Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Fr
Freds-kooi - 30-10-2018 12:39:50
Winkels & Webshops

Retourrecht bij bezorgen bedrijfsadres

Hoi allemaal,

onlangs heb ik een bestelling geplaatst en deze laten bezorgen bij het bedrijf waar ik werk. (makkelijker voor mij en de postbode) tijdens het bestelproces heb ik gemist dat er een apart formulier was waar ik mijn factuuradres op kon invullen. nu heeft het bedrijf waar ik bestelde dus de aanname gedaan dat dit een zakelijke bestelling was. nu heb ik het product geretourneerd wat niet geaccepteerd wordt omdat ik volgens het bedrijf geen consumentenbestelling was. 

behalve het afleveradres wijst echter alles erop dat ik een consument ben. mijn eigen naam, mijn eigen rekeningnummer, geen btw-nummer, etc.

sta ik in mijn (consumenten)recht hier en kan ik verwachten dat het bedrijf waar ik besteld heb in alle redelijkheid aanneemt dat ik een consument ben?