Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

rp
rpasmits - 22-01-2018 20:52:02
Winkels & Webshops

LIFESTYLEWOONWINKEL

Wij zijn van mening dat wij onze order kunnen annuleren zonder dat hier annulieringskosten (50% aankoopbedrag) voor in rekening gebracht kunnen worden. wij hebben de order geplaatst in de werkplaats van lifestylewoonwinkel.nl in breda nadat wij een advertentie vonden op marktplaats.nl. de annuleringskosten staan vermeld in de algemene voorwaarden op de website van lifestylewoonwinkel.nl, maar deze hebben wij niet gezien of getekend voordat de overeenkomst werd afgesloten in de werkplaats van dit bedrijf. op moment van schrijven hebben wij onze order helaas nog steeds niet mogen ontvangen. andere handelsnamen van dit bedrijf zijn: hipsteigerhout.nl en loungekussensonline.nl/.

dit is het traject dat wij inmiddels achter de rug hebben:



16 september tafels besteld (geen algemene voorwaarden gezien of getekend)

verkoper heeft notities gemaakt van onze wensen en zou deze verwerken in het systeem en vervolgens emaillen
50% aanbetaald
mondeling 8 weken levertijd afgesproken, nadat we getekend en aanbetaald hadden vertelde hij ons dat het wellicht iets langer zou kunnen duren aangezien ze net naar deze locatie waren verhuisd


19 september bevestiging van bestelling per email zoals afgesproken
16 november gebeld met het callcenter (extern). de betreffende telefoniste zou contact opnemen met de verkoper en vragen ons dezelfde dag terug te bellen
17 november wederom gebeld aangezien ik de dag ervoor niet was teruggebeld
20 november nog een keer gebeld omdat er wederom geen contact met ons was opgenomen
24 november nog een keer gemaild. extern callcenter geeft aan dat ze de verkoper meerdere keren heeft gevraagd contact met ons op te nemen (telefonisch/mail/app), maar dat ze het ook niet meer weet.
24 november langs de winkel gereden, maar er was niemand aanwezig
24 november heb ik een bericht gestuurd via de website
24 november heb ik een negatieve review geschreven op google
’s avond ontving ik een mail van de verkoper en werd ik beticht van smaad en laster.

er werd mij ook verzocht de review te verwijderen, omdat wij helemaal niet gebeld zouden hebben etc. etc.
ik geef per mail aan dat mijn review enkel en alleen gebaseerd is op feiten en ik graag de gesprekshistorie wil laten zien.  hierop vervolgens geen reactie meer
review uiteindelijk toch maar even verwijderd
ze geeft ook aan dat ze geen 8 weken levertijd hebben gezegd maar 10


op 28 november ontvang ik een update per mail, waarin wordt aangegeven dat ze over 2 weken gaan leveren (voor kerst).

ze geeft aan dat ze een week voor levering een bevestiging gaat sturen


op 18 december vraag ik per email wederom naar de leverdatum maar helaas geen reactie
op 19 december vraag ik wederom per email naar de leverdatum maar helaas geen reactie
op 20 december ontvang ik een email waarin de verkoper ons  €100 korting geeft omdat het niet lukt om  voor kerst te leveren. (zou ruim voor kerst zijn– zie punt 11). ze geeft vervolgens aan te gaan leveren in de eerste week van januari.

ze vroeg ons ook of wij aan konden geven op welke dagen we thuis zijn – dus direct doorgegeven en aangegeven dat ik altijd nog thuis kan werken.


aangezien week 1 inmiddels gestart is en wij nog geen exacte leverdatum hebben doorgekregen heb ik op 1 januari een mail gestuurd
geen reactie dus op 3 januari weer een mail gestuurd
geen reactie dus op 4 januari weer een mail gestuurd
geen reactie dus op 5 januari weer een mail gestuurd
reactie ontvangen op mail van 5 januari

lifestylewoonwinkel geeft aan dat alles volgende week komt en dat als we willen annuleren er 50% kosten in rekening gebracht zal worden
op de website zien we dat dit 30 tot 50 procent betreft. gelijk aan de aanbetaling dus!

op 6 januari een mail gestuurd met daarin een in gebreken stelling. wij geven aan dat het onze voorkeur heeft om de order te annuleren en verzoeken het bedrag binnen een week naar ons terug over te maken

we hebben ook de optie geboden om uiterlijk op 21 januari de meubels gereed te hebben, zodat wij deze kunnen inspecteren om vervolgens in de week van 22 januari over te gaan tot levering. wij hebben deze inspectie voorgesteld omdat we toch enigszins dubieuze bepalingen lezen in de algemene voorwaarden op de website: https://www.lifestylewoonwinkel.nl/over-ons/algemene-info-over-onze-meubelen/#.wmy-2kjizpy

geen reactie dus op 12 januari een reminder gestuurd
wederom geen reactie dus op 19 januari wederom een reminder gestuurd
op 22 januari reactie ontvangen (1 dag na deadline dus het lijkt er wel op dat men bij lifestylewoonwinkel in breda over een kalender beschikt). de email van 22 januari staat hieronder.

zoals we al eerder hebben gecommuniceerd is het mogelijk om te annuleren zoals in onze voorwaarden vermeld staat. als jullie voorkeur naar annuleren uit gaat dan zullen we dat volgens onze voorwaarden afhandelen. 


wij hebben altijd richttijden gegeven, deze zijn niet fataal en we leveren netjes op volgorde van bestelling. bij het bestellen hebben jullie ook aangegeven dat dat geen probleem was. 


mochten jullie de meubels alsnog willen dan kan dat uiteraard ook. dan geven wij jullie een week voor levering een datum door en dan komen we dan ook bezorgen. vooraf controleren doen we nooit, wij maken netjes wat er besteld wordt en dat wordt dan geleverd, er vinden geen inspecties vooraf plaats. 


we horen graag wat jullie voorkeur heeft.

graag horen wij van jullie of we hier inderdaad kunnen concluderen dat de verkopen (lifestylewoonwinkel.nl) hier in gebreke is en of wij recht hebben op het annuleren van onze order zonder hiervoor de annuleringskosten te moeten betalen. afspraken zijn immers 4 maal niet nagekomen en in de laatste mail is er zelfs geen nieuwe indicatie afgegeven. we moeten dus maar afwachten wanneer we aan de beurt zijn. we wachten nu al meer dan 19 weken en zijn echt klaar met dit bedrijf!!!!!