Service incassobureau infoscore
2 weken geleden een email van infoscore gekregen over een openstaande incasso van H&M.
Omdat ik het telefoonnummer en mailadres van infoscore niet vertrouwde (verschilde met de website), heb ik een mail teruggestuurd naar het email adres van de website van infoscore om mij te bevestigen dat ik eea kon vertrouwen. Daar kreeg ik een reply op terug dat ik zo spoedig mogelijk bericht zou ontvangen. Helaas even niet verder gelezen dat als ze binnen 5 dagen niet zouden reageren, ik zelf even terug moest bellen.
In de vordering stond ook dat ik binnen 15 dagen moest betalen (mail ontvangen op de 17e) anders kwamen er incassokosten bij €40 euro.
Inmiddels zelf eea nagekeken, wij zijn een jaar geleden verhuisd en hebben niet bijtijds de verhuizing doorgegeven bij H&M, dus de herinneringen en eerste aanmaning zijn waarschijnlijk nog naar ons oude adres gestuurd.
Toch nog maar even gewacht met de betaling omdat we even de mail/reactie van infoscore wilden afwachten. Worden we vandaag (precies 15 dagen later) gebeld door infoscore naar aanleiding van onze mail. We kregen inderdaad de bevestiging dat er verschillende nummers en mailadressen worden gebruikt, dus daarmee kunnen we veilig betalen. Vervolgens wel de onaangename mededeling dat er inmiddels 14 dagen zijn verstreken en dat daarmee de incassokosten (€40 euro) er bij op komen.
Toen ik de vraag stelde waarom ik nu pas werd gebeld (en wel heel toevallig na het verlopen van de deadline) gaf de medewerker van infoscore aan dat ik dat had kunnen weten, het stond immers in de eerdere automatische reply. Daarna nog een discussie gevoerd over de deadline, in onze optiek verliep deze namelijk een dag later, kreeg ik het antwoord dat binnen 15 dagen dus ging over een betalingstermijn van 14 dagen. Nou heeft deze meneer en dit bedrijf vast helemaal gelijk en zal alles juridisch best kloppen, ik vind het niet getuigen van enige klantvriendelijkheid, sterker nog mij bekruipt het gevoel dat men bij infoscore wacht met bellen tot de termijn is verlopen om er vervolgens €40 euro incasso kosten bij te zetten.
Laat ik het in dit geval bij mezelf houden, niet goed opgelet bij de verhuisberichten en de volgende keer mijn replymails beter lezen.
Een tip voor een ieder, bij mails van infoscore, lees je reply mail en ga zelf bellen, is in ieder geval een stuk minder duur dan wachten op het (te late) telefoontje van infoscore zelf.
Compleet overbodige mededeling.
U had gewoon een jaar geleden die rekening moeten betalen, als er tenminste een echte rekening was. Dan zou ja dan nee een adreswijziging er helemaal niet toe doen.
Het lijkt mij goed toch nog een klacht in te dienen bij infoscore, zeker nu ze verschillende mails en rekeningnummers handhaven.
In ieder geval dank voor de waarschuwing.
https://infoscore.nl/aanmaning-ontvangen/heeft-u-een-klacht
Nou kan ik mij vergissen maar als u het pakket heeft ontvangen zit daar naar ik aanneem een factuur bij. Mij lijkt het deze dan gewoon te betalen juist om te voorkomen dat het vergeten wordt. Heeft u ook geen probleem met incasso e.d.
U krijgt facturen per post? Normaal bij online bestellen krijgt u per mail een bevestiging, per mail een bericht dat het pakket onderweg is en per mail een factuur.
Maar u ontkend dus niet een factuur gekregen te hebben, waarom die dan niet gewoon betalen?
Je hebt een rekening niet betaald, kun je zo nakijken op Mijn H&M als je het niet precies meer weet. Desnoods bel je de klantenservice en vraagt meteen of Infoscore hun incassoburo is. Klopt dat, dan betaal je de rekening.
Wat valt er nog te wachten, je was al veel te laat met betalen.
Ik heb een dergelijke tip niet nodig want ik betaal mijn rekeningen en ook op tijd. Voor u misschien een leerschool om dat voortaan dan ook maar te gaan doen?
Een wanbetaler die klaagt over het gebrek aan klantvriendelijkheid van het incassobureau. Het wordt steeds gekker.
De klant van het incassobureau is overigens de schuldeiser, niet de schuldenaar.
"sterker nog mij bekruipt het gevoel dat men bij infoscore wacht met bellen tot de termijn is verlopen om er vervolgens €40 euro incasso kosten bij te zetten."
Er is geen reden voor infoscore om u te bellen, anders dan dat u opnieuw niet heeft voldaan aan uw betalingsverplichtingen. Dáárom bellen ze. Ze hebben geen enkele verplichting u wanneer dan ook te bellen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Bol heeft mijn koffie apparaat zoek gemaakt. had volgens bol naar philips, gemoeten, en wil het niet vergoeden
Aan Bol.com Pakketweg 2 5145NG Waalwijk Mijn Koffiemachine lekte van onderen . Philips Saeco Grand Aroma sm 6585/00. Gekocht 3 Januari 2024 met 2 j garantie. Volgens u had het naar Philips reparateur gemoeten !, maar van hun nooit geen label met adresgegevens gekregen. De antwoorden van jullie service en contact staan hieronder Volgens hun wordt het als verloren beschouwd. Wat h ... Lees meer
Koken op gas of inductie
Dear forum members,
A new kitchen is going to be built, but now I am faced with the following ..............what should I choose?
Currently cooking on gas here, but you hear so much about cooking on induction. I have delved into it as much as possible (as far as possible).
Intellectually I should choose induction , but I'm dreading it. You hear so many contradictions an
...
Lees meer
Geen mogelijkheid om MEGA te bereiken, telefonisch en per mail niet. Ook v. b. brieven van ACMn gestuurd, GEEN REACTIE
na verkeerde eindafrekening, de nieuwe energieleveraar heeft tijdig afgemeld ,steeds wordt er door gegaan met een maand betaling. Deze heb ik gestorneed.
Krijg nu een aanmaning via bureau.
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer