Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland . Wat kan ik nog doen ? Is dit mogelijk iets voor de belbus ? graag reactie , ook van de belbus ....

Eerder een of andere Verbraucherzentrale of Duitse OV-vereniging.
Of via onze eigen Rover. Dat is misschien het gemakkelijkst.

Hallo ElianVerbetert ,
Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reactie meer uit Duitsland
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels .
https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml
Google Vertaling .
https://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=de&u=https://www.bahn.de/p/view/service/auskunft/fahrgastrechte/fahrgastrechte_schlichtung.shtml&prev=search

Waarom is de declaratie afgewezen? Heb je je aan de voorwaarden gehouden?
https://www.bahn.com/nl/view/boekingsinformatie/passagiersrechten/rechten-als-treinreiziger.shtml
Kijk bij artikel 5
https://www.bahn.com/nl/view/boekingsinformatie/passagiersrechten/reizigersrechtenformulier.shtml
Hoe kan dat nou? Alles is toch altijd beter in Duitsland (als je veel mensen op fora zoals deze moet geloven).
De deutsche bahn is erg klantonvriendelijk. Overnachtingen kunt u niet declareren, daarvoor moet u een voucher bij het reiscentrum halen. Dat had u moeten aangeven op het moment dat u het ticket voor uw fiets kreeg: u had moeten zeggen dat u niet verder kon reizen, daarom een hotelovernachting nodig had, daar had db u een voucher moeten geven en aangeven bij welk hotel dit geldig was.
Als u wilt klagen moet u de db aansprakelijk stellen voor alle gemaakte en te maken kosten en naar de duitse rechter.
daaraan kunt u in nl niet veel doen. Van de belbus schrikken ze niet. In duitsland kijkt niemand kassa, dus gezichtsverlies is minimaal voir de db.
heeft u een reisverzekering voor die reis? Als u een (doorlopende, of gewone) reisverzekering heeft, dan kan het zijn dat uw overnachting door die reisverzekering gedekt wordt. Ik zou uw verzekering even bellen. Ik kreeg mijn overnachting in een soortgelijk geval (overmacht van mijn kant, want ik kon echt niet verder reizen) gewoon vergoed. Daar zat wel een maximum aan, maar dat is altijd beter dan niets.
Overigens is het natuurlijk wel heel vreemd, dat u om een overnachtingsvoucher zou hebben moeten vragen en dat de DB u dat niet uit zichzelf hebben aangeboden. Ze wisten toch dat u onderweg was, want dat was wat uw treinkaartje aangaf, inclusief reservering van uw fiets.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
GLOBAL TICKETS OPLICHTING ?
Goedemorgen,
Ik en leden van ons gezin zijn de afgelopen periode op zoek geweest naar kaarten voor de F1 in oostenrijk.
Op een gegeven moment vonden we een optie via GLOBAL Tickets.
Daar de prijs helaas niet paste binnen het budget hebben we de website verlaten.
Het "winkelmandje" is schijnbaar open blijven staan en nu worden wij al weken achtervolgd door dit bedrijf in nederl
...
Lees meer
Garantie op basis van serienummer
1) Kan je op basis van een serie + Model nummer van een SAMSUNG NEO-Qled 65 inch TV je garantie claimen. Ik heb een foto genomen van serie + Model nummer bij het installeren van de TV. LetmeRepair (service centrum van SAMSUNG in Belgie) blijft maar vragen om stickers anders kunnen ze niets echter er is geen sticker op de achterkant van de TV, alleen op de bijgeleverde UNIT, en die is gestuurt. ... Lees meer

Ecoignet betrouwbaar
Het krediet van Ecoignet groupe is dit een betrouwbare partij kan ik dit afsluiten Lees meer
Populair in Vakantie & Reizen
Deutsche Bahn
in september strandde ik in Hamburg . Defecte bovenleiding . Omdat ik met mijn fiets onderweg was , was het niet mogelijk om verder te reizen , zoals me verteld werd in het reis- / ticketcentrum ter plaatse .Voor de fiets heb je een reservering nodig . Die kreeg ik voor de volgende dag . Mijn overnachtingsdeclaratie ingediend , en ....afgewezen ! Hiertegen bezwaar gemaakt , maar krijg geen reacti ... Lees meer
Misleidende deal tussen HEMA en Verrassingstickets
Ik heb vorige week via de HEMA de drie daagse stedentrip voor 95 euro geboekt. Superleuke deal en goedkoop. Ik ging er vanuit dat dit een betrouwbare aanbieding zou zijn, omdat HEMA een betrouwbare naam is.
Als je de HEMA voucher inwisselt kom je automatisch op de website van Flywise, waar je alle keuzes moet invullen. Je wordt verplicht om vier vliegvelden aan te vinken waarvan er drie in
...
Lees meer
Light in the box, ervaringen?
3 augustus heb ik een bestelling geplaatst, 3 kleding stukken.
12 augustus is de betaling ontvangen en is het pakketje om 22:00 verstuurd, 13 augustus laten we zeggen.
Ik heb voor de normale verzending gekozen, 10/20 werkdagen...
iemand enig idee wanneer het binnen komt?
heb het voor volgende week (30 augustus) nodig.
Op me mails krijg ik een automatische mailterug,
...
Lees meer