Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

Ha
Hazenoot - 12-11-2018 16:20:12
Vakantie & Reizen

Jan Doets Camperverhuur

Goedemiddag,


wij hebben op 12 mei 2018 een camper gereserveerd bij jan doets.
kosten camper €1637,94 (15 dagen).


op 20 september hebben wij deze opgehaald bij cruise america, vestiging henderson.
na 1 dag merkten wij al verschillende defecten op aan de camper:
- koelkast had het begeven
- kapotte verwarming
- kapot bovenraampje
- slecht uitlijning van de camper (stuur trok flink naar rechts)
- gaspit werkte niet
- doucheputje was verstopt
- ratelende motor.


we hebben dit direct telefonisch gemeld.
enkele dagen later moesten wij door omstandigheden een reparatie laten uitvoeren.
de rest kon daar meteen worden aangepakt.


we hebben daar op locatie (san jose) direct gemeld een nieuwe camper te willen.
dit was volgens hen helaas geen optie.
aangezien wij een strak schema hadden, moesten we door reizen.

na enige dagen kwamen we er ook nog eens achter dat de camper zo lek als een mandje was.
we hebben verschillende filmpjes als bewijs.
ook hier hebben wij telefonisch ons beklag over gedaan.


bij het inleveren van de camper kwam cruise america ons zeer tegemoet.
zij hebben namelijk erkend dat deze camper in deze staat niet verhuurd had mogen worden.
zij hebben een groot gedeelte van hun marge aan ons willen crediteren.
in eerste instantie 442,- dollar, omgerekend dus €392.-
(zij ontvangen per verhuurde dag 54,- dollar (omgerekend €47,93).


op dat moment hebben wij geweigerd.
wat zij ons aanboden was niet in verhouding met het bedrag dat wij hebben betaald bij jan doets, namelijk  €1637,94.


bij thuiskomst hebben wij direct een klacht ingediend bij jan doets.
zij zouden eerst informatie opvragen van cruise america.


ook toen heeft cruise america weer erkend dat de camper ondermaats was en hebben zij een extra aanbod gedaan van 600,- dollar. (omgerekend €530,-)
vanuit cruise america zijn zij zeer coulant. en daar ligt ook het probleem niet.


wij hadden namelijk van jan doets een tegemoetkoming verwacht. en dit weigeren zij.
wij hebben bij hén een dienst afgenomen, die totaal niet voldeed aan de verwachtingen (voor die prijs!).


er zijn onderbouwde klachten, maar jan doets weigert hier enige compensatie over te geven.
we hebben een aanbod ontvangen van cruise america en daarmee is het voor hen afgesloten.
citaat:
"wij hebben uw klacht in behandeling genomen. u heeft hiervoor een vergoeding ontvangen van €530,-. er is geen reden om voor eendezelfde klacht tweemaal een vergoeding te ontvangen"


een bijzondere reactie want wij hebben de vergoeding niet ontvangen/geaccepteerd omdat wij een tegemoetkoming wensen van jan doets.


wij hebben betaald: €1637,94.
cruise america ontvangt daarvan +/- €754,-
daarvan willen zij crediteren aan ons: €530,-
jan doets houdt daarmee in eigen zak: €883,-
alleen voor het reserveren van de camper, meer niet!


wat zijn hierin nog onze opties?
voor ons is het een zeer vreemde situatie.


met vriendelijke groet,