Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

holiday
holiday - 28-10-2018 00:05:13
Geldzaken & Recht

PayPal retour zending

ik heb iets gekocht op internet en betaald via paypal.
het product wat ik ontvangen heb, is afwijkend van hetgeen ik besteld heb.
het bedrijf beantwoord geen mail en een telefoon blijken ze niet te hebben.
via paypal dit aangekaart en paypal gaat akkoord met terugbetaling.
hiervoor moet ik het product retour zenden naar china.
van paypal krijg ik een adres op, maar als ik dit adres bij ups of dhl in wil vullen wordt dit niet geaccepteerd.
de gegevens kloppen niet en ik weet ook geen telefoonnummer wat dhl en ups vragen.
ik heb paypal hiervan op de hoogte gebracht en als antwoord krijg ik, dat dit de gegevens zijn waar ik het mee moet doen.
nu ben ik op internet gaan zoeken naar het bedrijf en de gegevens en vind honderden berichten dat  het een fake bedrijf is waar meerdere fake bedrijfjes bij aangesloten zijn en dat de adres gegevens ook fake zijn.
verder wordt er gewaarschuwd dat als je het pakket verstuurd, het niet aan zal komen en als er niet voor ontvangst getekend wordt, dan zal paypal het pakket ook niet vergoeden.
wat paypal ook niet verteld, is dat je het pakket alleen maar met ups of dhl mag verzenden een half kostende postnl wordt niet geaccepteerd.
wat paypal ook niet verteld, is dat als het pakket niet afgeleverd kan worden, dat dhl of ups het dan terug sturen en dat jij die kosten ook moet betalen. kunt u zich voorstellen, u koopt iets voor 80 euro, moet dit terug sturen kosten circa 45 euro en dan de retourkosten nog eens 45 euro en niets van paypal terugkrijgen.
ik heb paypal van mijn bevindingen op de hoogte gebracht, daarna zijn mijn vragen verwijderd en kan ik geen berichten meer plaatsen.
mijn vraag, zou u het pakje nog retour sturen als u dit allemaal weet.