Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ba
Bas222 - 01-08-2018 16:13:43
Geldzaken & Recht

Service incassobureau infoscore

2 weken geleden een email van infoscore gekregen over een openstaande incasso van h&m.
omdat ik het telefoonnummer en mailadres van infoscore niet vertrouwde (verschilde met de website), heb ik een mail teruggestuurd naar het email adres van de website van infoscore om mij te bevestigen dat ik eea kon vertrouwen. daar kreeg ik een reply op terug dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou ontvangen. helaas even niet verder gelezen dat als ze binnen 5 dagen niet zouden reageren, ik zelf even terug moest bellen.

in de vordering stond ook dat ik binnen 15 dagen moest betalen (mail ontvangen op de 17e) anders kwamen er incassokosten bij €40 euro.
inmiddels zelf eea nagekeken, wij zijn een jaar geleden verhuisd en hebben niet bijtijds de verhuizing doorgegeven bij h&m, dus de herinneringen en eerste aanmaning zijn waarschijnlijk nog naar ons oude adres gestuurd. 

toch nog maar even gewacht met de betaling omdat we even de mail/reactie van infoscore wilden afwachten. worden we vandaag (precies 15 dagen later) gebeld door infoscore naar aanleiding van onze mail. we kregen inderdaad de bevestiging dat er verschillende nummers en mailadressen worden gebruikt, dus daarmee kunnen we veilig betalen. vervolgens wel de onaangename mededeling dat er inmiddels 14 dagen zijn verstreken en dat daarmee de incassokosten (€40 euro) er bij op komen.

toen ik de vraag stelde  waarom ik nu pas werd gebeld (en wel heel toevallig na het verlopen van de deadline) gaf de medewerker van infoscore aan dat ik dat had kunnen weten, het stond immers in de eerdere automatische reply. daarna nog een discussie gevoerd over de deadline, in onze optiek verliep deze namelijk een dag later, kreeg ik het antwoord dat binnen 15 dagen dus ging over een betalingstermijn van 14 dagen. nou heeft deze meneer en dit bedrijf vast helemaal gelijk en zal alles juridisch best kloppen, ik vind het niet getuigen van enige klantvriendelijkheid, sterker nog mij bekruipt het gevoel dat men bij infoscore wacht met bellen tot de termijn is verlopen om er vervolgens €40 euro incasso kosten bij te zetten.

laat ik het in dit geval bij mezelf houden, niet goed opgelet bij de verhuisberichten en de volgende keer mijn replymails beter lezen.
een tip voor een ieder, bij mails van infoscore, lees je reply mail en ga zelf bellen, is in ieder geval een stuk minder duur dan wachten op het (te late) telefoontje van infoscore zelf.