besteld op 8-8-2015. Ze zouden met maximaal een maand binnen zijn. Nu zag ik dat ze op de 4-9-2015 pas verzonden zijn. Dit duurt mij veel te lang en is niet de afspraak daarom bestel ik niet weer bij klacht in the box en dan heb ik het nog niet gehad over de span mails.
Had al eerder zelfde klacht gemeld bij klacht.nl. De oplossing van light in the box is als mijn lampen 2-10 nog niet binnen zijn moet ik het melden, nou mooie oplossing. Als ik geweten had dat het zo lang zou duren dan had ik beter zelf naar China kunnen rijden op de scooter zonder licht..
Een tijd geleden was er een waterlek in mijn woning. Aangezien ik op dat moment niet aanwezig was, werd het slot van de voordeur opengebroken (met mijn toestemming). Als gevolg waren de voordeur en het slot volledig beschadigd. Als oplossing werd de deur dichtgetimmerd met een houten plank. Deze tijdelijke constructie kon dus slechts 1x geopend worden en vervolgens niet opnieuw gebruikt worden (te
...
Lees meer
Vanochtend op het nieuws zonnepanelen explosief gedaald in prijs.Fake of waar?? Ga binnenkort zonnepanelen huren van Wocozon a €4,50 per paneel per maand als dit waar is kan ik nog terug????
Lees meer
Ik heb 2 maanden geleden bij MediaMarkt een koelvriescombinatie gekocht en die maakte direct bij aansluiten al 2 verschillende harde geluiden. MediaMarkt heeft toen gezorgd dat Samsung contact met mij opnam en een monteur gestuurd die heeft er een noiceplaatje tussen gezet en gezegd als dit niet helpt moet u weer contact opnemen dat heb ik gedaan. MediaMarkt heeft toen zelf nog 2 monteur
...
Lees meer
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti
...
Lees meer
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is. Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken. 12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen. Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen... iemand enig idee wanneer het binnen komt? heb het voor volgende week (30 augustus) nodig. Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer