Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ha
hatice020 - 27-06-2018 13:44:13
Garantie & Verzekeringen

Aansprakelijkheidsverzekering wil niet vergoeden

Mijn vraag:

ik zit in de auto op de bestuurdersstoel, vriendin wou in de auto er bij komen zitten op de bijrijderstoel, ik had een omslagdeken op de bijrijdersstoel met mijn telefoon erop, nog voordat ik wat kon zeggen pakte ze de deken op en  ging zitten, gevolg is dat mijn telefoon viel en ik een barst heb ik mijn scherm. ze heeft netjes een schade ingedient bij haar verzekering maar deze wil het helaas niet vergoeden, omdat een deken niet in de auto op de bijrijderstoel hoort en ze niet kon weten dat er een tel. op lag.. hieronder het heen en weer gemail van verzekering en mij:


31-05-18 (verzekering)
geachte mevrouw, mijnheer,


wij ontvingen van onze verzekerde (...0 een schademelding.


hieruit maken wij op dat u onze verzekerde aansprakelijk stelt voor schade aan uw telefoon.


heeft u zelf een (inventaris) verzekering waarop deze geclaimd kan worden?


dan verzoeken wij u de schade daar te melden. dit kan voor u financieel voordeliger zijn. een eigen verzekering regelt vaak op basis van nieuwwaarde, de aansprakelijkheidsverzekering nooit.


indien u niet verzekerd bent vernemen wij graag van u de toedracht en op welke gronden u onze verzekerde aansprakelijk acht.


 



01-06-18 (ik)



geachte heer / mevrouw,




ik snap niet waarom ik het via mijn eigen verzekering zou moeten regelen, uw verzekerde heeft mijn telefoon laten vallen, dit is ook de reden waarom ik haar aansprakelijk stel.




uw verzekerde kwam bij mij in de auto zitten, zij zag niet dat mijn telefoon naast me op een dekentje op de bijrijder stoel lag, nog voordat ik wat kon zeggen pakte ze de deken op en viel mijn telefoon.




 


04-06-18 (verzekering)
geachte mijnheer, mevrouw,


wij ontvingen uw mail van 1 juni 2018.


aansprakelijkheid ontstaat als iemand onrechtmatig handelt. onrechtmatig handelen is iets doen of nalaten, wat niet hoort. dit kan zijn omdat het wettelijk verboden is, of omdat het niet zorgvuldig is.


onze verzekerde wist niet dat er een telefoon op de stoel/deken lag.


een stoel is om op te gaan zitten. onze verzekerde hoeft niet te verwachten dat er op de stoel/deken die op een stoel ligt, een telefoon ligt.


er is dan ook geen sprake van verwijtbaarheid aan de zijde van onze verzekerde.


wij erkennen geen aansprakelijkheid.

25-06-18 (ik)
naar aanleiding van uw email, kan ik u het volgende mededelen; 

uw verzekerde is doch verantwoordelijk voor de schade, omdat zij dat veroorzaakt heeft, dat is ook de reden waarom ik haar aansprakelijk stel. de deken wat op de bijrijder stoel lag was een omslagdeken wat je om je heen kan slaan, zodoende lag die daar, hierbij hebben we het niet over een woon/slaapdeken.

zijzelf heeft u ook een email gestuurd waarin ze duidelijk aangeeft dat ze de schade heeft veroorzaakt en de aansprakelijkheid accepteerd, derhalve verzoek ik u mij schadeloos te stellen. 

27-06-18 (verzekering)


wij ontvingen uw mail van 25 juni 2018.


of het een slaapdeken is of een omslagdoek of iets anders doet in dit geval niet ter zake. 
een stoel is om op te gaan zitten. onze verzekerde hoeft niet te verwachten dat er op de stoel/deken die op een stoel ligt, een telefoon ligt.


 


wij erkennen geen aansprakelijkheid.


wij gaan niet tot uitkering van deze schade over.





nu weet ik niet meer wat ik moet doen, volgens mij gaat dit nergens over, iemand enig idee?

graag jullie advies..