Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

bo
boldy1963 - 02-04-2019 15:02:07
Auto & Vervoer

Dealer accepteert geen aansprakelijkheid na schade door slechte reparatie auto



eind juli is een grote beurt uitgevoerd aan mijn auto. km stand was ongeveer 71000. eén van de punten die naar voren kwam, was dat het reservoir van de koelvloeistof haarscheuren zou vertonen. dit vond ik al vreemd, want dit heb ik nooit eerder meegemaakt bij elke ford die ik ooit eerder heb gehad.


ik heb toen toch toestemming gegeven om dit reservoir te vervangen.


ruim 3 maanden later, medio november, heeft mijn auto een wintercheck gehad. deze werd als studieopdracht uitgevoerd door studenten van het roc afd. automitive, onder begeleiding van hun docent. ik heb hier de hele check naast gestaan. zij (en ik) constateerden dat de koelvloeistof vrijwel op was. dit vond ik heel vreemd, gezien de eerdere vervanging van het reservoir enkele maanden daarvoor.


in de 32 jaar dat ik ford rijd (dit is mijn 8e ford) heb ik nog nooit een druppel koelvloeistof, olie of wat dan ook bij hoeven te vullen. en daar zaten oudere auto’s bij met bijna 300.000 km op de teller.


de koelvloeistof is toen bijgevuld. ik heb daar verder geen aandacht meer aan besteed. helaas!


 


weer ruim 3 maanden later, we spreken over 6 maart, kwam ik enkele minuten na vertrek van huis stil te staan op de autoweg. onmiddellijk nadat het oranje lampje van het motorcompartiment brandde, viel de motor uit. de berger constateerde even later dat de koelvloeistof weer op was en het slangetje van het reservoir naar de motor los zat.


de auto is toen bij van mossel afgezet.


 


ik heb daar onmiddellijk kenbaar gemaakt dat ik ford van mossel eindhoven aansprakelijk stel voor de schade en dat ik graag een vervangende auto wil. als antwoord kreeg ik dat ze gingen onderzoeken wat er aan de hand was en als ik een vervangende auto wilde dat mij dat dan flink wat geld ging kosten. na onderzoek bleek enkele dagen later dat de motor vervangen moet worden. een schadepost van ruim €7000,=. op mijn schriftelijke aansprakelijkheidstelling is niet gereageerd.


 


ik begrijp dat ik ook een bepaalde verantwoordelijkheid heb in het onderhoud van mijn auto en het bijvullen van de koelvloeistof. maar gezien het feit dat de auto in onderhoud is bij de dealer bij wie de auto gekocht is, zou ik ervan uit moeten gaan dat de auto in vertrouwde, deskundige handen is. maar aangezien slechts na 3 maanden al de koelvloeistof op was geeft mijns inziens aan dat de reparatie niet goed is uitgevoerd. met uiteindelijk de genoemde schade.
we zijn inmiddels een maand verder en behoudens de melding dat de schade ruim 7000 euro is, heeft van mossel eindhoven niets laten horen en staat mijn auto al die tijd bij hun.
wat kan ik het beste doen? ik heb geen rechtsbijstand verzekering.