Rapporteren

Let op: Deze rapporteerfunctie is bedoeld om schendingen van de huisregels voor Vraag & Beantwoord te melden. De redactie beoordeelt jouw melding alleen daarop. Wil je dat jouw reactie ook op het forum leesbaar is? Log dan eerst in op de Kassa-site en plaats je bijdrage. Of start zelf even een topic met je eigen vraag erin verwoord.

Heb je een vraag voor Kassa? Stel deze dan via dit contactformulier.

Je wilt de volgende vraag rapporteren aan de redactie:

ma
matthijs1985 - 31-07-2019 14:04:37
Garantie & Verzekeringen

Gerepareerde telefoon vermist. Allianz weigert verantwoordelijkheid en wijst naar DHL

Mijn telefoon is stuk gegaan en was verzekerd via allianz. na melding bij allianz heb ik hem opgestuurd, zodat hij gerepareerd zou worden. ik heb de telefoon echter nooit terug ontvangen.

na een flinke tijd ben ik er inmiddels achter wat er is gebeurd:
sbe france heeft de telefoon gerepareerd en via dhl france opgestuurd. dhl is deze verzending in belgie verloren.

dit probleem speelt al ruim anderhalf jaar, omdat alle betrokken bedrijven naar elkaar blijven wijzen (ook wat betreft het erachter komen wat er precies aan de hand is, en het indienen van claims bij elkaar. zo moest sbe france bijvoorbeeld een claim indienen bij dhl france en moest ik proberen ze zover te krijgen dat dit ook gebeurde).

in mijn ogen is allianz als verzekeraar ook verantwoordelijk voor het proces waarin mijn telefoon gerepareerd wordt. dus voor de hele keten opsturen -> repareren -> terugsturen. zij weigeren echter verantwoordelijkheid te nemen. en dhl france beweert dat ze de verzending met het trackingnummer niet kunnen vinden (terwijl dhl belgie dit wel terug kan vinden als verzending van frankrijk naar belgie en naar dhl france verwijst).

ik wil graag een nieuwe telefoon terug (of liever eigenlijk een financiele compensatie, omdat dit inmiddels dus al anderhalf jaar speelt). welke stappen kan ik hiervoor ondernemen?