el
door elianverbetert Nov 25, 2018 om 14:55
Vakantie & reizen

Deutsche Bahn

in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland . Wat kan ik nog doen ? Is dit mogelijk iets voor de belbus ? graag reactie , ook van de belbus ....

16202 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2018 om 14:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan zult u de belbus moeten benaderen. Dit is het forum. Heeft niets van doen met de belbus.

ltmvz
door ltmvz - Nov 25, 2018 om 15:16
949 Antwoorden / 18 Vragen
0

Eerder een of andere Verbraucherzentrale of Duitse OV-vereniging.

Of via onze eigen Rover. Dat is misschien het gemakkelijkst.

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 25, 2018 om 15:18
7281 Antwoorden / 3 Vragen
2

Contact met belbus:
belbus@bnnvara.nl

tenormin
door tenormin - Nov 25, 2018 om 15:20
16895 Antwoorden / 108 Vragen
0

shoppie was me voor. ;-)

marita5
door marita5 - Nov 25, 2018 om 15:40
11592 Antwoorden / 15 Vragen
3

Hallo ElianVerbetert , 

Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels . 

https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml 

Google Vertaling .

https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&u=https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml&prev=search

jo
door jorisw - Nov 25, 2018 om 20:09
4340 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hoe kan dat nou? Alles is toch altijd beter in Duitsland (als je veel mensen op fora zoals deze moet geloven).

mo
door mof - Nov 26, 2018 om 19:52
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

De deutsche bahn is erg klantonvriendelijk. Overnachtingen kunt u niet declareren, daarvoor moet u een voucher bij het reiscentrum halen. Dat had u moeten aangeven op het moment dat u het ticket voor uw fiets kreeg: u had moeten zeggen dat u niet verder kon reizen, daarom een hotelovernachting nodig had, daar had db u een voucher moeten geven en aangeven bij welk hotel dit geldig was.
Als u wilt klagen moet u de db aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten en naar de duitse rechter.
daaraan kunt u in nl niet veel doen. Van de belbus schrikken ze niet. In duitsland kijkt niemand kassa, dus gezichtsverlies is minimaal voir de db.

ma
door marsgoddess - Jan 4, 2019 om 17:12
17 Antwoorden / Vragen
0

heeft u een reisverzekering voor die reis? Als u een (doorlopende, of gewone) reisverzekering heeft, dan kan het zijn dat uw overnachting door die reisverzekering gedekt wordt. Ik zou uw verzekering even bellen. Ik kreeg mijn overnachting in een soortgelijk geval (overmacht van mijn kant, want ik kon echt niet verder reizen) gewoon vergoed. Daar zat wel een maximum aan, maar dat is altijd beter dan niets.
Overigens is het natuurlijk wel heel vreemd, dat u om een overnachtingsvoucher zou hebben moeten vragen en dat de DB u dat niet uit zichzelf hebben aangeboden. Ze wisten toch dat u onderweg was, want dat was wat uw treinkaartje aangaf, inclusief reservering van uw fiets.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2019 om 17:24
16908 Antwoorden / 202 Vragen
1

@MARSGODDES  heeft u niet gezien dat de vraag al een kleine baard heeft? Eind novembr jl geplaatst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Au
Autotje1 - Jul 24, 2024 om 21:43
Auto & vervoer

2e hands auto kapot met grote kosten

Maand geleden auto gekocht die binnen 24 uur mankementen vertoonde.
Garage heeft hem 'gemaakt', probleem was er echter nog steeds.
Auto heeft vervolgens een week daar gestaan was helemaal uit elkaar geweest en niets aan de hand (u kan veilig rijden mevrouwtje).
Omdat het onveilig voelde naar de officiële  dealer geweest o.a differentieel kapot totale kosten 11.000,-.
Nu moet ... Lees meer

An
Anja Sportel - Jul 25, 2024 om 17:06
Garantie & verzekeringen
Dynafix

Dynafix

Hoi.
Mijn zoon heeft in januari een nieuwe Samsung telefoon gekocht. Hij heeft hem 1 keer laten vallen in het begin helaas. Er zit een klein barstje bovenin de hoek. Hij doet het hier om enorm goed!! 
Tot ongeveer 4 weken geleden wil hij niet meer opladen. Dus waarschijnlijk ligt dit aan het oplaadpunt, hebben al heel wat laders getest.
Dynafix heeft de telefoon gehaald en wij hebb ... Lees meer

ia
iaresibel - Jul 26, 2024 om 16:07
Garantie & verzekeringen

Verzekeraar wil schade kapotte waterleiding niet dekken

Goedemiddag,

Vorige week heb ik een lekkage ontdekt nadat ik waterschade aan de muur zag. Die avond heb ik direct de hoofdkraan dichtgedraaid en de volgende ochtend een loodgieter gebeld. Hij vertelde dat de lekkage in de kruipruimte zit en dat dit ook zonder twijfel vergoed zal worden door de verzekeraar. Ik heb een schadeclaim ingedient bij de verzekeraar met de melding dat de lekka ... Lees meer