ti
door tiope Mar 31, 2019 om 10:03
Geldzaken & recht

Oplic

Waarom probeert men steeds meer de boel op te rekken in plaats van eerlijke facturen / advies te geven?
Van een paar Euro tot honderden Euro's, alles moet terdege nagekeken worden. Zo bestelde ik een oplaadkabel voor een Nokia bij allekabels.nl. Langzamerhand is het steeds meer in het nieuws dat men voorzichtig moet zijn met (plastic) verpakkingen. Niet zo bij dit bedrijf. Om de verzendkosten hoger te maken, werd een bizar grote envelop gebruikt om het gigantische plastic bakje te kunnen huisvesten waarop de kabel lag.
Het consumentenrechtenadvocatenkantoor aan de Beethovenstraat in Amsterdam werd van tevoren gevraagd wat de kansen waren bij het ondeugdelijke produkt van Riga Kozijnen dat 8 jaar daarvoor geleverd was. Meermalen was er geprobeerd Riga niet alleen te bewegen iets aan het gebruik aan geluidsisolatie te doen, maar ook het teveel berekende terug te krijgen. Riga ontkende dat het wist dat het geluidisolerende beglazing moest leveren, terwijl een bouwkundig ingenieursbureau inmiddels had aangegeven dat de onderste beglazing van de kozijnen wel degelijk uit beglazing bestond dat speciaal voor geluidisolerende projecten gebruikt werd. Daarnaast was het duidelijk dat Riga contact had gehad met het bureau Geluidsanering van de gemeente voordat het project begon. Het advocatenkantoor nam de zaak in 2017 en traineerde de boel ook nog eens door iedere keer te dreigen met procederen als er niet betaald werd, maar dit dreigenment niet uit te voeren. Het kostte handen vol geld, dus de advocaat is gestopt. Later bleek dat 'Een vordering tot vernietiging verjaart na 3 jaar. Vordering op grond toerekenbare tekortkoming na 5 jaar.' Waarom geeft zo'n advocatenkantoor dat niet aan?

1379 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2019 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat heeft de verpakking van een kabeltje van doen met geluidswerende ramen en een advocatenkantoor?

Ga naar de winkel en koop daar een kabeltje, hoeft het niet verstuurd te worden.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 31, 2019 om 10:29
7200 Antwoorden / 3 Vragen

Die oplaadkabel had natuurlijk ook in een kartonnen doos vervoerd kunnen worden maar er wordt wel steeds meer plastic gemeden als we maar doorgaan met daar het nut van in te zien.

jo
door jorisw - Mar 31, 2019 om 10:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat het handiger is om voor ieder probleem een apart topic te maken. Deze zaken hebben totaal niks met elkaar te maken.

Daarnaast snap ik 1 fundamenteel ding niet: er wordt alleen maar geklaagd over webwinkels en alles wat ze doen, maar er wordt steeds meer gekocht bij webwinkels. Als het allemaal zo waardeloos is koop er dan gewoon niet meer en ga naar een lokale winkelier. Dan verdient die ook nog eens wat. Maar ja, die is een euro duurder omdat hij voorraad moet houden in een veel duurder pand dan die webwinkels.

panter22
door panter22 - Mar 31, 2019 om 10:47
6599 Antwoorden / Vragen

Verzendkosten
De kosten voor het verzenden van uw bestelling proberen wij natuurlijk altijd zo laag mogelijk te houden. Bijvoorbeeld door kleine producten per post te versturen in een bubbelenvelop in plaats van een doos.
https://www.allekabels.nl/verzending.html
Of het pakket nu in de brievenbus past of met de pakketpost wordt verstuurd, de kosten zijn gelijk €3,95.
Een klein pakje raakt gemakkelijk zoek in de massa van pakketten. Een grote envelop is veel handzamer om te verwerken.
De envelop kun  je opnieuw gebruiken als je zelf iets moet verzenden.
Had je zelf dat probleem met Riga. Als je de advocaat niet betaalt, dan stopt hij er mee. Een advocaat werkt niet voor niks.
Heb je een klacht over de advocaat. Info:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/rechtspraak-en-geschiloplossing/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-een-advocaat

aurora1
door aurora1 - Mar 31, 2019 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zo, dat bent u maar mooi kwijt uw grieven en gezeur, en het slaat alles nergens op en heeft niets met elkaar te maken. Lucht het op?
Heeft u nu een echte vraag, met respect voor de argeloze lezer?
U bent hier niet op  feestboek.
Koop uw spullen voortaan in een stenen winkel en neem uw eigen katoenen tasjes mee, en slik uw onterechte boosheden in of bewaar ze voor eigen kring.
En ga nu een lange wandeling maken in dit mooie weer, dan bent u uw “grieven” vergeten.
Wat of wie is oplic?

costnix
door costnix Mar 31, 2019 om 13:49
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@aurora1: Ik heb zo’n vermoeden, dat er hting achter oplic moet komen.

aurora1
door aurora1 Mar 31, 2019 om 16:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ook, daarom “vroeg” ik het ook....

tijger1
door tijger1 Mar 31, 2019 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lol

diumenge
door diumenge - Mar 31, 2019 om 17:15
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat is het verdienmodel bij het hoger maken van de verzendkosten?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 31, 2019 om 22:00
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ach jé, wat nu toch allemaal, plastic verpakking, te groete verpakking, ondeugdelijk product? Goh, ik zou denken dat was de te grote enveloppe maar neen, dat is weer iets anders en dan komt ook nog een gemeente en advocatenkantoor ten berde. Dat is inderdaad heel veel om van wakker te liggen.
Maar om op al deze problemen een antwoord te geven?
M.b.t. het laatste: U kunt op basis van de advocatenwet altijd een klacht indienen bij de deken, gebruik dan een enveloppe waarin de klacht past (dus niet te groot, zonder plastic en ook niet te klein) en verzend de enveloppe met inhoud aangetekend.