Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ca
Casper84 - 29-09-2018 10:45:26
Vakantie & Reizen

Restitutie van je vakantie maximaal 20%?

afgelopen augustus zijn wij als gezin 2 weken op vakantie geweest op een camping van eurocamp aan de cote d'azur genaamd la presqu'ile.
wat een heerlijke 2 weken in de zon vlakbij het strand had moeten worden, viel praktisch in alles vies tegen. en niet omdat het geen lekker weer was...


 


op de website van eurocamp staat een nette samenvatting van alle faciliteiten op de camping, welke talen ze spreken, hoe dicht de camping bij het strand is, het zwembad, de accomodatie etc. nu blijkt echter dat 80%!!! van de genoemde faciliteiten of de omschrijving onjuist is. ter illustratie, zou er een restaurant, cafetaria, pizzeria, ijssalon, supermarkt, bar en speelhal zijn. in de praktijk was er alleen een "restaurant", voor zover je dat mag een restaurant mag noemen, want ze hadden lauter 4 hamburgermenu's, maar dat terzijde. alle andere genoemde faciliteiten waren simpelweg niet aanwezig.


 


het strand is zogenoemd op 400 meter, maar in de praktijk was dit een krappe kilometer. niet ideaal als je naar het strand wil lopen met je dochter van 3. de camping is een zogenoemde terrassencamping. staat niet op de website, maar sommige stukken hebben een steiging van 8 a 9%. de step meenemen op vakantie was dus ook kansloos. en de stacaravan...tsja... die stond 5 a 6 graden uit het lood, de toiletbril was los dus dat is balanceren op het toilet, de douchebak liep in 4 minuten vol totdat hij overstroomt, dus langer als 4 minuten douchen is geen optie, en de gootsteen in de keuken liep elke dag vol, dus hebben we ettelijke keren zelf het chifon eraf gehaald zodat het weer doorstroomde.


 


daar komt bij dat het personeel alleen maar frans spreekt (terwijl op de website frans, engels en duits staat), het entertainment ook alleen frans is, alleen de franse gasten worden gevraagd voor activiteiten en de nederlanders en engelsen worden overslagen, want tsja.... spreken nagenoeg geen frans, en zo kan ik nog even doorgaan.


 


al met al een flinke tegenvaller. de lokale eurocamp medewerker op de camping was het volmondig met ons eens, en had al van vele eurocamp gasten klachten hierover gehad. hij is van mening dat de website verkeerde verwachtingen schept die simpelweg niet worden waargemaakt.


 


nu hebben wij bij thuiskomt een klacht ingedient bij eurocamp. de medewerken gaf in haar eerste schrijven toe dat inderdaad de meeste dingen niet kloppen en dat de faciliteiten er inderdaad niet zijn. ze bood een restitutie aan van 15%. die hebben we geweigerd. simpelweg omdat het onder geen beding in verhouding staat tot de leugen van eurocamp. zij counterde met ruim 20% van de reissom, en gaf aan dat we eventueel een weekendje duinrell ervan konden boeken. alsof dat in verhouding staat tot de zomervakantie die eurocamp heeft vergalt. wij hebben aangegeven dat als je over 80% wilt liegen, je ook maar 80% moet terugbetalen. zeker als je nu alle recensies terugleest over de camping. want in 2015 werd in recensies al hierover geschreven, dus eurocamp heeft al minstens 3 jaar lang geweigerd hier iets aan te doen en hebben moedwillig de vakantie verkocht onder valse voorwendselen. wij hebben toen onze rechtsbijstand ingeschakeld. zij hebben alles onderzocht en gaven aan dat er alleen nog de weg naar de geschillencommissie is. belangrijke kanttekening is dat de rechtsbijstand aangeeft dat op basis van hun ervaring, de geschillencommissie hooguit 10 of 15% restitutie aanbiedt als je in het gelijk wordt gesteld. we konden dus maar beter het bod van 20% pakken, want meer gaat het onder geen beding worden.


 


conclusie is dat alle instanties elkaar de hand boven het hoofd houden. wij vinden dat een grove schande. reisorganisaties mogen klaarblijkelijk alles bij elkaar liegen, en aan het eind van het verhaal kun je hooguit 20% terugvorderen. in mijn optiek hoort er recht gesproken te worden. als je de boel in de maling neemt, dan dient er een passende straf te komen. via de juridische weg lijkt dat niet mogelijk, en dus zijn wij nu de pineut. wij kunnen ons echter niet voorstellen dat we de enige zijn die hier tegenaan zijn gelopen. zijn er meer mensen met dezelfde ervaring? en welke mogelijkheden zijn er om toch het recht aan onze zijde te krijgen?