el
door elianverbetert 25 nov. 2018 om 14:55
Vakantie & reizen

Deutsche Bahn

in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland . Wat kan ik nog doen ? Is dit mogelijk iets voor de belbus ? graag reactie , ook van de belbus ....

4096 11 Rapporteer
door tijger1 - 25 nov. 2018 om 14:57
38747 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dan zult u de belbus moeten benaderen. Dit is het forum. Heeft niets van doen met de belbus.

door ltmvz - 25 nov. 2018 om 15:16
919 Antwoorden / 17 Vragen
0

Eerder een of andere Verbraucherzentrale of Duitse OV-vereniging.

Of via onze eigen Rover. Dat is misschien het gemakkelijkst.

door sjoppie - 25 nov. 2018 om 15:18
4316 Antwoorden / 3 Vragen
2

Contact met belbus:
belbus@bnnvara.nl

door tenormin - 25 nov. 2018 om 15:20
14856 Antwoorden / 87 Vragen
0

shoppie was me voor. ;-)

door marita5 - 25 nov. 2018 om 15:40
7813 Antwoorden / 13 Vragen
3
jo
door jorisw - 25 nov. 2018 om 20:09
4124 Antwoorden / 1 Vragen
2

Hoe kan dat nou? Alles is toch altijd beter in Duitsland (als je veel mensen op fora zoals deze moet geloven).

mo
door mof - 26 nov. 2018 om 19:52
1328 Antwoorden / 2 Vragen
0

De deutsche bahn is erg klantonvriendelijk. Overnachtingen kunt u niet declareren, daarvoor moet u een voucher bij het reiscentrum halen. Dat had u moeten aangeven op het moment dat u het ticket voor uw fiets kreeg: u had moeten zeggen dat u niet verder kon reizen, daarom een hotelovernachting nodig had, daar had db u een voucher moeten geven en aangeven bij welk hotel dit geldig was.
Als u wilt klagen moet u de db aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten en naar de duitse rechter.
daaraan kunt u in nl niet veel doen. Van de belbus schrikken ze niet. In duitsland kijkt niemand kassa, dus gezichtsverlies is minimaal voir de db.

ma
door marsgoddess - 4 jan. 2019 om 17:12
8 Antwoorden / Vragen
0

heeft u een reisverzekering voor die reis? Als u een (doorlopende, of gewone) reisverzekering heeft, dan kan het zijn dat uw overnachting door die reisverzekering gedekt wordt. Ik zou uw verzekering even bellen. Ik kreeg mijn overnachting in een soortgelijk geval (overmacht van mijn kant, want ik kon echt niet verder reizen) gewoon vergoed. Daar zat wel een maximum aan, maar dat is altijd beter dan niets.
Overigens is het natuurlijk wel heel vreemd, dat u om een overnachtingsvoucher zou hebben moeten vragen en dat de DB u dat niet uit zichzelf hebben aangeboden. Ze wisten toch dat u onderweg was, want dat was wat uw treinkaartje aangaf, inclusief reservering van uw fiets.

door heremietkreeft - 4 jan. 2019 om 17:24
10033 Antwoorden / 160 Vragen
1

@MARSGODDES  heeft u niet gezien dat de vraag al een kleine baard heeft? Eind novembr jl geplaatst.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Gi
GiancarloDelft - 17 sep. 2019 om 14:30
Geldzaken & recht
Renovatie badkamer woningbouw

Renovatie badkamer woningbouw

Beste,

Afgelopen maandag 16 september is Vestia begonnen met het renoveren van onze badkamer. Een aantal wandtegels waren losgekomen en na dit aangegeven te hebben is er na controle geconstateerd dat er 3m2 tegels opnieuw  gezet moesten  worden. De planning hiervoor loopt van maandag 16 september t/m vrijdag 20 september. Tussen 8:00 en 15:00. Dit betekent dat er iemand aanwezig moet ... Lees meer

MH
MHDekker - 17 sep. 2019 om 14:16
Garantie & verzekeringen

Tele2: Nokia 7 Plus telefoon defect binnen garantie.

Mijn Nokia 7 Plus die ik bij mijn abonnement bij Tele2 kreeg, ging na 13 maanden kapot (2 jaar garantie). Ik moest 'm naar DrMobile sturen. 20-8-19 aangemeld voor reparatie. 4-9-2019 kreeg ik deze mail: "Je toestel Nokia 7 plus kan helaas niet worden gerepareerd. Dit betekent dat wij het toestel niet retour zullen versturen. De fabrikant is op zoek naar een passende oplossing voor jou. Zij zull ... Lees meer

Ka
Karel2019 - 17 sep. 2019 om 21:13
Computers & telefonie

Bel centrale contract

Ik heb per 1 Oktober een bedrijf je over genomen  ik heb hier ook een vaste lijn Bij die door geschakeld moeten worden naar mijn 06 nummer de oude eigenaar Heeft een contract bij bel centrale en betaald hier 77 euro per maand ik wilde dit op zeggen en naar goedkoopere maatschapij Wordt mij verteld contract loopt nog 1 juli  2023 uw bent verplicht dit over te nemen door bel centrale 
Nu is ... Lees meer