Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ti
tiope - 31-03-2019 10:03:13
Geldzaken & Recht

Oplic

Waarom probeert men steeds meer de boel op te rekken in plaats van eerlijke facturen / advies te geven?
van een paar euro tot honderden euro's, alles moet terdege nagekeken worden. zo bestelde ik een oplaadkabel voor een nokia bij allekabels.nl. langzamerhand is het steeds meer in het nieuws dat men voorzichtig moet zijn met (plastic) verpakkingen. niet zo bij dit bedrijf. om de verzendkosten hoger te maken, werd een bizar grote envelop gebruikt om het gigantische plastic bakje te kunnen huisvesten waarop de kabel lag.
het consumentenrechtenadvocatenkantoor aan de beethovenstraat in amsterdam werd van tevoren gevraagd wat de kansen waren bij het ondeugdelijke produkt van riga kozijnen dat 8 jaar daarvoor geleverd was. meermalen was er geprobeerd riga niet alleen te bewegen iets aan het gebruik aan geluidsisolatie te doen, maar ook het teveel berekende terug te krijgen. riga ontkende dat het wist dat het geluidisolerende beglazing moest leveren, terwijl een bouwkundig ingenieursbureau inmiddels had aangegeven dat de onderste beglazing van de kozijnen wel degelijk uit beglazing bestond dat speciaal voor geluidisolerende projecten gebruikt werd. daarnaast was het duidelijk dat riga contact had gehad met het bureau geluidsanering van de gemeente voordat het project begon. het advocatenkantoor nam de zaak in 2017 en traineerde de boel ook nog eens door iedere keer te dreigen met procederen als er niet betaald werd, maar dit dreigenment niet uit te voeren. het kostte handen vol geld, dus de advocaat is gestopt. later bleek dat 'een vordering tot vernietiging verjaart na 3 jaar. vordering op grond toerekenbare tekortkoming na 5 jaar.' waarom geeft zo'n advocatenkantoor dat niet aan?