door elianverbetert 25 nov. 2018 om 14:55
Vakantie & reizen

Deutsche Bahn

in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland . Wat kan ik nog doen ? Is dit mogelijk iets voor de belbus ? graag reactie , ook van de belbus ....

8021 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door tijger1 - 25 nov. 2018 om 14:57
40696 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan zult u de belbus moeten benaderen. Dit is het forum. Heeft niets van doen met de belbus.

door ltmvz - 25 nov. 2018 om 15:16
919 Antwoorden / 17 Vragen
0

Eerder een of andere Verbraucherzentrale of Duitse OV-vereniging.

Of via onze eigen Rover. Dat is misschien het gemakkelijkst.

door Sjoppy. - 25 nov. 2018 om 15:18
4740 Antwoorden / 3 Vragen
2

Contact met belbus:
belbus@bnnvara.nl

door tenormin - 25 nov. 2018 om 15:20
15492 Antwoorden / 94 Vragen
0

shoppie was me voor. ;-)

door marita5 - 25 nov. 2018 om 15:40
9180 Antwoorden / 14 Vragen
3

Hallo ElianVerbetert , 

Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml 

Google Vertaling .

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&u=https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml&prev=search

jo
door jorisw - 25 nov. 2018 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hoe kan dat nou? Alles is toch altijd beter in Duitsland (als je veel mensen op fora zoals deze moet geloven).

mo
door mof - 26 nov. 2018 om 19:52
1927 Antwoorden / 3 Vragen
0

De deutsche bahn is erg klantonvriendelijk. Overnachtingen kunt u niet declareren, daarvoor moet u een voucher bij het reiscentrum halen. Dat had u moeten aangeven op het moment dat u het ticket voor uw fiets kreeg: u had moeten zeggen dat u niet verder kon reizen, daarom een hotelovernachting nodig had, daar had db u een voucher moeten geven en aangeven bij welk hotel dit geldig was.
Als u wilt klagen moet u de db aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten en naar de duitse rechter.
daaraan kunt u in nl niet veel doen. Van de belbus schrikken ze niet. In duitsland kijkt niemand kassa, dus gezichtsverlies is minimaal voir de db.

ma
door marsgoddess - 4 jan. 2019 om 17:12
9 Antwoorden / Vragen
0

heeft u een reisverzekering voor die reis? Als u een (doorlopende, of gewone) reisverzekering heeft, dan kan het zijn dat uw overnachting door die reisverzekering gedekt wordt. Ik zou uw verzekering even bellen. Ik kreeg mijn overnachting in een soortgelijk geval (overmacht van mijn kant, want ik kon echt niet verder reizen) gewoon vergoed. Daar zat wel een maximum aan, maar dat is altijd beter dan niets.
Overigens is het natuurlijk wel heel vreemd, dat u om een overnachtingsvoucher zou hebben moeten vragen en dat de DB u dat niet uit zichzelf hebben aangeboden. Ze wisten toch dat u onderweg was, want dat was wat uw treinkaartje aangaf, inclusief reservering van uw fiets.

door heremietkreeft - 4 jan. 2019 om 17:24
12061 Antwoorden / 175 Vragen
1

@MARSGODDES  heeft u niet gezien dat de vraag al een kleine baard heeft? Eind novembr jl geplaatst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

A.
A. Marcus - 13 aug. 2020 om 13:56
Winkels & webshops

Ik heb minder dan een maand geleden schoenen gekocht en de zool is nu al door

Ik heb minder dan een maand nieuwe schoenen gekocht bij een schoenwinkel in de buurt. Helaas is van de rechterschoen de zool 
gescheurd en de hak heeft losgelaten. Met bonnetje en schoenen terug naar de winkel gegaan, hier werd ik door de eigenaar voor een leugenaar uitgemaakt, hij meende dat ik een zelfde ouder paar had meegebracht en op deze manier nieuwe schoenen of geld terug wilde krijg ... Lees meer

Aa
Aa1 - 13 aug. 2020 om 12:48
Elektronica & tv

Skala/elbucco opgelicht

Ik ben opgelicht door ooit een tv te huren via skala.nl.
Ik vond het maand bedrag erg hoog. 
Er is mij toen verteld dat het bedrag elk jaar omlaag zou gaan en dat elk jaar het product opnieuw word getaxeerd op dagwaarde.
Die tv is nu letterlijk niks meer waard.
Maar het rare is ipv dat mijn maandbedrag naar beneden zou gaan zoals mij verteld werd is het elk jaar omhoog gegaan. ... Lees meer

de
deboss101 - 13 aug. 2020 om 15:02
Garantie & verzekeringen
yarden

yarden

Mijn vrouw is vorige maand overleden
nu komt mijn vrouw uit thailand en hebben speciaal daarvoor een dure verzekering afgesloten bij yarden om in thailand de crematie te laten plaats vinden
Nu kan dat door de corona niet plaatsvinden en is ze hier in nederland gecremeerd
Er is nu 7500 euro over
We hadden 2 natura polissen (die heeft de crematie hier bekostigd)en een uitvaart v ... Lees meer