Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ge
gerts - 06-05-2019 19:55:03
Computers & Telefonie

Contractovername mobiel abonnement Tele2 niet mogelijk.

Mijn klacht:

ik heb het contract van het mobiele nummer welke op mijn naam staat, maar mijn zoon gebruikt over proberen te dragen aan hem. helaas is dat niet gelukt. de 1e keer kreeg ik een afwijzing. na een telefoontje kreeg ik te horen dat het e-mail adres niet juist zou zijn, dit stond al op naam van mijn zoon. dit na veel moeite aangepast. de 2e keer kreeg ik wederom een afwijzing, bleek dat het email adres niet was aangepast terwijl dit wel had gemoeten. afgelopen weekend alles voor de 3e keer ingevuld, en vandaag wederom afgewezen. na een half uur aan de lijn hebben gehangen met tele-2 kreeg ik te horen dat mijn zoon in 2016 zijn eigen rijbewijs heeft gebruikt bij het verlengen van het abonnement. dit is toen gewoon geaccepteerd door tele-2.omdat het nu 3 keer geprobeerd is het contract te verlengen ziet men dit als fraude, ondanks dat ik een ander id nummer heb aangeleverd van mijn zoon. het systeem staat nu geen overname meer toe. er is ook geen manager die dit kan aanpassen. ik zou het abonnement kunnen overdragen naar een andere provider (evt. prepaid), en vanuit hier weer naar tele-2. volgens mij zijn hier dan ook nog weer extra kosten aan verbonden. tele-2 bepaalt blijkbaar zijn eigen regels. in de voorwaarden van de contractovername word ook niet gesproken over de regeling als het misgaat, je het contract niet meer kan overdragen. wij maken gebruik van 3 abonnementen van tele-2, maar ik krijg steeds meer spijt dat we hierme in zee zijn gegaan.


gewenste oplossing:

wanneer de contractovername geaccepteerd is, alle gegevens zijn in het bezit van tele-2. tevens verwacht ik een compensatie voor het ongemak. tevens zal tele-2 hun voorwaarden moeten aanpassen, en duidelijker moeten zijn wat er eventueel zou kunnen gebeuren als het 3x fout gaat.
als ik mijn pincode bij de bank meerder keren verkeerd intoets, is dit te herstellen, en een mobiel abonnement niet?