Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in Nederland zijn: Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam. Eén daarvan is altijd in het buitenland. Voor ons werd dat dus Brussel Zaventem. Uiteraard gingen wij er vanuit dat we vanuit Nederland vliegen.
Vandaag kregen wij te horen dat wij vanuit Brussel vliegen naar Milaan. Ook hadden wij aangegeven dat we op maandag 13feb willen vliegen t/m woensdag de 15e. Integendeel vliegen wij nu op woensdag 15 februari t/m vrijdag 17 februari. De heenweg vliegen wij om 06:35 en de terugweg komen wij om 22:15 aan. Wij worden dus op extra kosten gejaagd, want op beide tijdstippen rijden geen treinen. Wij moeten dus de dag voor het vertrek een hotel boeken in Brussel, en de dag van aankomst ook nog een extra nacht overnachten in Brussel anders komen wij niet thuis.
Uiteindelijk kost deze optie nog duurder dan de hele stedentrip. We hebben gekozen voor één stedentrip en nu krijgen we er twee, want we moeten eerst vanuit Amsterdam naar Brussel. Dubbel zoveel geld dus. Dit geld zouden wij beter kunnen uitgeven in Milaan, wat niet mogelijk is.
We hebben vandaag gebeld met Flywise en die zeggen dat er niets aan verandert kan worden. Zij zeggen dat alles in de voorwaardes staat en dat er geen uitzondering gemaakt kan worden. Ik vind daarentegen dat zij rekening moeten houden met de locatie van de klanten. Ik woon in Amsterdam, het slaat dus helemaal nergens op dat ik naar Brussel moet gaan.
Als het niet via de HEMA website was aangeboden was ik hier nooit aan begonnen.
Het is erg misleidend. Ik wilde mijn moeder verrassen als student met een leuke stedentrip naar budget, maar ik kom uit op een veel groter bedrag wat ik nooit kan betalen. Ik ben nu 230 euro kwijt, doordat ik ook nog extra ontbijt heb bijgeboekt. Ik vind het heel erg dat ik nu mijn geld kwijt ben, omdat er nu van mij verwacht word dat ik voor vervoer zorg heen/terug naar Brussel (trein), plus twee nachten een hotel, en dan heb ik het nog niet over de kosten in Milaan zelf. Ik vind dit een grof schandaal en daarom heb ik ook een mail gestuurd naar de HEMA klantenservice.
Ik heb vanmiddag twee reviews op de website: verrassingstickets.nl, geplaatst. Mijn review is echter niet te zien op de website. Zij laten dus alleen de positieve reacties zien.
Ik hoop dat jullie iets voor mij kunnen betekeken!
Nee, natuurlijk kunnen wij niets voor u betekenen. U hebt zelf al geinformeerd of u een luchthaven kon uitsluiten en dat kon niet. Dus u kon dit van te voren weten. Misschien kan iemand u brengen en of halen. Hoeft u geen extra hotels te boeken.
U hebt dan wel de hele woensdag en vrijdag in Milaan. Mooi.
Maar je wist de voorwaarden dus duidelijk van te voren? Waarom dan toch boeken? Echt gevalletje jammer dit en niets aan te doen.
.
Als 't Eindhoven was geweest, was u ongeveer even duur uitgekomen. Ook daar kunt u 's ochtends vanuit Amsterdam niet op tijd op 't vliegveld zijn en mist u waarschijnlijk de laatste trein terug naar Amsterdam.
Hoe dan ook, u heeft een driedaagse stedentrip voor 95 euro. En uiteraard is dan zonder kosten voor voor- en naverblijf. Dat zou toch raar zijn?
Ben benieuwd welke klacht u hier neer had gezet als uw vlucht woensdag om 15:00 zou vertrekken en vrijdag om 14:00 weer zou landen. Dan had u makkelijk de trein kunnen halen, maar netto twee dagen Milaan gehad.
De HEMA kan er toch ook niets aan doen dat je ver uit het centrum van het land woont?
De TS woont in Amsterdam. Het is wel in de Randstad.
U geeft zelf aan vanaf welk vliegveld u wilt vliegen en gaat er vervolgens van uit dat u juist niet vanaf een van deze vliegvelden denkt te vertrekken. Een verrassingticket kan overal vandaan vertrekken en kan overal naar toe, dat is juist het verrassingseffect.
Maar ik blijf mij verbazen over uw denkwijze. U gaat er van uit dat iedereen rekening met u moet houden. Wellicht vergeet u dat u diegene bent die een reis geboekt heeft en daarmee akkoord is gegaan met alle voorwaardes. Er is niets schandaligs aan en misleiding.... Misschien moet u de betekenis van het woord eens opzoeken.
Dus voor 95 euro vlieg je heen en weer en heb je twee dagen hotel, is die prijs dan voor 2 personen of per persoon? Bij een prijs per persoon is het al behoorlijk goedkoop en bij een prijs voor twee personen extreem goedkoop. Je krijgt precies wat er geboekt is, dus ik zie niet wat er misleidend aan is.
Beste,
Hoewel ik uw teleurstelling kan begrijpen, valt zowel HEMA als Flywise Travel absoluut niets te verwijten. Zij bieden tegen een bodemprijs een stedentrip aan inclusief overnachtingen, en om die lage prijs mogelijk te maken zijn er vele voorwaarden, zoals het niet vooraf weten vanaf welke luchthaven wordt vertrokken en geen vaste vertrekdatum. Het is op basis van beschikbaarheid en zonder transfer, dit staat allemaal zeer duidelijk vermeld in de voorwaarden. U hebt zelfs geluk dat uw vertrektijd in de vroege ochtend is en de aankomsttijd in de avond, omdat het bij vliegreizen ook geregeld voorkomt dat dit andersom is en u daardoor relatief kort op de plaats van bestemming kunt vertoeven.
Hebt u niet de mogelijkheid een auto te huren, of wellicht iemand uit uw netwerk te vragen u te brengen en/of op te halen?
Wat betreft die vertrek en aankomst tijden, dat is best gunstig omdat je daardoor "volle "dagen hebt in Milaan. Het had ook andersom gekund. En die extra kosten, ja dat was eerlijk gezegd niet ondenkbaar. Gezien de "aanbieding ", had je kunnen verwachten dat er extra kosten bij zouden komen. Als je alles apart had geregeld dan had je denk ik gunstiger gevlogen maar was je uiteindenlijk op hetzelfde bedrag uit gekomen.
Ekiem
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kan Booking.com alles maken?
Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten. Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer
Klacht over Ista
Ik heb een klacht over Ista. Het gaat om de eindafrekening. Ik heb 2 appartementen in dezelfde flat. Het zijn allebei 1 persoonshuishoudens en overdag aan het werk. De ene huurder betaalt een voorschot van 80 euro en krijgt nog 57 euro terug. De andere huurder betaalt een voorschot van 140 euro en moet......941 euro bij betalen. Hier klopt iets niet.
Ista geeft als antwoord: De meters liegen
...
Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer