Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ze
Zeil - 22-09-2018 10:35:09
Geldzaken & Recht

Rechten consument

hoeveel rechten hebben consumenten echt?


had voor twee zaken duizenden euro’s uitgegeven en bij het één vrijwel direct geklaagd over het resultaat en bij de ander binnen 5 weken. eén bedrijf had daarnaast teveel in rekening gebracht.beide bedrijven deden niets en waren niet aangesloten bij een geschillencommissie. de zaken leken klip en klaar, dus een jurist ingeschakeld waarbij men van de ene naar de andere jurist werd overgeplaatst en totaal geen vooruitgang boekte. ik kon echter wel de rekening betalen. door de consumentenprogramma’s werd duidelijk dat er advocaten voor consumentenrecht bestonden. uiteindelijk terechtgekomen bij een advocaat van fjp, die alle stukken vóóraf kreeg met de vraag wat de kansen waren en hoeveel het zou kosten. kreeg o.a. het antwoord dat ik met een ondeugdelijk product te maken had. vervolgens ging de advocaat aan de slag, maar volgde dezelfde onsuccesvolle weg als de jurist. nu ben ik maar gestopt met nog meer geld in een bodemloze put te stoppen. bij de bedrijven is de verjaring gestuit. wanneer gaan bedrijven echt klantvriendelijk werken?